eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyIle paliwa potrzeba dla świateł ;-)Re: Ile paliwa potrzeba dla świateł ;-)
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news-2.dfn.de!n
    ews.dfn.de!feeder.erje.net!feeder1-2.proxad.net!proxad.net!feeder1-1.proxad.net
    !198.186.194.247.MISMATCH!news-out.readnews.com!transit3.readnews.com!nx01.iad0
    1.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostra
    da.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Date: Wed, 09 Nov 2011 10:32:29 +0100
    From: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>
    User-Agent: Thunderbird 2.0.0.24 (X11/20101027)
    MIME-Version: 1.0
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Ile paliwa potrzeba dla świateł ;-)
    References: <j99ahm$psj$1@news.task.gda.pl> <j99b7t$2pk$1@node2.news.atman.pl>
    <j99bgd$r02$1@news.task.gda.pl> <j99bl3$44q$1@news.dialog.net.pl>
    <j99d7a$uj7$1@news.task.gda.pl> <j99dtg$2pk$3@node2.news.atman.pl>
    <2...@p...pl> <j99hku$aap$1@node2.news.atman.pl>
    <j99qr3$ps5$1@inews.gazeta.pl> <j9aih2$a4o$1@node2.news.atman.pl>
    In-Reply-To: <j9aih2$a4o$1@node2.news.atman.pl>
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Message-ID: <k...@b...softax.pl>
    Lines: 32
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.18.189.42
    X-Trace: 1320831002 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 8450 83.18.189.42:48996
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2412008
    [ ukryj nagłówki ]

    AZ wrote:
    > On 2011-11-07, Michał <m...@N...gazeta.pl> wrote:
    >> Ja rozwinę mój przypadek:
    >>
    >> Przy ~20kW auto jedzie 100km/h paląc przy tym koło 10l/100km
    >>
    >> Żarówki to koło 150W, 8 zewnętrznych + kilkadziesiąt w środku.
    >>
    >> 150W to koło 0.8% 20kW
    >>
    >> czyli przy 100km/h palą 10l*0.8%= 0.08l/100km
    >>
    > A te oswietlenie to masz zasilane paskiem klinowym z silnika? Alternator
    > tez ma straty i 1 kW pobrany z silnika to nie jest 1 kW w
    > elektrycznosci.
    >

    Straty mechaniczne alternatora występują tak czy siak, niezależnie od włączenia
    świateł. Na poziomie efektów pierwszego rzędu różnicę masz tylko w efekcie sił
    elektormagnetycznych (większe obciążenie = większy opór). Efekty drugiego rzędu
    możesz śmiało pominąć (różnica w oporach mechanicznych wynikająca z różnicy w
    mocy elektrycznej).

    Skrzynia i układ napędowy też ma straty (niepomijalne) -- ale one nie dotyczą
    alternatora.

    pzdr
    \SK
    --
    "Never underestimate the power of human stupidity" -- L. Lang
    --
    http://www.tajga.org -- (some photos from my travels)

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: