  • 41. Data: 2012-11-15 22:05:27
    Temat: Re: Idiotyzmy na Puławskiej
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 15-11-2012 21:13, Artur Maśląg pisze:
    > Widzisz, tak się składa, że tam są nie tylko korki, a nawet jak
    > są, to się niektórym udaje osiągnąć prędkości zdecydowanie
    > nieadekwatne do sytuacji. To nic, że za chwilę trzeba zdrowo hamować.

    I ten jeden FR spowoduje że na Puławskiej nie będzie można rozpędzić się
    grubo powyżej 100?

    > Chciałeś ironicznie, a w wyszło jak zwykle. Pisałem już parę razy, że
    > Puławską trzeba odciążyć. Zamiast się zastanowić np. na celem budowy
    > "Puławskiej Bis" (tak, ekspresówka) i jej podłączeniem do Południowej
    > Obwodnicy W-wy (tak, ekspresówka) to skupiasz się na bezsensownym

    O masz ci los. Poprawić obecnej infrastruktury "niedasie" ale wybudować
    całą ulicę "BIS" daje się już bez problemu?

    > nierealizowalne - owszem, część skrzyżowań można przebudować itd.,
    > ale to nie zmieni w żaden sposób czasu przejazdu, ponieważ jest on
    > ograniczony przepustowością drogi, która została dawno przekroczona.

    A to dopiero ciekawostka. Głupie estakady do/z Auchana mocno odciążyły
    ten fragment Puławskiej, a ty opowiadasz jakieś dziwne historie
    "niedasie". Podobne rozwiązanie przy Geodetów/Łabędziej jeszcze bardziej
    odciążyłoby to miejsce. Samochody stoją tam niepotrzebnie cholera wie
    ile na lewoskrętach po to żeby skręcić w pustą ulicę. Jednocześnie
    zatrzymują skrzyżowaniem główną arterię jaką jest Puławska. Podobnie
    Dolinką i Sikorskiego, po cholerę tyle skrzyżowań? Połączenie z Rosoła i
    Wilanowską powinno być bezsygnalizacyjne, podobnie jak przejazd
    Wilanowską nad Sikorskiego.

    > Ja jestem tego świadom i w związku z powyższym korzystam z Puławskiej

    Widać niewielu rzeczy jesteś świadom, bo do "Puławskiej BIS"
    Ursynów/Piaseczno itp. też muszą się jakoś przebić, ciekawe jak mają to
    zrobić - przez zatkane skrzyżowania Puławskiej czy Okulickiego?
    A co z ruchem pomiędzy dzielnicami? Przecież duża część nie napiera na
    wylot.

    > w miarę możliwości tylko w określonych godzinach konkretnych dni itd.
    > Do korków się już dawno przyzwyczaiłem (nie tylko tutaj) i zamiast
    > się denerwować, włączam muzyczkę i leniwym "krokiem" podążam do celu.
    > Po drodze jakimś pieszym dam szansę na spokojne przejście, wpuszczę
    > kilku z podporządkowanych, dojadę w tym samym czasie, w dobrym
    > humorze i bez niepotrzebnych nerwów, które do niczego dobrego nie

    Preferuję jednak inne rozrywki niż stanie w korku i przyglądanie się
    nowemu FR.

    > prowadzą. Zdziwiłbyś się, jak się fajnie jedzie Puławską rano do
    > Centrum - ale tak ~6:30 z Piaseczna wyjedź. Średnia z 11 kilometrów
    > - powyżej 40km/h, czyli bardzo dobrze jak na miasto i to zgodnie
    > z przepisami. Wyjeżdżając o 7 to już będzie poniżej 20km/h :)

    Tak, będę wyjeżdżał o 6:30 żeby dojechać na spotkanie w Śródmieściu o
    9:00. To bardzo wygodne.

    --
    pozdr.

  • 42. Data: 2012-11-15 22:08:56
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-11-15 20:03, J.F pisze:

    > Z wind ? Oj, windy sprawne to u nas sie dlugo nie utrzymaja ...

    Nie dryfuj - windy to temat zastępczy. W jednych miejscach kładki
    mają sens, w innych nie. Podobnie z przejściami podziemnymi.
    Nie chce mi się teraz szukać, ale jakiś czas temu powszechną
    wesołość i politowanie, wywołała wypowiedź rzecznika ZDM (DC),
    który był łaskaw powiedzieć, że ścieżka rowerowa kończąca się
    bieganiem po schodach (przejście podziemne) to nic złego
    i każdy rowerzysta dla zdrowia weźmie rower na plecy i z
    radością pobiega sobie po schodach.

  • 43. Data: 2012-11-15 22:19:01
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 15-11-2012 22:08, Artur Maśląg pisze:
    > Nie dryfuj - windy to temat zastępczy. W jednych miejscach kładki
    > mają sens, w innych nie. Podobnie z przejściami podziemnymi.

    Może napisz wprost: na ruchliwej 6 pasmówce (o której mówimy) kładki dla
    pieszych to fanaberia.

    --
    pozdr.

  • 44. Data: 2012-11-15 22:32:34
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-11-15 22:05, DoQ pisze:

    > I ten jeden FR spowoduje że na Puławskiej nie będzie można rozpędzić się
    > grubo powyżej 100?

    No i znowu wyszło Ci jak zwykle. Nie, spowoduje poprawienie
    bezpieczeństwa w okolicach swojej lokalizacji.

    > O masz ci los. Poprawić obecnej infrastruktury "niedasie" ale wybudować
    > całą ulicę "BIS" daje się już bez problemu?

    Mógłbyś jednak próbować pisać coś z sensem?

    > A to dopiero ciekawostka. Głupie estakady do/z Auchana mocno odciążyły
    > ten fragment Puławskiej, a ty opowiadasz jakieś dziwne historie
    > "niedasie".

    Co za bzdura - to o czym piszesz, to przebudowa Puławskiej na sporym
    odcinku do 3 pasów (kiedyś były 2) i dołożenie estakad. Puławska
    na odcinku na który narzekasz ma 3 pasy od dawna i nie ma tam
    supermarketu - ludzie biegają przez pasy nie na zakupy.

> [...]
    > ile na lewoskrętach po to żeby skręcić w pustą ulicę. Jednocześnie
    > zatrzymują skrzyżowaniem główną arterię jaką jest Puławska.

    Naprawdę? Mają wydzielone 2 pasy do skrętu w lewo i w niczym nie
    zatrzymują Puławskiej - noc chyba, że outlet zrobi rabat 90%.

    > Podobnie
    > Dolinką i Sikorskiego, po cholerę tyle skrzyżowań? Połączenie z Rosoła i
    > Wilanowską powinno być bezsygnalizacyjne, podobnie jak przejazd
    > Wilanowską nad Sikorskiego.

    Zaraz, zaraz - to już nie Puławska? Co to znaczy powinno być?

    > Widać niewielu rzeczy jesteś świadom,

    Spoko, jak widać wielu więcej niż Ty, stąd też taki "ton" z Twojej
    strony.

    > bo do "Puławskiej BIS"
    > Ursynów/Piaseczno itp. też muszą się jakoś przebić, ciekawe jak mają to
    > zrobić - przez zatkane skrzyżowania Puławskiej czy Okulickiego?

    Widziałeś może jakieś planu przebiegu "Puławskiej BIS" itd.?
    Wygląda na to, że niespecjalnie.

    > A co z ruchem pomiędzy dzielnicami? Przecież duża część nie napiera na
    > wylot.

    No właśnie - przejrzyj plany.

    > Preferuję jednak inne rozrywki niż stanie w korku i przyglądanie się
    > nowemu FR.

    Nie sądziłem, że stanie w korkach i przyglądanie się FR uważasz za
    formę rozrywki, ale de gustibus.

    > Tak, będę wyjeżdżał o 6:30 żeby dojechać na spotkanie w Śródmieściu o
    > 9:00. To bardzo wygodne.

    Twój problem - może optuj za buspasem. Sam bym korzystał, ale tutaj
    jedna uwaga - jestem z zrobieniem buspasa z pasa awaryjnego trajtków
    (tak, jest taka techniczna możliwość), a nie z zabraniem jednego z
    3 obecnych pasów.

  • 45. Data: 2012-11-15 22:59:53
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 15-11-2012 22:32, Artur Maśląg pisze:
    > Naprawdę? Mają wydzielone 2 pasy do skrętu w lewo i w niczym nie
    > zatrzymują Puławskiej - noc chyba, że outlet zrobi rabat 90%.

    Tak tak, dwa pasy do skrętu w Geodetów - właśnie widać kto tu nie wie o
    czym pisze. A może Ty nadal jeździsz tamtędy trolejbusem?

    Generalnie EOT, bo z takimi argumentami nie zamierzam polemizować.

    --
    pozdr.

  • 46. Data: 2012-11-15 23:02:06
    Od: tÎż

    DoQ wrote:

    > A może Ty nadal jeździsz tamtędy trolejbusem?

    Trollobusem. :>

    --
    ss??q s? ??u??ou??

  • 47. Data: 2012-11-15 23:02:50
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 15-11-2012 23:02, t? pisze:
    > Trollobusem. :>

    Też możliwe :)

    --
    pozdr.

  • 48. Data: 2012-11-16 08:39:50
    Od: Artur Maśląg <n...@w...pl>

    W dniu 2012-11-15 22:59, DoQ pisze:

    > Tak tak, dwa pasy do skrętu w Geodetów - właśnie widać kto tu nie wie o
    > czym pisze. A może Ty nadal jeździsz tamtędy trolejbusem?

    Widzisz, do Geodetów jest jeden pas i Puławskiej nie wstrzymuje,
    w Energetyczną są dwa i skręca się bez problemu - też to Puławskiej
    nie wstrzymuje. Jak nie chcesz czekać do skrętu w lewo w Geodetów,
    to spokojnie można pojechać dalej i tam skręcić. W Łabędzią można
    poczekać, a Puławska i tak ma wtedy 2 luźne pasy do jazdy na wprost.
    Swoją ścieżką jestem ciekaw, jak byś sobie wyobrażał przebudowę,
    czy też postawienie estakad w tym miejscu.

    > Generalnie EOT, bo z takimi argumentami nie zamierzam polemizować.

    Nie ma sprawy - póki co, to z argumentami raczej nie polemizujesz,
    tylko szukasz miejsca do którego mógłbyś się przyczepić. W sumie
    każdemu tak wolno, ale to do niczego konstruktywnego nie prowadzi.
    Pewnie dlatego nie widzisz wielu kwestii, bądź celowo je pomijasz.
    Puławską od jakiegoś czasu jeździ się płynniej w porannych korkach,
    choć swoje odstać i tak trzeba, żółta budka ładnie uspokoiła ruch
    na tamtym odcinku itd.

  • 49. Data: 2012-11-16 08:54:03
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 15 Nov 2012, DoQ wrote:

    > Twierdzisz że wygodniej niepełnosprawnemu

    W żadnym miejscu ani nie wspominałem ani nie miałem na
    myśli "niepełnosprawnych" w rozumieniu w którym to słowo
    jest używane.
    Zwykłe starsze osoby, *mniej sprawne* niż licealista :]

    > przeturlać się przez przejście w ograniczonym czasie,
    > niż przejść spokojnie korzystając z wind?

    Nie wiem jak na tym konkretnym skrzyżowaniu, jest taki
    ruch pieszych że windy mają sens?

    pzdr, Gotfryd

  • 50. Data: 2012-11-16 16:43:24
    Od: DoQ <p...@g...com>

    > W żadnym miejscu ani nie wspominałem ani nie miałem na
    > myśli "niepełnosprawnych" w rozumieniu w którym to słowo
    > jest używane.
    > Zwykłe starsze osoby, *mniej sprawne* niż licealista :]

    No zaraz, poprawa ergonomii poprzez zamontowanie windy dla
    niepełnosprawnych, nie ułatwi życia mniej sprawnemu fizycznie emerytowi?

    > Nie wiem jak na tym konkretnym skrzyżowaniu, jest taki
    > ruch pieszych że windy mają sens?

    Windy na kładce zawsze mają sens, OIDW są takie wymogi obecnie.

    --
    pozdr.