  • 51. Data: 2010-01-19 13:25:33
    Temat: Re: Ile lat minie zanim zrozumieją DPI?
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    PW pisze:

    > Podejrzewam, ze gdyby Ci podpieli ręce szeregowo do kabla z 1000A, to 12V
    > różnicy napięć między dłońmi niewiele by pomogło, świadczyłoby raczej, że
    > prąd popłynął prawie bez przeszkód przez ważne dla życia organy ;) wszystko

    Jakby między dłoniami było 12V to by przepłynęły przez ciebie co najwyżej
    jakieś miliampery, a nie 1000A.

  • 52. Data: 2010-01-19 13:29:39
    Od: "Przemek Lipski" <W...@w...epf.pl>

    > Linie przesylowe wyzszych napiec w energetyce sa izolowane od Ziemii, wiec
    > ten potencjal jest slabo okreslony i malo uzyteczny.

    To znaczy jakich wyższych napięć? I co to znaczy izolowane od Ziemii?
    Przecież wszystkie linie przesyłowe są izolowane od Ziemii, wszak na
    izolatorach są podwieszane. Raczej chyba można mówic o izolowaniu lub
    uziemianiu punktu zerowego transformatora?

    Pozdrawiam Przemek

  • 53. Data: 2010-01-19 14:13:31
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    J.F. pisze:
    > Użytkownik "Jakub Witkowski" <j...@d...z.sygnatury> napisał
    >
    > Linie przesylowe wyzszych napiec w energetyce sa izolowane od Ziemii,
    > wiec ten potencjal jest slabo okreslony i malo uzyteczny.

    A idzie osobny kabel zera czy tylko trzy fazy?
    Nawet jak nie ma kabla 'zera', to fazy są przecież symetryczne, a ich śrenia,
    "wirtualne zero", że tak to sobie lamersko nazwę - powinno być dość bliskie
    ziemi. Czyż może nie? Bo ja tam na energetyce sie nie znam...

    Ale jeśli np. różnica potencjału względem np. słupów byłaby
    dość dowolna, to miałoby pewne hmm... nieprzyjemne konsekwencje ;)

  • 54. Data: 2010-01-19 14:17:20
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    Przemek Lipski pisze:

> [...]
    > izolatorach są podwieszane. Raczej chyba można mówic o izolowaniu lub
    > uziemianiu punktu zerowego transformatora?

    No ja póki co żyję w przekonaniu, że różnice między zerem a ziemią
    są kosmetyczne, i wynikają z niedoskonałej symetrii obciążenia faz
    oraz odległości od najbliższego punktu uziemienia zera...

  • 55. Data: 2010-01-19 15:03:46
    Od: Jester <j...@t...net.pl>

    On 1/18/10 8:54 PM, ...::QRT::... wrote:

    > nigdy o czymś takim nie słyszałem.
    > To w ogóle możliwe?

    Były (i działają do dzisiaj) płaskie skanery, które działały na tej
    zasadzie. Obraz z kliszy był rzucany (i przy okazji lekko powiększany,
    jak w powiększalniku) na matówkę i dopiero z niej skanowany normalną
    linijką ccd.

  • 56. Data: 2010-01-19 15:05:04
    Od: Jester <j...@t...net.pl>

    On 1/19/10 11:25 AM, "Paweł W." wrote:

    > Możliwe, ale co z jakością?

    Nieporównywalna z tym, co dają dzisiejsze plaskacze. Tyle, że te skanery
    kosztowały swego czasu kilkadziesiąt tysięcy złotych.

  • 57. Data: 2010-01-20 12:07:32
    Od: f...@a...pl

    Dnia 17-01-2010 o 21:21:08 =Marcos= <m...@w...nospamnospam.info>
    napisał(a):

> [...]
    > tudzież wymagania wydawnictw co do zdjęć. Od lat całkiem duży procent
    > ludzi z branży nie rozumie o co chodzi z DPI. I to zazwyczaj ci, którzy
    > powinni rozumieć najlepiej. Podają wymagania w stylu "przyjmujemy
    > zdjęcia w 300dpi, proszę nie zmieniać dpi w programie graficznym, gdyż
    > obniży to jakość zdjęcia". WTF? :/ Przecież DPI to tylko fikcyjny
    > parametr pomocniczy...
    >
    > Może to jest nisza biznesowa? Wypuścić aparat produkujący zdjęcia
    > 15000dpi. Z zoomem cyfrowym 10000x.
    >
    > To tak jakby rozpisać przetarg na opony, którego głównym kryterium

    Właśnie przeglądam regulamin i zasady jednego z konkursów i widnieje zapis
    - tu cytuję: " Zdjęcie w formacie JPG, w rozdzielczości 300 dpi zapisz na
    płycie CD i prześlij na adres..." !?!?! :O jakoś wielkość pominęli bo i
    obraz o rozmiarze 2x2 piksele może mieć 300dpi ale raczej go do druku nie
    użyją ...

    --
    D.S

  • 58. Data: 2010-01-20 15:43:23
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    f...@a...pl pisze:

> [...]
    > zapisz na płycie CD i prześlij na adres..." !?!?! :O jakoś wielkość
    > pominęli bo i obraz o rozmiarze 2x2 piksele może mieć 300dpi ale raczej

    Daj adres, na jaki przesłać, bo mam ochotę podesłać coś o 128px na
    dłuższym boku. No i jaka tematyka, żeby nie odpadł w przedbiegach.
    No i dziwne, że na email nie można wysyłać.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 59. Data: 2010-01-20 15:51:34
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    f...@a...pl napisał(a):

> [...]
    > płycie CD i prześlij na adres..." !?!?! :O jakoś wielkość pominęli bo i
    > obraz o rozmiarze 2x2 piksele może mieć 300dpi ale raczej go do druku nie

    Źródło, podaj źródło...

    j.

    --
    ps. swoja droga oddam za free dzialajaca kuchenke gazowa, w ktorej
    wystepuje problem z otwieraniem i zamykaniem drzwi od piekarnika.

  • 60. Data: 2010-01-20 16:06:13
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik ""Paweł W."" napisał

    > Daj adres, na jaki przesłać, bo mam ochotę podesłać coś o 128px na
    > dłuższym boku. No i jaka tematyka, żeby nie odpadł w przedbiegach.
    > No i dziwne, że na email nie można wysyłać.

    Nie chcą dużymi plikami sobie zablokować poczty.
    To w końcu 300dpi...
    ; )

    adam