eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › Ile dmucha turbo w dzisiejszych dieslach?
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 30

  • 21. Data: 2011-03-09 13:16:36
    Temat: Re: Ile dmucha turbo w dzisiejszych dieslach?
    Od: "Agent" <w...@o...ue>


    >
    > Tak swoją drogą śmieszy mnie porównywanie silników NA benzynowych z Tubro
    > dieslowskimi i szczycenie się jaki to diesel ma moment jak mało pali i w
    > ogóle och i ach ;D
    > --
    No ale jak tu nie porównywac jak ze 3 lata temu było 99.9 % diesli było
    turbo za to mały procent benzyn turbo Teraz jest 100 % TD i nieco większy %
    TB więc dopiero teraz można zacząć mówić o porównywaniu TD i TB.


  • 22. Data: 2011-03-09 19:21:37
    Temat: Re: Ile dmucha turbo w dzisiejszych dieslach?
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 09 Mar 2011 12:12:01 +0100, Lewis wrote:
    >Na luzie w sensie na biegu jałowym. I owszem, ECU bez obciążenia silnika
    >nie pozwoli na otwarcie WG na tyle żeby dać max ciśnienie doładowania.

    Mowisz ? Jest tam w ogole jakis WG ?

    >Tak swoją drogą śmieszy mnie porównywanie silników NA benzynowych z
    >Tubro dieslowskimi i szczycenie się jaki to diesel ma moment jak mało
    >pali i w ogóle och i ach ;D

    Ale czemu nie ? porownujemy dostepne oferty.
    Wolnossacego diesla nie porownujemy, bo kto by go chcial kupic, a
    zreszta mozemy porownac jak ktos chce.

    Turbobenzynka do porownania moze byc, jak dostepna, tylko wtedy
    rachunek inny, zagazowac problem itp :-)

    No wlasnie, wezmy powiedzmy golfa - jaki silnik polecacie :-)
    nowy z salonu.

    J.


  • 23. Data: 2011-03-09 20:34:42
    Temat: Re: Ile dmucha turbo w dzisiejszych dieslach?
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-03-09 19:21, J.F. pisze:
    > On Wed, 09 Mar 2011 12:12:01 +0100, Lewis wrote:
    >> Na luzie w sensie na biegu jałowym. I owszem, ECU bez obciążenia silnika
    >> nie pozwoli na otwarcie WG na tyle żeby dać max ciśnienie doładowania.
    >
    > Mowisz ? Jest tam w ogole jakis WG ?

    Mówię na podstawie tego jak to działa w moim silniku więc znacząco się
    nie powinno różnić, co najwyżej może być sterowane mechanicznie
    podciśnieniem bez ingerencji ECU. A WG czyli wastegate to chyba standard
    w turbosprężarkach, nie uważasz? ;)

    >
    >> Tak swoją drogą śmieszy mnie porównywanie silników NA benzynowych z
    >> Tubro dieslowskimi i szczycenie się jaki to diesel ma moment jak mało
    >> pali i w ogóle och i ach ;D
    >
    > Ale czemu nie ? porownujemy dostepne oferty.
    > Wolnossacego diesla nie porownujemy, bo kto by go chcial kupic, a
    > zreszta mozemy porownac jak ktos chce.

    Chodzi mi głównie o to że panuje opinia że diesel jest super bo ma moc i
    mało pali. Owszem porównując 1.9 turbo diesla do 1.8 benzynowca o mocy
    około 125KM oba to nie mamy o czym rozmawiać, ale wystarczy wziąć 1.9 TD
    i 1.8TB i już się nie robi tak kolorowo ;)

    >
    > Turbobenzynka do porownania moze byc, jak dostepna, tylko wtedy
    > rachunek inny, zagazowac problem itp :-)

    Nie widzę żadnego problemu z zagazowaniem Turbobenzyny, jeździ tego
    duuuuża ilość, wystarczy zwykłe LPG IV gen, nawet nie LPI.

    >
    > No wlasnie, wezmy powiedzmy golfa - jaki silnik polecacie :-)
    > nowy z salonu.

    2.0TFSI czy tam TSI :)


    --
    Części do A6 C4 sprzedam
    http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697
    Pozdrawiam
    Lewis


  • 24. Data: 2011-03-09 20:37:57
    Temat: Re: Ile dmucha turbo w dzisiejszych dieslach?
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-03-09 20:34, Lewis pisze:
    > W dniu 2011-03-09 19:21, J.F. pisze:

    >> Mowisz ? Jest tam w ogole jakis WG ?
    >
    > Mówię na podstawie tego jak to działa w moim silniku więc znacząco się
    > nie powinno różnić, co najwyżej może być sterowane mechanicznie
    > podciśnieniem bez ingerencji ECU. A WG czyli wastegate to chyba standard
    > w turbosprężarkach, nie uważasz? ;)


    Za wyjątkiem turbin VTG

    --
    Części do A6 C4 sprzedam
    http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697
    Pozdrawiam
    Lewis


  • 25. Data: 2011-03-09 20:53:45
    Temat: Re: Ile dmucha turbo w dzisiejszych dieslach?
    Od: Czarek Daniluk <c...@n...com>

    W dniu 2011-03-09 00:00, BartekK pisze:
    > W dniu 2011-03-08 23:29, V-Tec pisze:
    >> W dniu 2011-03-07 23:26, Tomasz Pyra pisze:
    >>> Takie pytanie mnie naszło - jakie jest ciśnienie doładowania we
    >>> współczesnych dieslach?
    >>
    >> jak miałem zepsuty zawór sterujący to podchodziło mi pod 3bary.
    >> Normalnie o ile pamiętam 1,5bar maksymalnie - ale mogę się mylić. Silnik
    >> 1.9 CDTI/JTDM 150KM.
    > A zaworu bezpieczeństwa (mechanicznego, niesterowanego) to tam nie ma?
    > Przecież właśnie to jest problemem przy "tuningu" sterowania zaworem
    > bypasu w celu podniesienia ciśnienia, że właśnie zaraz za chwilę i tak
    > ucieka ciśnienie bezpieczeństwem i nie ma jak czysto elektronicznie
    > podnosić doładowania bo mechanika odcina?
    >
    Zawsze mi się wydawało że w tym celu to robi się właśnie kierownice w
    turbinach, żeby sterować ciśnieniem doładowania, a nie upuszczać je :D
    Zawory mechaniczne to się daje w benzynach doładowanych z przepustnicą,
    żeby po gwałtownym odpuszczeniu gazu ciśnienie nie porozwalało tego co
    jest przed nią :)

    Pozdrawiam !


  • 26. Data: 2011-03-09 20:57:21
    Temat: Re: Ile dmucha turbo w dzisiejszych dieslach?
    Od: Czarek Daniluk <c...@n...com>

    W dniu 2011-03-09 09:58, J.F. pisze:
    > On Tue, 08 Mar 2011 21:32:05 +0100, Czarek Daniluk wrote:
    >>>> ZTCP Focus Mk1 (bodajże 90konne 1.8TDDI) wkręcony za 4krpm dmuchał 1.7 -
    >>>> 1.8 bara (pomiar na jałowym biegu, odczyt z podłączonego do auta
    >>>> komputera), aż się zdziwiłem, że pokazuje tak dużo.
    >
    >> Albo odczyt z komputera zawierał + około 1000milibar ciśnienia
    >> atmosferycznego :D czyli defakto turbina biła 0,7 - 0,8 bara, z czym
    >> jestem w stanie się zgodzić.
    >
    > Wielce prawdopodobne, bo to chyba czujnik MAP - cisnienia absolutnego.
    >
    >> Niestety w 1,8 bara na luzie nie uwierzę :)
    >
    > Nie na luzie tylko przy 4krpm, a ze to diesel, to przepustnica otwarta
    > na maksa :-)
    >
    > Ten silnik bez turbiny ma ile ? Nie wiem, ale VW 1.9D mial 60KM,
    > a z turbinka 90, 110, 150, 180 ..
    >
    >
    > J.
    >
    >
    A gdzie ty chcesz bez obciążenia uzyskać takie ciśnienie doładowania.
    Moje stare TDI bez obciążenia dobije max do 0,4 bara i więcej nie chce.
    Pod obciążeniem - czytaj w jeździe, chwilowo skacze na manometrze do 1,2
    bara, a potem obcina i spada do 0,8.
    Przy gwałtownym przyspieszaniu na wyższych biegach potrafi potrzymać
    dłuższą chwilę na 1 barze.

    Zwykłe 90KM na VP37.

    Pozdrawiam !

    PS: 1,9 D jak i SDI miały nominalnie 64KM. Taki zwykły D 64KM w passacie
    B4 radził sobie bardzo dzielnie i potrafił poruszać się z prędkościami
    przekraczającymi 160 licznikowe.


  • 27. Data: 2011-03-09 21:00:34
    Temat: Re: Ile dmucha turbo w dzisiejszych dieslach?
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-03-09 20:53, Czarek Daniluk pisze:
    > W dniu 2011-03-09 00:00, BartekK pisze:
    >> W dniu 2011-03-08 23:29, V-Tec pisze:
    >>> W dniu 2011-03-07 23:26, Tomasz Pyra pisze:
    >>>> Takie pytanie mnie naszło - jakie jest ciśnienie doładowania we
    >>>> współczesnych dieslach?
    >>>
    >>> jak miałem zepsuty zawór sterujący to podchodziło mi pod 3bary.
    >>> Normalnie o ile pamiętam 1,5bar maksymalnie - ale mogę się mylić. Silnik
    >>> 1.9 CDTI/JTDM 150KM.
    >> A zaworu bezpieczeństwa (mechanicznego, niesterowanego) to tam nie ma?
    >> Przecież właśnie to jest problemem przy "tuningu" sterowania zaworem
    >> bypasu w celu podniesienia ciśnienia, że właśnie zaraz za chwilę i tak
    >> ucieka ciśnienie bezpieczeństwem i nie ma jak czysto elektronicznie
    >> podnosić doładowania bo mechanika odcina?
    >>
    > Zawsze mi się wydawało że w tym celu to robi się właśnie kierownice w
    > turbinach, żeby sterować ciśnieniem doładowania, a nie upuszczać je :D
    > Zawory mechaniczne to się daje w benzynach doładowanych z przepustnicą,
    > żeby po gwałtownym odpuszczeniu gazu ciśnienie nie porozwalało tego co
    > jest przed nią :)
    >
    > Pozdrawiam !

    Sterowanie doładowaniem WG lub VTG to inna sprawa, występuje i w TD jak
    i w TB tylko że TB ma tak jak wspomniałeś zawory upuszczające, DV/BOV, BPV.

    --
    Części do A6 C4 sprzedam
    http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697
    Pozdrawiam
    Lewis


  • 28. Data: 2011-03-09 21:12:15
    Temat: Re: Ile dmucha turbo w dzisiejszych dieslach?
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2011-03-09 21:00, Lewis pisze:
    >>> A zaworu bezpieczeństwa (mechanicznego, niesterowanego) to tam nie ma?
    >>> Przecież właśnie to jest problemem przy "tuningu" sterowania zaworem
    >>> bypasu w celu podniesienia ciśnienia, że właśnie zaraz za chwilę i tak
    >>> ucieka ciśnienie bezpieczeństwem i nie ma jak czysto elektronicznie
    >>> podnosić doładowania bo mechanika odcina?
    >>>
    >> Zawsze mi się wydawało że w tym celu to robi się właśnie kierownice w
    >> turbinach, żeby sterować ciśnieniem doładowania, a nie upuszczać je :D
    >> Zawory mechaniczne to się daje w benzynach doładowanych z przepustnicą,
    >> żeby po gwałtownym odpuszczeniu gazu ciśnienie nie porozwalało tego co
    >> jest przed nią :)
    >>
    >> Pozdrawiam !
    >
    > Sterowanie doładowaniem WG lub VTG to inna sprawa, występuje i w TD jak
    > i w TB tylko że TB ma tak jak wspomniałeś zawory upuszczające, DV/BOV, BPV.
    A całkiem możliwe, ja grzebie bardziej w turbobenzynie niż w dieslu,
    stad zamieszanie.

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    | s...@d...org GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/
    | http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338
    173


  • 29. Data: 2011-03-09 22:58:10
    Temat: Re: Ile dmucha turbo w dzisiejszych dieslach?
    Od: V-Tec <v...@z...pl>

    W dniu 2011-03-09 00:00, BartekK pisze:
    > W dniu 2011-03-08 23:29, V-Tec pisze:
    >> W dniu 2011-03-07 23:26, Tomasz Pyra pisze:
    >>> Takie pytanie mnie naszło - jakie jest ciśnienie doładowania we
    >>> współczesnych dieslach?
    >>
    >> jak miałem zepsuty zawór sterujący to podchodziło mi pod 3bary.
    >> Normalnie o ile pamiętam 1,5bar maksymalnie - ale mogę się mylić. Silnik
    >> 1.9 CDTI/JTDM 150KM.
    > A zaworu bezpieczeństwa (mechanicznego, niesterowanego) to tam nie ma?

    hm, nie wiem, chyba nie. Rozwiązali to w inny sposób: silnik przechodził
    w tryb awaryjny i miałem może z 60KM pod nogą (prędkość max ~130 km/h ;)

    --
    pozdrawiam,
    W.



  • 30. Data: 2011-03-10 07:10:36
    Temat: Re: Ile dmucha turbo w dzisiejszych dieslach?
    Od: Olleo <o...@t...pl>

    > > Nie wiem ile w tym 1.2TSI ale w 2.0T z saaba dmucha 0.9bar przy 205KM z
    > > turbiną TD04-15HL a moc z litra znacznie większa.
    >
    > 205KM z 2.0 to w silniku benzynowym w sumie w ogóle nie wymaga dmuchania
    > - takie moce osiąga się jeszcze w silnikach wolnossących.

    Nie wiem po cholere ludzie pisza o mocy - tylko potem takie
    stwierdzenia, jak wyzej sie pojawiaja.

    Moze i wystarczy wolnossacy 2.0, ale przy jakich obrotach i jakim
    momencie? Hondowskie silniki maja taka wysoka moc tylko dlatego, ze
    sie kreca powyzej 8000rpm. Jesli to jest ten Saab, o ktorym mysle, to
    ma pewnie w okolicach 300Nm gdzies kolo 4000rpm, a juz od 2500rpm
    moment bije na glowe pewnie caly zakres tego wolnossacego.
    --
    Olleo

strony : 1 . 2 . [ 3 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: