-
21. Data: 2011-03-09 13:16:36
Temat: Re: Ile dmucha turbo w dzisiejszych dieslach?
Od: "Agent" <w...@o...ue>
>
> Tak swoją drogą śmieszy mnie porównywanie silników NA benzynowych z Tubro
> dieslowskimi i szczycenie się jaki to diesel ma moment jak mało pali i w
> ogóle och i ach ;D
> --
No ale jak tu nie porównywac jak ze 3 lata temu było 99.9 % diesli było
turbo za to mały procent benzyn turbo Teraz jest 100 % TD i nieco większy %
TB więc dopiero teraz można zacząć mówić o porównywaniu TD i TB.
-
22. Data: 2011-03-09 19:21:37
Temat: Re: Ile dmucha turbo w dzisiejszych dieslach?
Od: J.F. <j...@p...onet.pl>
On Wed, 09 Mar 2011 12:12:01 +0100, Lewis wrote:
>Na luzie w sensie na biegu jałowym. I owszem, ECU bez obciążenia silnika
>nie pozwoli na otwarcie WG na tyle żeby dać max ciśnienie doładowania.
Mowisz ? Jest tam w ogole jakis WG ?
>Tak swoją drogą śmieszy mnie porównywanie silników NA benzynowych z
>Tubro dieslowskimi i szczycenie się jaki to diesel ma moment jak mało
>pali i w ogóle och i ach ;D
Ale czemu nie ? porownujemy dostepne oferty.
Wolnossacego diesla nie porownujemy, bo kto by go chcial kupic, a
zreszta mozemy porownac jak ktos chce.
Turbobenzynka do porownania moze byc, jak dostepna, tylko wtedy
rachunek inny, zagazowac problem itp :-)
No wlasnie, wezmy powiedzmy golfa - jaki silnik polecacie :-)
nowy z salonu.
J.
-
23. Data: 2011-03-09 20:34:42
Temat: Re: Ile dmucha turbo w dzisiejszych dieslach?
Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>
W dniu 2011-03-09 19:21, J.F. pisze:
> On Wed, 09 Mar 2011 12:12:01 +0100, Lewis wrote:
>> Na luzie w sensie na biegu jałowym. I owszem, ECU bez obciążenia silnika
>> nie pozwoli na otwarcie WG na tyle żeby dać max ciśnienie doładowania.
>
> Mowisz ? Jest tam w ogole jakis WG ?
Mówię na podstawie tego jak to działa w moim silniku więc znacząco się
nie powinno różnić, co najwyżej może być sterowane mechanicznie
podciśnieniem bez ingerencji ECU. A WG czyli wastegate to chyba standard
w turbosprężarkach, nie uważasz? ;)
>
>> Tak swoją drogą śmieszy mnie porównywanie silników NA benzynowych z
>> Tubro dieslowskimi i szczycenie się jaki to diesel ma moment jak mało
>> pali i w ogóle och i ach ;D
>
> Ale czemu nie ? porownujemy dostepne oferty.
> Wolnossacego diesla nie porownujemy, bo kto by go chcial kupic, a
> zreszta mozemy porownac jak ktos chce.
Chodzi mi głównie o to że panuje opinia że diesel jest super bo ma moc i
mało pali. Owszem porównując 1.9 turbo diesla do 1.8 benzynowca o mocy
około 125KM oba to nie mamy o czym rozmawiać, ale wystarczy wziąć 1.9 TD
i 1.8TB i już się nie robi tak kolorowo ;)
>
> Turbobenzynka do porownania moze byc, jak dostepna, tylko wtedy
> rachunek inny, zagazowac problem itp :-)
Nie widzę żadnego problemu z zagazowaniem Turbobenzyny, jeździ tego
duuuuża ilość, wystarczy zwykłe LPG IV gen, nawet nie LPI.
>
> No wlasnie, wezmy powiedzmy golfa - jaki silnik polecacie :-)
> nowy z salonu.
2.0TFSI czy tam TSI :)
--
Części do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697
Pozdrawiam
Lewis
-
24. Data: 2011-03-09 20:37:57
Temat: Re: Ile dmucha turbo w dzisiejszych dieslach?
Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>
W dniu 2011-03-09 20:34, Lewis pisze:
> W dniu 2011-03-09 19:21, J.F. pisze:
>> Mowisz ? Jest tam w ogole jakis WG ?
>
> Mówię na podstawie tego jak to działa w moim silniku więc znacząco się
> nie powinno różnić, co najwyżej może być sterowane mechanicznie
> podciśnieniem bez ingerencji ECU. A WG czyli wastegate to chyba standard
> w turbosprężarkach, nie uważasz? ;)
Za wyjątkiem turbin VTG
--
Części do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697
Pozdrawiam
Lewis
-
25. Data: 2011-03-09 20:53:45
Temat: Re: Ile dmucha turbo w dzisiejszych dieslach?
Od: Czarek Daniluk <c...@n...com>
W dniu 2011-03-09 00:00, BartekK pisze:
> W dniu 2011-03-08 23:29, V-Tec pisze:
>> W dniu 2011-03-07 23:26, Tomasz Pyra pisze:
>>> Takie pytanie mnie naszło - jakie jest ciśnienie doładowania we
>>> współczesnych dieslach?
>>
>> jak miałem zepsuty zawór sterujący to podchodziło mi pod 3bary.
>> Normalnie o ile pamiętam 1,5bar maksymalnie - ale mogę się mylić. Silnik
>> 1.9 CDTI/JTDM 150KM.
> A zaworu bezpieczeństwa (mechanicznego, niesterowanego) to tam nie ma?
> Przecież właśnie to jest problemem przy "tuningu" sterowania zaworem
> bypasu w celu podniesienia ciśnienia, że właśnie zaraz za chwilę i tak
> ucieka ciśnienie bezpieczeństwem i nie ma jak czysto elektronicznie
> podnosić doładowania bo mechanika odcina?
>
Zawsze mi się wydawało że w tym celu to robi się właśnie kierownice w
turbinach, żeby sterować ciśnieniem doładowania, a nie upuszczać je :D
Zawory mechaniczne to się daje w benzynach doładowanych z przepustnicą,
żeby po gwałtownym odpuszczeniu gazu ciśnienie nie porozwalało tego co
jest przed nią :)
Pozdrawiam !
-
26. Data: 2011-03-09 20:57:21
Temat: Re: Ile dmucha turbo w dzisiejszych dieslach?
Od: Czarek Daniluk <c...@n...com>
W dniu 2011-03-09 09:58, J.F. pisze:
> On Tue, 08 Mar 2011 21:32:05 +0100, Czarek Daniluk wrote:
>>>> ZTCP Focus Mk1 (bodajże 90konne 1.8TDDI) wkręcony za 4krpm dmuchał 1.7 -
>>>> 1.8 bara (pomiar na jałowym biegu, odczyt z podłączonego do auta
>>>> komputera), aż się zdziwiłem, że pokazuje tak dużo.
>
>> Albo odczyt z komputera zawierał + około 1000milibar ciśnienia
>> atmosferycznego :D czyli defakto turbina biła 0,7 - 0,8 bara, z czym
>> jestem w stanie się zgodzić.
>
> Wielce prawdopodobne, bo to chyba czujnik MAP - cisnienia absolutnego.
>
>> Niestety w 1,8 bara na luzie nie uwierzę :)
>
> Nie na luzie tylko przy 4krpm, a ze to diesel, to przepustnica otwarta
> na maksa :-)
>
> Ten silnik bez turbiny ma ile ? Nie wiem, ale VW 1.9D mial 60KM,
> a z turbinka 90, 110, 150, 180 ..
>
>
> J.
>
>
A gdzie ty chcesz bez obciążenia uzyskać takie ciśnienie doładowania.
Moje stare TDI bez obciążenia dobije max do 0,4 bara i więcej nie chce.
Pod obciążeniem - czytaj w jeździe, chwilowo skacze na manometrze do 1,2
bara, a potem obcina i spada do 0,8.
Przy gwałtownym przyspieszaniu na wyższych biegach potrafi potrzymać
dłuższą chwilę na 1 barze.
Zwykłe 90KM na VP37.
Pozdrawiam !
PS: 1,9 D jak i SDI miały nominalnie 64KM. Taki zwykły D 64KM w passacie
B4 radził sobie bardzo dzielnie i potrafił poruszać się z prędkościami
przekraczającymi 160 licznikowe.
-
27. Data: 2011-03-09 21:00:34
Temat: Re: Ile dmucha turbo w dzisiejszych dieslach?
Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>
W dniu 2011-03-09 20:53, Czarek Daniluk pisze:
> W dniu 2011-03-09 00:00, BartekK pisze:
>> W dniu 2011-03-08 23:29, V-Tec pisze:
>>> W dniu 2011-03-07 23:26, Tomasz Pyra pisze:
>>>> Takie pytanie mnie naszło - jakie jest ciśnienie doładowania we
>>>> współczesnych dieslach?
>>>
>>> jak miałem zepsuty zawór sterujący to podchodziło mi pod 3bary.
>>> Normalnie o ile pamiętam 1,5bar maksymalnie - ale mogę się mylić. Silnik
>>> 1.9 CDTI/JTDM 150KM.
>> A zaworu bezpieczeństwa (mechanicznego, niesterowanego) to tam nie ma?
>> Przecież właśnie to jest problemem przy "tuningu" sterowania zaworem
>> bypasu w celu podniesienia ciśnienia, że właśnie zaraz za chwilę i tak
>> ucieka ciśnienie bezpieczeństwem i nie ma jak czysto elektronicznie
>> podnosić doładowania bo mechanika odcina?
>>
> Zawsze mi się wydawało że w tym celu to robi się właśnie kierownice w
> turbinach, żeby sterować ciśnieniem doładowania, a nie upuszczać je :D
> Zawory mechaniczne to się daje w benzynach doładowanych z przepustnicą,
> żeby po gwałtownym odpuszczeniu gazu ciśnienie nie porozwalało tego co
> jest przed nią :)
>
> Pozdrawiam !
Sterowanie doładowaniem WG lub VTG to inna sprawa, występuje i w TD jak
i w TB tylko że TB ma tak jak wspomniałeś zawory upuszczające, DV/BOV, BPV.
--
Części do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697
Pozdrawiam
Lewis
-
28. Data: 2011-03-09 21:12:15
Temat: Re: Ile dmucha turbo w dzisiejszych dieslach?
Od: BartekK <s...@N...org>
W dniu 2011-03-09 21:00, Lewis pisze:
>>> A zaworu bezpieczeństwa (mechanicznego, niesterowanego) to tam nie ma?
>>> Przecież właśnie to jest problemem przy "tuningu" sterowania zaworem
>>> bypasu w celu podniesienia ciśnienia, że właśnie zaraz za chwilę i tak
>>> ucieka ciśnienie bezpieczeństwem i nie ma jak czysto elektronicznie
>>> podnosić doładowania bo mechanika odcina?
>>>
>> Zawsze mi się wydawało że w tym celu to robi się właśnie kierownice w
>> turbinach, żeby sterować ciśnieniem doładowania, a nie upuszczać je :D
>> Zawory mechaniczne to się daje w benzynach doładowanych z przepustnicą,
>> żeby po gwałtownym odpuszczeniu gazu ciśnienie nie porozwalało tego co
>> jest przed nią :)
>>
>> Pozdrawiam !
>
> Sterowanie doładowaniem WG lub VTG to inna sprawa, występuje i w TD jak
> i w TB tylko że TB ma tak jak wspomniałeś zawory upuszczające, DV/BOV, BPV.
A całkiem możliwe, ja grzebie bardziej w turbobenzynie niż w dieslu,
stad zamieszanie.
--
| Bartlomiej Kuzniewski
| s...@d...org GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/
| http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338
173
-
29. Data: 2011-03-09 22:58:10
Temat: Re: Ile dmucha turbo w dzisiejszych dieslach?
Od: V-Tec <v...@z...pl>
W dniu 2011-03-09 00:00, BartekK pisze:
> W dniu 2011-03-08 23:29, V-Tec pisze:
>> W dniu 2011-03-07 23:26, Tomasz Pyra pisze:
>>> Takie pytanie mnie naszło - jakie jest ciśnienie doładowania we
>>> współczesnych dieslach?
>>
>> jak miałem zepsuty zawór sterujący to podchodziło mi pod 3bary.
>> Normalnie o ile pamiętam 1,5bar maksymalnie - ale mogę się mylić. Silnik
>> 1.9 CDTI/JTDM 150KM.
> A zaworu bezpieczeństwa (mechanicznego, niesterowanego) to tam nie ma?
hm, nie wiem, chyba nie. Rozwiązali to w inny sposób: silnik przechodził
w tryb awaryjny i miałem może z 60KM pod nogą (prędkość max ~130 km/h ;)
--
pozdrawiam,
W.
-
30. Data: 2011-03-10 07:10:36
Temat: Re: Ile dmucha turbo w dzisiejszych dieslach?
Od: Olleo <o...@t...pl>
> > Nie wiem ile w tym 1.2TSI ale w 2.0T z saaba dmucha 0.9bar przy 205KM z
> > turbiną TD04-15HL a moc z litra znacznie większa.
>
> 205KM z 2.0 to w silniku benzynowym w sumie w ogóle nie wymaga dmuchania
> - takie moce osiąga się jeszcze w silnikach wolnossących.
Nie wiem po cholere ludzie pisza o mocy - tylko potem takie
stwierdzenia, jak wyzej sie pojawiaja.
Moze i wystarczy wolnossacy 2.0, ale przy jakich obrotach i jakim
momencie? Hondowskie silniki maja taka wysoka moc tylko dlatego, ze
sie kreca powyzej 8000rpm. Jesli to jest ten Saab, o ktorym mysle, to
ma pewnie w okolicach 300Nm gdzies kolo 4000rpm, a juz od 2500rpm
moment bije na glowe pewnie caly zakres tego wolnossacego.
--
Olleo