  • 61. Data: 2010-06-17 10:41:46
    Temat: Re: Idzie nowe - HDR w aparacie - patent Canona
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "Marx" <M...@n...com> napisał:

    > Ja sie tak zastanawiam co oznacza "Czas ekspozycji dla każdego piksela
    > będzie ustalany na postawie zdjęcia wstępnego". Czasem ekspozycji
    > steruje migawka, bedziemy miec osobna migawke dla kazdego piksela? Ehh
    > ci dziennikarze...
    > [...]

    W przypadku migawki elektronicznej można sobie cos takiego wyobrazić. Nie
    jest to łatwe do zrealizowania, ale wykonalne.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 62. Data: 2010-06-17 11:57:45
    Od: "TheGuru" <t...@w...pl>

    > Czekam tylko na nieliniowe matryce czyli takie jakie są niejako w ludzkim

    "niejako" - piękne słowo, którym nożnaby jakoby wszystko wytłumaczyć

  • 63. Data: 2010-06-17 16:45:23
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "TheGuru" <t...@w...pl> napisał:

    > Twój program uzyskuje świetne efekty z 1 ekspozycji.
    >[...]

    Świetne, jak na jedną ekspozycję. Z kilku bracketingowanych ekspozycji da
    się wycisnąć więcej. Praw fizyki nie przeskoczysz - jeśli kontrast sceny
    jest taki, że w niektórych partiach matryca rejestruje przy pojedyńczej
    ekspozycji całkowitą czerń a w innych całkowitą biel - żadnym algorytmem z
    tych obszarów szczegółów nie wyciągniesz.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 64. Data: 2010-06-17 17:57:10
    Od: "Sebastian Nibisz" <e...@g...pl>

    Marek Wyszomirski wrote:
> [...]
    > ekspozycji całkowitą czerń a w innych całkowitą biel - żadnym algorytmem z
    > tych obszarów szczegółów nie wyciągniesz.

    To co napisałeś jest oczywiste, jednak pliki RAW przechowują informacje,
    które nie zawsze są wyświetlane. Aby wyświetlić te informacje, trzeba poddać
    obraz kompresji tonalnej a to mało który program potrafi zrobić dobrze.
    Często zdarza się, że jeden plik RAW w zupełności wystarczy, jeżeli podda
    się go odpowiedniej obróbce.

    Pozdrawiam,
    - Bastek -

  • 65. Data: 2010-06-17 20:26:10
    Od: "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com>

    > http://technowinki.onet.pl/wiadomosci/canon-patentuj
    e-hdr-w-aparacie,1,3254159,artykul.html

    > ten patent Canona wyeliminuje chyba niedługo programiki typu SNS-HDR
    > itp z rynku

    A Pentax tak ma.

    zyga
    --
    --force --nodeps --all

  • 66. Data: 2010-06-17 20:59:07
    Od: Dariusz Zygmunt <d...@c...homelinux.net>

    W czwartek, 17 czerwca 2010 09:37, Jan Kowalski wyraził następujacą opinię:

    > Chodzi o to by liczba elektronów nie była proporcjonalna
    > do ilości fotonów wpadających do fotoceli. I tyle.

    Pomysł jest tak banalny, że gdyby dało się go zrealizować, to już dawno ktoś
    by to zrobił :-)

    Z pozdrowieniami
    Dariusz Zygmunt

    --
    53°20'41,8"N 15°02'19,9"E

  • 67. Data: 2010-06-17 21:09:33
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2010-06-17 22:26, Zygmunt M. Zarzecki wrote:
    > A Pentax tak ma.

    Tak nie ma.

    --
    _[_]_
    (") dominik, gg:919564

  • 68. Data: 2010-06-17 21:11:32
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2010-06-16 16:17, Marek Wyszomirski wrote:
    > Pewnie tak, ale... karty pamięci tanieją, a i szybkosć zapisu jest coraz
    > wyższa.

    I bufory również większe.

    Zresztą chętnie zamienię 30MB RAW na 100MB jeśli za to dostanę więcej
    dynamiki, a właśnie chyba to jest kluczem dla tego patentu.

    --
    _[_]_
    (") dominik, gg:919564

  • 69. Data: 2010-06-17 22:42:06
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "Sebastian Nibisz" <e...@g...pl> napisał:

> [...]
    > obraz kompresji tonalnej a to mało który program potrafi zrobić dobrze.
    > Często zdarza się, że jeden plik RAW w zupełności wystarczy, jeżeli podda

    Zgadza się - z RAW-a można wyciągnąć więcej lub mniej - i z tego co wiem,
    Twój program jest jednym z tych lepiej wyciągających. Ale - w zestawie kilku
    Rawów naświetlonych z różną ekspozycją będziesz miał w przypadku bardzo
    dużych kontrastów sceny więcej informacji - a więc wycisnąć też da się
    więcej.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 70. Data: 2010-06-18 08:16:31
    Od: limies <l...@g...com>

    On Jun 16, 10:22 am, Howk <p...@p...onet.pl> wrote:
    > http://technowinki.onet.pl/wiadomosci/canon-patentuj
    e-hdr-w-aparacie,...

    > ten patent Canona wyeliminuje chyba niedługo programiki typu SNS-HDR
    > itp z rynku

    1. jeden z modeli bodajże lumixa miał to rok temu.
    2. Nie wyeliminuje to programów typu Photomatix z jednego wzgledu -
    Obróbka softwerowa z racji mozliwosci zastososowania bardziej
    złozonych algorytmów i mozliwości wykorzystania np. 8GB pamieci
    operacyjnej
    Np. skladanie zdjęcia hdr np z serii 9 zdjęć wymaga większych mocy i
    pamieci niz mozliwości aparatu cyfrowego.
    Ogólnie na dzien dzisiejszy obrobka zewnetrzna w kazdym aspekcie daje
    lepsze wyniki niz wewnetrzna w aparacie.
    Algorytmy wbudowane (w tym hdr) daja w wiekszosci mierne wyniki -
    porównywalne, a nawet gorsze niz wspomniany SNS-HDR)