eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyIle paliwa potrzeba dla świateł ;-)Re: Ile paliwa potrzeba dla świateł ;-)
  • Data: 2011-11-09 14:23:20
    Temat: Re: Ile paliwa potrzeba dla świateł ;-)
    Od: "kogutek" <s...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl> napisał(a):

    > kogutek wrote:
    > > RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl> napisał(a):
    > >
    > >> Hello AZ,
    > >>
    > >> Monday, November 7, 2011, 9:09:21 PM, you wrote:
    > >>
    > >>>> Pewnie jakieś 10% o ile nie mniej.
    > >>>> No wiesz, rzadko sie zdarza jechać 100 km z pedałem w podłodze.
    > >>>> Wartość opałowa benzyny to 43 MJ/kg, czyli ok. 30 MJ/litr
    > >>>> Do wytworzenia 110 J energii potrzeba 0,0000037 litra benzyny, a biorąc
    > >>>> pod uwagę sprawnośc przemiany na poziomie 20%, opory napędu alternatora,
    > >>>> jego sprawność itp, itd nie wyjdzie więcej, jak jakieś mililitry.
    > >>> Eee? Samochod zeby toczyc sie 100 km/h potrzebuje pewno pare kW, moze 8?
    > >> Może 20?
    > >>
    > >>> Spalasz przy tym 7,5l, zalozmy na rowno 8,0, wiec wychodzi 0,11 l, jakby
    > >>> doliczyc jeszcze sprawnosc alternatora/opory to wyjdzie jeszcze wiecej.
    > >>> Moze niekoniecznie te 0,23 l ale watpie tez zeby bylo mniej niz 0,1.
    > >> Mniej.
    > >>
    > > więcej, około 0,2. Napisał że 88 kW i pali 7,5 litra. Dla 88kW potrzeba pod 1
    > 0
    > > litrów na godzinę. Łatwo to policzyć bo znana jest wartość opałowa benzyny.
    > > 7,5 litra to 60kWh. Tyle można uzyskać jak spalić paliwo ze stu procentową
    > > sprawnością. I z taką się spala w silniku. Ale na pracę mechaniczną zamienia
    > > się z tego od kilku do trzydziestu kilku procent. Zależy to od typu silnika (
    > > wysokoprężny czy iskrowy), jego pojemności ( małe mniej sprawne duże bardziej
    > > sprawne) i warunków w jakich pracuje (trasa albo zakorkowane miasto). Według
    > > mnie samochód z silnikiem benzynowym eksploatowany w mieście może mieć średni
    > ą
    > > sprawność z 12-15 procent. Sporo mocy potrzebuje żeby się sam kręcił, na
    > > zasilanie pompy oleju, pompy wody, pokonanie oporów ruchu. Na oko ze dwa
    > > kilowaty dla silników do 1000 z trzy kilowaty pomiędzy 1000 a 2000 pojemności
    > .
    > > To mocy mechanicznej zostaje 88x0,15 - 2,5=10kW. Litr na kilowata wychodzi.
    > > Inaczej nie chce. Sprawność alternatora jest w okolicach 50%.
    >
    >
    > Że co?????
    >
    > > To daje ponad
    > > 0,2 litra na 0,11kWh.
    >
    > Nie daje.
    >
    > > Kilowatogodzina wytworzona w samochodzie jest cirka
    > > jebałt 10 razy droższa niż z gniazdka. Oczywiście mogłem się pomylić.
    >
    > Oczywiście. Co też uczyniłeś.
    >
    > Ale nie
    > > więcej niż 20% i do końca nie wiadomo w którą stronę.
    > >
    >
    > Pomyliłeś się istotnie więcej niż 20% :)
    >
    > pzdr
    > \SK
    Dokąd nie przedstawisz swojego wyliczenia. Krok po kroku jak ja to zrobiłem. I
    z opisam dlaczego tak a nie inaczej. To ja mam rację. A Twoje pisanie jest
    mniej warte niż zeszłoroczny śnieg. Możesz się ze mną nie zgadzać. Ale jak nie
    potrafisz udowodnić dlaczego to się nie liczysz.

    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: