-
11. Data: 2011-03-08 17:02:30
Temat: Re: Ile dmucha turbo w dzisiejszych dieslach?
Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>
W dniu 2011-03-08 12:08, Czarek Daniluk pisze:
> On 7 Mar, 23:26, Tomasz Pyra<h...@s...spam.spam> wrote:
>> Takie pytanie mnie naszło - jakie jest ciśnienie doładowania we
>> współczesnych dieslach?
>>
>> Bo dziś te silniki osiągają po 90KM z litra pojemności (po chipie
>> przekraczają nawet 100KM).
>>
>> Wolnossące diesle miały tak po 30-35KM z litra, co wliczając przeróżne
>> dodatkowe opory wymagało by chyba ponad 3bar ciśnienia bezwzględnego w
>> kolektorze dolotowym. Prawda to?
>
> Ja tam jestem ciekaw ile dmucha turbo w 1,2 TSI 105KM ;)
>
> Pozdrawiam !
Nie wiem ile w tym 1.2TSI ale w 2.0T z saaba dmucha 0.9bar przy 205KM z
turbiną TD04-15HL a moc z litra znacznie większa. Przy małych
modyfikacjach i dmuchnięciu w okolice 1.3bar robi się znacznie ponad
250KM z 2.0T
--
Części do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697
Pozdrawiam
Lewis
-
12. Data: 2011-03-08 19:46:31
Temat: Re: Ile dmucha turbo w dzisiejszych dieslach?
Od: nalesnik <m...@o...o2.o2.o2.pl>
W dniu 07.03.2011 23:26, Tomasz Pyra pisze:
> Takie pytanie mnie naszło - jakie jest ciśnienie doładowania we
> współczesnych dieslach?
ZTCP Focus Mk1 (bodajże 90konne 1.8TDDI) wkręcony za 4krpm dmuchał 1.7 -
1.8 bara (pomiar na jałowym biegu, odczyt z podłączonego do auta
komputera), aż się zdziwiłem, że pokazuje tak dużo.
--
pozdr
nalesnik
-
13. Data: 2011-03-08 20:47:49
Temat: Re: Ile dmucha turbo w dzisiejszych dieslach?
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
W dniu 2011-03-08 17:02, Lewis pisze:
> Nie wiem ile w tym 1.2TSI ale w 2.0T z saaba dmucha 0.9bar przy 205KM z
> turbiną TD04-15HL a moc z litra znacznie większa.
205KM z 2.0 to w silniku benzynowym w sumie w ogóle nie wymaga dmuchania
- takie moce osiąga się jeszcze w silnikach wolnossących.
-
14. Data: 2011-03-08 21:07:32
Temat: Re: Ile dmucha turbo w dzisiejszych dieslach?
Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>
W dniu 2011-03-08 20:47, Tomasz Pyra pisze:
> W dniu 2011-03-08 17:02, Lewis pisze:
>
>> Nie wiem ile w tym 1.2TSI ale w 2.0T z saaba dmucha 0.9bar przy 205KM z
>> turbiną TD04-15HL a moc z litra znacznie większa.
>
> 205KM z 2.0 to w silniku benzynowym w sumie w ogóle nie wymaga dmuchania
> - takie moce osiąga się jeszcze w silnikach wolnossących.
Ale jednak charakterystyka jest skrajnie różna w wolnossącym i
doładowanym benzyniaku o tej samej pojemności i liczbie cylindrów.
--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
P307 2.0HDi/90
"Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój."
-
15. Data: 2011-03-08 21:09:52
Temat: Re: Ile dmucha turbo w dzisiejszych dieslach?
Od: BartekK <s...@N...org>
W dniu 2011-03-08 19:46, nalesnik pisze:
> W dniu 07.03.2011 23:26, Tomasz Pyra pisze:
>> Takie pytanie mnie naszło - jakie jest ciśnienie doładowania we
>> współczesnych dieslach?
>
> ZTCP Focus Mk1 (bodajże 90konne 1.8TDDI) wkręcony za 4krpm dmuchał 1.7 -
> 1.8 bara (pomiar na jałowym biegu, odczyt z podłączonego do auta
> komputera), aż się zdziwiłem, że pokazuje tak dużo.
Na jałowym to się zapewne bypass otwierał i powietrze w kółko turbiny
krążyło, pomiar raczej bzdurę pokazał
--
| Bartlomiej Kuzniewski
| s...@d...org GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/
| http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338
173
-
16. Data: 2011-03-08 21:32:05
Temat: Re: Ile dmucha turbo w dzisiejszych dieslach?
Od: Czarek Daniluk <c...@n...com>
W dniu 2011-03-08 21:09, BartekK pisze:
> W dniu 2011-03-08 19:46, nalesnik pisze:
>> W dniu 07.03.2011 23:26, Tomasz Pyra pisze:
>>> Takie pytanie mnie naszło - jakie jest ciśnienie doładowania we
>>> współczesnych dieslach?
>>
>> ZTCP Focus Mk1 (bodajże 90konne 1.8TDDI) wkręcony za 4krpm dmuchał 1.7 -
>> 1.8 bara (pomiar na jałowym biegu, odczyt z podłączonego do auta
>> komputera), aż się zdziwiłem, że pokazuje tak dużo.
> Na jałowym to się zapewne bypass otwierał i powietrze w kółko turbiny
> krążyło, pomiar raczej bzdurę pokazał
>
Albo odczyt z komputera zawierał + około 1000milibar ciśnienia
atmosferycznego :D czyli defakto turbina biła 0,7 - 0,8 bara, z czym
jestem w stanie się zgodzić.
Niestety w 1,8 bara na luzie nie uwierzę :)
Pozdrawiam !
-
17. Data: 2011-03-08 23:29:39
Temat: Re: Ile dmucha turbo w dzisiejszych dieslach?
Od: V-Tec <v...@z...pl>
W dniu 2011-03-07 23:26, Tomasz Pyra pisze:
> Takie pytanie mnie naszło - jakie jest ciśnienie doładowania we
> współczesnych dieslach?
jak miałem zepsuty zawór sterujący to podchodziło mi pod 3bary.
Normalnie o ile pamiętam 1,5bar maksymalnie - ale mogę się mylić. Silnik
1.9 CDTI/JTDM 150KM.
W.
-
18. Data: 2011-03-09 00:00:14
Temat: Re: Ile dmucha turbo w dzisiejszych dieslach?
Od: BartekK <s...@N...org>
W dniu 2011-03-08 23:29, V-Tec pisze:
> W dniu 2011-03-07 23:26, Tomasz Pyra pisze:
>> Takie pytanie mnie naszło - jakie jest ciśnienie doładowania we
>> współczesnych dieslach?
>
> jak miałem zepsuty zawór sterujący to podchodziło mi pod 3bary.
> Normalnie o ile pamiętam 1,5bar maksymalnie - ale mogę się mylić. Silnik
> 1.9 CDTI/JTDM 150KM.
A zaworu bezpieczeństwa (mechanicznego, niesterowanego) to tam nie ma?
Przecież właśnie to jest problemem przy "tuningu" sterowania zaworem
bypasu w celu podniesienia ciśnienia, że właśnie zaraz za chwilę i tak
ucieka ciśnienie bezpieczeństwem i nie ma jak czysto elektronicznie
podnosić doładowania bo mechanika odcina?
--
| Bartlomiej Kuzniewski
| s...@d...org GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/
| http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338
173
-
19. Data: 2011-03-09 09:58:31
Temat: Re: Ile dmucha turbo w dzisiejszych dieslach?
Od: J.F. <j...@p...onet.pl>
On Tue, 08 Mar 2011 21:32:05 +0100, Czarek Daniluk wrote:
>>> ZTCP Focus Mk1 (bodajże 90konne 1.8TDDI) wkręcony za 4krpm dmuchał 1.7 -
>>> 1.8 bara (pomiar na jałowym biegu, odczyt z podłączonego do auta
>>> komputera), aż się zdziwiłem, że pokazuje tak dużo.
>Albo odczyt z komputera zawierał + około 1000milibar ciśnienia
>atmosferycznego :D czyli defakto turbina biła 0,7 - 0,8 bara, z czym
>jestem w stanie się zgodzić.
Wielce prawdopodobne, bo to chyba czujnik MAP - cisnienia absolutnego.
>Niestety w 1,8 bara na luzie nie uwierzę :)
Nie na luzie tylko przy 4krpm, a ze to diesel, to przepustnica otwarta
na maksa :-)
Ten silnik bez turbiny ma ile ? Nie wiem, ale VW 1.9D mial 60KM,
a z turbinka 90, 110, 150, 180 ..
J.
-
20. Data: 2011-03-09 12:12:01
Temat: Re: Ile dmucha turbo w dzisiejszych dieslach?
Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>
W dniu 2011-03-09 09:58, J.F. pisze:
> On Tue, 08 Mar 2011 21:32:05 +0100, Czarek Daniluk wrote:
>> Niestety w 1,8 bara na luzie nie uwierzę :)
>
> Nie na luzie tylko przy 4krpm, a ze to diesel, to przepustnica otwarta
> na maksa :-)
>
> Ten silnik bez turbiny ma ile ? Nie wiem, ale VW 1.9D mial 60KM,
> a z turbinka 90, 110, 150, 180 ..
Na luzie w sensie na biegu jałowym. I owszem, ECU bez obciążenia silnika
nie pozwoli na otwarcie WG na tyle żeby dać max ciśnienie doładowania.
Podepnij kompa, wyjedź na drogę, wrzuć 3 bieg i przy obrotach 2000
wciśnij gaz w podłogę i dociągnij do 4000obr, wtedy będziesz wiedział
ile faktycznie pompuje.
Tak swoją drogą śmieszy mnie porównywanie silników NA benzynowych z
Tubro dieslowskimi i szczycenie się jaki to diesel ma moment jak mało
pali i w ogóle och i ach ;D
--
Części do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697
Pozdrawiam
Lewis