-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news-2.dfn.de!n
ews.dfn.de!feeder.erje.net!feeder1-2.proxad.net!proxad.net!feeder1-1.proxad.net
!198.186.194.247.MISMATCH!news-out.readnews.com!transit3.readnews.com!nx01.iad0
1.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostra
da.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
Date: Wed, 09 Nov 2011 10:32:29 +0100
From: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>
User-Agent: Thunderbird 2.0.0.24 (X11/20101027)
MIME-Version: 1.0
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Ile paliwa potrzeba dla świateł ;-)
References: <j99ahm$psj$1@news.task.gda.pl> <j99b7t$2pk$1@node2.news.atman.pl>
<j99bgd$r02$1@news.task.gda.pl> <j99bl3$44q$1@news.dialog.net.pl>
<j99d7a$uj7$1@news.task.gda.pl> <j99dtg$2pk$3@node2.news.atman.pl>
<2...@p...pl> <j99hku$aap$1@node2.news.atman.pl>
<j99qr3$ps5$1@inews.gazeta.pl> <j9aih2$a4o$1@node2.news.atman.pl>
In-Reply-To: <j9aih2$a4o$1@node2.news.atman.pl>
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Message-ID: <k...@b...softax.pl>
Lines: 32
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.18.189.42
X-Trace: 1320831002 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 8450 83.18.189.42:48996
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2412008
[ ukryj nagłówki ]AZ wrote:
> On 2011-11-07, Michał <m...@N...gazeta.pl> wrote:
>> Ja rozwinę mój przypadek:
>>
>> Przy ~20kW auto jedzie 100km/h paląc przy tym koło 10l/100km
>>
>> Żarówki to koło 150W, 8 zewnętrznych + kilkadziesiąt w środku.
>>
>> 150W to koło 0.8% 20kW
>>
>> czyli przy 100km/h palą 10l*0.8%= 0.08l/100km
>>
> A te oswietlenie to masz zasilane paskiem klinowym z silnika? Alternator
> tez ma straty i 1 kW pobrany z silnika to nie jest 1 kW w
> elektrycznosci.
>
Straty mechaniczne alternatora występują tak czy siak, niezależnie od włączenia
świateł. Na poziomie efektów pierwszego rzędu różnicę masz tylko w efekcie sił
elektormagnetycznych (większe obciążenie = większy opór). Efekty drugiego rzędu
możesz śmiało pominąć (różnica w oporach mechanicznych wynikająca z różnicy w
mocy elektrycznej).
Skrzynia i układ napędowy też ma straty (niepomijalne) -- ale one nie dotyczą
alternatora.
pzdr
\SK
--
"Never underestimate the power of human stupidity" -- L. Lang
--
http://www.tajga.org -- (some photos from my travels)
Następne wpisy z tego wątku
- 09.11.11 10:39 Jakub Witkowski
- 09.11.11 10:41 Jakub Witkowski
- 09.11.11 10:46 Jakub Witkowski
- 09.11.11 10:48 Sebastian Kaliszewski
- 09.11.11 11:00 Jakub Witkowski
- 09.11.11 11:02 AZ
- 09.11.11 11:07 Jakub Witkowski
- 09.11.11 12:00 The_EaGle
- 09.11.11 12:42 J.F
- 09.11.11 12:51 J.F
- 09.11.11 13:14 J.F
- 09.11.11 14:23 kogutek
- 10.11.11 00:09 Bugatti
Najnowsze wątki z tej grupy
- Strach się bać
- Koniec smrodów
- Krematorium
- Szybcy i wściekli
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
Najnowsze wątki
- 2024-11-21 Re: Dla mr. J.F`a, Trybuna i Wiesiaczka którzy "troszczą" się o państwowe i u których 0 pragmatyzmu
- 2024-11-21 Re: Dla mr. J.F`a, Trybuna i Wiesiaczka którzy "troszczą" się o państwowe i u których 0 pragmatyzmu
- 2024-11-21 Re: Dla mr. J.F`a, Trybuna i Wiesiaczka którzy "troszczą" się o państwowe i u których 0 pragmatyzmu
- 2024-11-20 "betamaxy" i inne voip-y dzisiaj
- 2024-11-21 Strach się bać
- 2024-11-21 Koniec smrodów
- 2024-11-20 Krematorium
- 2024-11-20 Taki tam szkolny problem...
- 2024-11-20 LIR2032 a ML2032
- 2024-11-20 SmartWatch Multimetr bezprzewodowy
- 2024-11-21 Środa Wielkopolska => Konsultant SAP <=
- 2024-11-21 Łódź => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-11-21 Wrocław => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-11-21 Kraków => Lead Java EE Developer <=
- 2024-11-21 Karlino => Konsultant wewnętrzny SAP (FI/CO) <=