-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!.PO
STED!not-for-mail
From: Czarek Daniluk <c...@n...com>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Ile dmucha turbo w dzisiejszych dieslach?
Date: Wed, 09 Mar 2011 20:57:21 +0100
Organization: http://onet.pl
Lines: 38
Message-ID: <il8m30$969$1@news.onet.pl>
References: <4d755ba4$0$2494$65785112@news.neostrada.pl> <il5tgo$qtr$1@news.onet.pl>
<il62vn$clv$1@mx1.internetia.pl> <il63o5$idt$1@news.onet.pl>
<m...@4...com>
NNTP-Posting-Host: 89-79-27-193.dynamic.chello.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.onet.pl 1299700640 9417 89.79.27.193 (9 Mar 2011 19:57:20 GMT)
X-Complaints-To: n...@o...pl
NNTP-Posting-Date: Wed, 9 Mar 2011 19:57:20 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.2.15) Gecko/20110303
Thunderbird/3.1.9
In-Reply-To: <m...@4...com>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2355718
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2011-03-09 09:58, J.F. pisze:
> On Tue, 08 Mar 2011 21:32:05 +0100, Czarek Daniluk wrote:
>>>> ZTCP Focus Mk1 (bodajże 90konne 1.8TDDI) wkręcony za 4krpm dmuchał 1.7 -
>>>> 1.8 bara (pomiar na jałowym biegu, odczyt z podłączonego do auta
>>>> komputera), aż się zdziwiłem, że pokazuje tak dużo.
>
>> Albo odczyt z komputera zawierał + około 1000milibar ciśnienia
>> atmosferycznego :D czyli defakto turbina biła 0,7 - 0,8 bara, z czym
>> jestem w stanie się zgodzić.
>
> Wielce prawdopodobne, bo to chyba czujnik MAP - cisnienia absolutnego.
>
>> Niestety w 1,8 bara na luzie nie uwierzę :)
>
> Nie na luzie tylko przy 4krpm, a ze to diesel, to przepustnica otwarta
> na maksa :-)
>
> Ten silnik bez turbiny ma ile ? Nie wiem, ale VW 1.9D mial 60KM,
> a z turbinka 90, 110, 150, 180 ..
>
>
> J.
>
>
A gdzie ty chcesz bez obciążenia uzyskać takie ciśnienie doładowania.
Moje stare TDI bez obciążenia dobije max do 0,4 bara i więcej nie chce.
Pod obciążeniem - czytaj w jeździe, chwilowo skacze na manometrze do 1,2
bara, a potem obcina i spada do 0,8.
Przy gwałtownym przyspieszaniu na wyższych biegach potrafi potrzymać
dłuższą chwilę na 1 barze.
Zwykłe 90KM na VP37.
Pozdrawiam !
PS: 1,9 D jak i SDI miały nominalnie 64KM. Taki zwykły D 64KM w passacie
B4 radził sobie bardzo dzielnie i potrafił poruszać się z prędkościami
przekraczającymi 160 licznikowe.
Następne wpisy z tego wątku
Najnowsze wątki z tej grupy
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
Najnowsze wątki
- 2024-12-21 Warszawa => Java Developer <=
- 2024-12-21 Zalesie Borowe => Medical Equipment Service Engineer <=
- 2024-12-21 Żerniki => Specjalista ds. Employer Brandingu <=
- 2024-12-21 jak tacy debile
- 2024-12-20 Precedensy politycznie motywowanego nie wydawania w UE
- 2024-12-20 Obrońcy
- 2024-12-20 Obrońcy
- 2024-12-20 Obrońcy
- 2024-12-20 Gdańsk => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-20 czyste powietrze
- 2024-12-20 Katowice => Analyst in the Trade Development department (experience wi
- 2024-12-20 Opole => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2024-12-20 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-20 Rzeszów => International Freight Forwarder <=
- 2024-12-20 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=