  • Data: 2009-01-21 20:21:03
    Temat: Re: Idealny LCD
    Od: jakuboff <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    dominik wrote:
    > 1. Contrast (gdzie rozróżniacie kolory - numery od-do)

    1-32, wszystkie

    > 2. Display settings - czyli to co w ramce

    Resolution: 1280x1024 (SXGA 5:4)
    Color depth: 32 bits (Truecolor, Millions of colors)

    > 3. Clock and phase:

    DVI, gładko

    > 4. Sharpness

    Sharpness ok, gamma not.

    > 5. Gamma calibration
    > - wszystko powinno się zlewać w 2.2 - jeśli nie to gdzie zlewa?
    >
    > 48% czerwony
    > 48% zielony
    > 48% niebieski

    1.9-1.8

    > 25% zielony
    > 25% szary

    1.9-1.8

    > 10% zielony
    > 10% szary

    2.1

    > 6. Black level - ktore bloczki jesteście w stanie od siebie odróżnić?

    wszystkie

    > 7. White saturation - tak samo tylko biały.

    200-253, w 254 trzeba się wpatrywać

    > 8. Gradient (banding) - gładko, kreski czy schodki?

    gładko i równo :)

    > 9. Inversion (pixel-walk) - ok, czy widać "chodzące piksele"

    4b lekko miga

    > 10. Response time
    > a) Quick response time check
    > idealnie zero wartości: -120,-60,-25,-10,0,10,25,60,120

    A -10
    B -25
    C -60
    D -120
    E -60
    F -25
    G -10
    H 0

    > b) Response time test - ghosting

    1/400s:
    http://img265.imageshack.us/my.php?image=ghosttestms
    2.jpg

    > c) Input lag test

    Interesujący test :) Niestety oba monitory mam lcd, i próby ich
    równoczesnego fotografowania dawały ten sam rezultat na obu ekranach.

    > 11. Viewing angles:
    >
    > a) "Lagom" angle test

    Konsekwentnie gamma - zlewa się w górnej części.

    > b) Plain colors

    Na pierwszym lekko jaśniejszy po bokach, na pozostałych gładko.

    -

    > 13. Subpixel layout

    RGB

    Monitor HP f1905e
    Jestem z niego bardzo zadowolony, porównując go z kilkoma monitorami u
    siebie i innych członków rodziny stwierdziłem, że czarny jest bliski
    czarnemu, nie mogę narzekać na ostrość, kolory, kąty... Co ciekawe
    próbując go kalibrować na różnych aplikacjach (chyba nawet coś z tej
    grupy) kończyło się na tych samych ustawieniach (czyli najlepszych
    możliwych) jakie mam po wciśnięciu przycisku Auto na monitorze.
    Trcohę zaskoczył mnie słaby wynik w testach gamma. Po korekcie jest
    lepiej, ale nie wiem czy nie zmieni to wyników pozostałych testów (np.
    nie widzę już tak wielu niskich odcieni czerni w Black Level test).