  • 51. Data: 2010-06-16 19:07:10
    Temat: Re: Idzie nowe - HDR w aparacie - patent Canona
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Howk pisze:
    > http://technowinki.onet.pl/wiadomosci/canon-patentuj
    e-hdr-w-aparacie,1,3254159,artykul.html

    > ten patent Canona wyeliminuje chyba niedługo programiki typu SNS-HDR
    > itp z rynku

    Poczytałem sobie, co tu wszyscy wypisują i przypomniała mi się dyskusja
    sprzed roku lub więcej, o tym, aby zwiększyć rozpiętość tonalną matrycy
    możnaby zrezygnować z liczenia ładunków, a liczyć SZYBKOŚĆ narastania
    ładunku. Nie ważne, kiedy dochodzi do przepełnienia komórki, ważne w
    jakim czasie. W taki sposób co prawda nie uniknie się partii
    niedoświetlonych, jeśli dobierze się za krótki czas ekspozycji, ale
    będzie można uniknąć przepałów (za wyjątkiem sytuacji skrajnych, gdzie
    szybkość gromadzenia się ładunku w komórce będzie tak duża, że przepełni
    komórkę w trakcie 1 taktu naliczania ładunku).

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    --

    http://www.prawnicydlabiznesu.pl/

  • 52. Data: 2010-06-16 20:18:44
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Wed, 16 Jun 2010 20:31:54 +0200, Santana napisał(a):

    > Howk zrobił swoje (nawet jego mail zaczyna się bezczelnie od "praca" :) i
    > poszedł na piwo z innymi trollami, a wy rozwijacie bezproduktywny wątek :)
    > Dokładnie o to mu chodziło :)

    Widziałem wiele znacznie mniej produktywnych i ciekawych flejmów ;)

  • 53. Data: 2010-06-16 20:26:09
    Od: "Santana" <s...@i...pl>

    Użytkownik "Andrzej Libiszewski" <a...@g...usunto.pl> napisał w
    wiadomości news:n68pk6ih6ehb.176ojp9elmxz.dlg@40tude.net...

    > Widziałem wiele znacznie mniej produktywnych i ciekawych flejmów ;)

    Hmm, lepszy troll? ;)

  • 54. Data: 2010-06-16 22:24:40
    Od: "Marcin [3M]" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Mateusz Ludwin" <n...@s...org> napisał w wiadomości
    e-hdr-w-aparacie,1,3254159,artykul.html

    > Szkoda że nie zrozumiałeś o co chodzi w tym newsie.
    >
    > Canon nie wymyślił HDR w aparacie, tylko metodę pozwalającą na oszacowanie
    > w jakich odstępach EV ma robić kolejne zdjęcia. Przecież to nic w praktyce
    > nie zmienia.
    > --
    > Mateusz Ludwin mateuszl [at] gmail [dot] com

    A ja zrozumiałem to zupełnie inaczej: wykonywane są zawsze tylko dwa
    zdjęcia.

  • 55. Data: 2010-06-17 06:11:21
    Od: Marx <M...@n...com>

    Ja sie tak zastanawiam co oznacza "Czas ekspozycji dla każdego piksela
    będzie ustalany na postawie zdjęcia wstępnego". Czasem ekspozycji
    steruje migawka, bedziemy miec osobna migawke dla kazdego piksela? Ehh
    ci dziennikarze...
    Marx

  • 56. Data: 2010-06-17 07:21:50
    Od: "TheGuru" <t...@w...pl>

    > W przypadku poruszających sie obiektów zniekształcenia będą mniejsze

    ale dlaczego 2 ekspozycje?

    Twój program uzyskuje świetne efekty z 1 ekspozycji.
    nie można dodać do puszki wyspecjalizowanego i zoptymalizowanego w tych
    obliczeniach czipa....??

  • 57. Data: 2010-06-17 07:31:30
    Od: "Jan Kowalski" <K...@n...pl>

    Użytkownik "Howk" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
    http://technowinki.onet.pl/wiadomosci/canon-patentuj
    e-hdr-w-aparacie,1,3254159,artykul.html

    >ten patent Canona wyeliminuje chyba niedługo programiki typu SNS-HDR
    >itp z rynku

    Czekam tylko na nieliniowe matryce czyli takie jakie są niejako w ludzkim
    oku.

  • 58. Data: 2010-06-17 07:37:06
    Od: "Jan Kowalski" <K...@n...pl>

    Użytkownik "Agent" <w...@o...ue> napisał w wiadomości

    > Może chodziło jedynie o to że każdy piksel będzie naświetlany z innym
    > wzmocnieniem (ISO) przy tej samej przysłonie i czasie.

    Chodzi o to by liczba elektronów nie była proporcjonalna
    do ilości fotonów wpadających do fotoceli. I tyle.

  • 59. Data: 2010-06-17 10:16:43
    Od: "Sebastian Nibisz" <e...@g...pl>

    TheGuru wrote:

    > ale dlaczego 2 ekspozycje?

    Jest to minimum jakie trzeba spełnić, przy uwzględnieniu sposobu rejestracji
    obrazu przez współczesne matryce.

    > Twój program uzyskuje świetne efekty z 1 ekspozycji.
    > nie można dodać do puszki wyspecjalizowanego i zoptymalizowanego w tych
    > obliczeniach czipa....??

    Trzeba by zmienić sposób rejestracji obrazu przez matrycę, nie wiem czy jest
    to obecnie technicznie możliwe do zrealizowania. Gdyby to jednak było
    możliwe, rozwiązanie zaproponowane przez Canona (2 pomiary), straci rację
    bytu.

    Pozdrawiam,
    - Bastek -

  • 60. Data: 2010-06-17 10:34:48