  • 1. Data: 2012-11-11 17:07:36
    Temat: A po co zmieniać olej... ;)
    Od: anacron <a...@a...pl>

    Dziś widziałem Toyota Land Cruiser z przebiegiem 148 tys km, która od
    nowości nie miała ani razu zmienionego oleju, choć sam właściciel
    przyznał, że w sumie ze 4l oleju dolał w czasie tego przebiegu. O ile
    sam nie jeżdżę na przeglądy gwarancyjne (*) to jednak olej, filtry i
    takie tam pierdoły zmieniam w aucie. Tu jednak olej zmieniany nigdy nie
    był. Można? Można ;)

    Osobiście jednak na coś takiego chyba bym się nie odważył.

    anacron

  • 2. Data: 2012-11-11 17:15:02
    Temat: Re: A po co zmieniać olej... ;)
    Od: dato <d...@w...pl>

    W dniu 2012-11-11 17:07, anacron pisze:
> [...]
    > był. Można? Można ;)
    >
    > Osobiście jednak na coś takiego chyba bym się nie odważył.

    mój wujek miał malucha i nigdy w nim nie zmieniał oleju, o tym że trzeba
    zmieniać usłyszał ode mnie, ale i tak nie zmieniał, samochód rocznik 82
    zezłomował po ponad 25 latach użytkowania

  • 3. Data: 2012-11-11 17:37:57
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 11 Nov 2012 17:15:02 +0100, dato napisał(a):

    > mój wujek miał malucha i nigdy w nim nie zmieniał oleju, o tym że trzeba
    > zmieniać usłyszał ode mnie, ale i tak nie zmieniał, samochód rocznik 82
    > zezłomował po ponad 25 latach użytkowania

    Jak silnik zre olej i dolewasz, to wazniejsze jest wymienianie filtra...

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 4. Data: 2012-11-11 17:40:06
    Od: nazgul <x...@w...pl>

    W dniu 2012-11-11 17:37, Maciek pisze:

    > Jak silnik zre olej i dolewasz, to wazniejsze jest wymienianie filtra...

    szczególnie w maluchu, uhum.

  • 5. Data: 2012-11-11 18:00:58
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Użytkownik "nazgul" <x...@w...pl> napisał w wiadomości

    > szczególnie w maluchu, uhum.

    ale czyścić od czasu do czasu należy...

    Kuba (aka cita)
    gg 1461968
    Dwa ogony - Irma, Myszka.

    A4 B5, Megane MK I ph1, FJ1100N

  • 6. Data: 2012-11-11 18:08:58
    Od: nazgul <x...@w...pl>

    > Użytkownik "nazgul" <x...@w...pl> napisał w wiadomości

    > ale czyścić od czasu do czasu należy...

    tak
    ciekawe czy ten co nie zmiana oleju filtr czyści.

    my tu śmiechy chihy
    a jak kiedyś ojciec przesiadał się z trampka na golfa
    to olej wlewaliśmy przez bagnet
    "no bo jak? ten korek na górze? I co olej przeleci przez cały silnik do
    miski? nieeeeemożiwe!"

  • 7. Data: 2012-11-11 18:22:31
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    W dniu 2012-11-11 17:07, anacron pisze:

    > Osobiście jednak na coś takiego chyba bym się nie odważył.

    Pewnie nie uwierzysz motylku - ale nie dostrzegłem w pierwszej
    kolejności kto jest autorem tego posta ... przeczytałem go i
    pomyślałem, że takie finezyjne opisy może spłodzić tylko motyl -
    jakież było moje zaskoczenie gdy dostrzegłem, że napisałeś to ty ;)

    Wierzymy ci, podziwiamy cię, no i rzecz jasna, że ci
    zazdrościmy, że brałeś udział w takim wydarzeniu ;)

    Kontakt: Wrocław +48 71 718 70 90

  • 8. Data: 2012-11-11 18:34:53
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 2012-11-11 17:15, dato pisze:
    > mój wujek miał malucha i nigdy w nim nie zmieniał oleju, o tym że trzeba
    > zmieniać usłyszał ode mnie, ale i tak nie zmieniał, samochód rocznik 82
    > zezłomował po ponad 25 latach użytkowania

    Ja to bym z chęcią zobaczył np. wyniki pomiarów kompresji z tego silnika
    Toyoty, ale na parkingu przed sauną raczej nikt tego nie zrobi, a i
    temat wyszedł zupełnie przypadkiem w czasie rozmowy. Co do małego fiata,
    silnik raczej nie był tak spasowany jak w tej toyocie, osobiście
    jeździłem Samarą (kupiłem za grosze aby na budowę sobie pierdoły wozić
    do wykończenia) i po kilku miesiącach jak sprawdziłem olej to się
    okazało, że tam go praktycznie nie było, a auto jeździło normalnie.
    Obawiam się jednak, że podobny "eksperyment" np. z moim i30 zakończyłby
    się już fatalnie.

  • 9. Data: 2012-11-11 19:19:43
    Od: mocha <m...@o...pl>

    "Rafał \"SP\" Gil"

> [...]

    > Wierzymy ci, podziwiamy cię, no i rzecz jasna, że ci
    > zazdrościmy, że brałeś udział w takim wydarzeniu ;)

    To dalej nie wyjaśnia dlaczego w czasie podziwiania przez analsroma zalet
    TLC, jej właściciel bagnetem pomierzył nie raz i nie dwa poziom zadowolenia
    starej autora wątku

  • 10. Data: 2012-11-11 21:29:55
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 11 Nov 2012 17:40:06 +0100, nazgul napisał(a):

    > szczególnie w maluchu, uhum.

    A ja nie wiem, jaki byl filtr w kaszlu. Jezdzilem, ale wlasnego nie mialem
    nigdy. Na szczescie :)

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał