  • Data: 2011-10-04 01:28:23
    Temat: Re: Ile miedzi z rudy miedzi?
    Od: bartekltg <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-10-04 00:11, J.F. pisze:

    > Ja tam nie wiem, ale cos slyszalem ze bogata ruda to ma 1% miedzi.
    > Niewykluczone ze w sredniowieczu by sie takiej nie oplacalo wydobywac.

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Chalkozyn
    80% Cu w minerale. Występuje m.in na Dolnym Śląsku.

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Chalkopiryt
    hmm, pogórze izerskie, jak pojade do domu to poszukam;)
    "jedna z ważniejszych rud miedzi (34,5% zawartości Cu)
    - znany już od epoki brązu. Z jego przeróbki pochodzi
    80% światowej produkcji tego metalu"

    Weryfikować mi sie nie chce, ale z tego wynika, że
    większość miedzi uzyskuje sie _obecnie_ z rud
    o zawartości ~1/3 miedzi.

    pzdr
    bartekltg