  • Data: 2009-02-10 01:08:38
    Temat: Re: Idealny LCD
    Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

    "dominik" <n...@d...kei.pl> wrote in message
    news:gl5jnj$1g6$1@inews.gazeta.pl...
    > ...ja takiego nie mam... ale ciekawi mnie na ile jest bliski ideałowy
    > względem reszty monitorów.
    >
    > Po pierwsze taki link:
    >
    > http://www.lagom.nl/lcd-test/
    >
    > W każdym kroku jest opisane dokładnie co, dlaczego, z czego wynika, czasem
    > jak skalibrować konkretną wadę itd. No i przede wszystkim ślicznie
    > pokazuje jak monitory bardzo idealne nie są ;)
    >

    > Jak ktoś chce się uczciwie podzielić wynikami to poniżej wypisuję
    > wszystkie dane do uzupełnienia:

    Czemu się sam nie podzieliłeś swoimi?

    > 1. Contrast (gdzie rozróżniacie kolory - numery od-do)
    > a) niebieski
    > b) zielony
    > c) turkusowy
    > d) czerwony
    > e) fioletowy
    > f) żółty
    > g) szary

    W niebieskim zlewają mi się 1 i 2, resztę poziomów jasności widać
    dokładnie we wszystkich kolorach. Poza niebieskim 1 i 2 widać
    wyraźnie granice pomiędzy kolorami, poszczególne pionowe paski.

    > 2. Display settings - czyli to co w ramce

    Display settings
    Resolution: 1400x1050 (SXGA+ 4:3)
    Color depth: 32 bits (Truecolor, Millions of colors)
    Mój monitor to SyncMaster 203B Samsunga.

    > 3. Clock and phase:
    > Powino wyjść jak na przykładzie z dołu nr 3. Każdy inny jest zły rzecz
    > jasna. Trójkę się da poprawić raczej.

    Perfekt - nic nie trzeba poprawiać.

    > 4. Sharpness
    > Tu obrazek ma się zlać w plamę :)

    Raczej nie aż tak - widać delikatne paski i kropeczki złożone z pojedynczych
    pikseli ale sąsiadujące kwadraty mają ten sam odcien szarości...
    Regulacja ostrości rzeczywiście wiele zmienia - ja osiągam zlanie się
    koloru szarego przy ustawieniu 40.

    > 5. Gamma calibration
    > - wszystko powinno się zlewać w 2.2 - jeśli nie to gdzie zlewa?
    >
    > 48% czerwony
    > 48% zielony
    > 48% niebieski
    > 25% zielony
    > 25% szary
    > 10% zielony
    > 10% szary

    Zlewa się w okolicy 2.2 ale miejsce to przesuwa się w górę lub w dół
    w zależności od tego czy przesuwam głowę w górę lub w dół.

    > 6. Black level - ktore bloczki jesteście w stanie od siebie odróżnić?

    Jedynka prawie się zlewa z tłem - jest prawie niewidoczna,
    ale reszta kwadratów jest widoczna wyśmienicie na czarnym tle.
    Nie widać żadnego ditheringu.

    > 7. White saturation - tak samo tylko biały.

    Bez żadnego wysiłku wzrokowego widać na białym tle 252.
    253 widoczne tylko przy patrzeniu lekko pod kątem, 254 jest
    nierozróżnialne od tła.

    > 8. Gradient (banding) - gładko, kreski czy schodki?

    Żadnych pasków ani schodków.

    > 9. Inversion (pixel-walk) - ok, czy widać "chodzące piksele"

    Żadnych problemów.

    > 10. Response time
    >
    > a) Quick response time check
    > idealnie zero wartości: -120,-60,-25,-10,0,10,25,60,120

    Coś tam błyska z lewej strony na B-F ale nie chce mi się wczytywać w opis.

    > b) Response time test - ghosting

    Nie ma duchów.

    > c) Input lag test

    Nie kapuję tego testu.

    > 11. Viewing angles:
    >
    > a) "Lagom" angle test

    Lekko błękitne na górze i różowawe na dole. Zmienia się jak ruszam
    głową góra dół.

    > b) Plain colors

    Fiolet - im dalej od ekranu tym bardziej jednolity.
    Im bliżej tym wyraźniej widać błękit na górze i róż na dole.
    Podobne efekty na innych kolorach ale są zaniedbywalne.

    > 12. Contrast ratio

    Sorry, nie chciało mi się bawić z aparatem.

    > 13. Subpixel layout

    Nie umiem ocenić co tu może być złego.
    Najładniejsze kreski są na polu RGB.
    A jak jest u Ciebie z tymi testami ?