-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.onet.pl!not-for-mail
From: "Pszemol" <P...@P...com>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Ibiza w super stanie
Date: Sun, 13 Jun 2010 11:21:30 -0500
Organization: http://onet.pl
Lines: 94
Message-ID: <h...@p...onet.pl>
References: <hut2d2$2cf$1@mx1.internetia.pl> <hutanh$vb7$1@news.onet.pl>
<hutd6r$7rr$1@news.onet.pl> <hute8o$apv$1@news.onet.pl>
<hutfki$eku$1@news.onet.pl> <h...@p...onet.pl>
<hutldc$t6g$1@news.onet.pl> <h...@p...onet.pl>
<q...@4...com>
<h...@p...onet.pl>
<8...@4...com>
Reply-To: "Pszemol" <P...@B...com>
NNTP-Posting-Host: adsl-76-217-96-243.dsl.emhril.sbcglobal.net
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.onet.pl 1276446389 8770 76.217.96.243 (13 Jun 2010 16:26:29 GMT)
X-Complaints-To: n...@o...pl
NNTP-Posting-Date: Sun, 13 Jun 2010 16:26:29 +0000 (UTC)
X-Posting-Agent: Hamster/1.3.13.0
In-Reply-To: <8...@4...com>
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
Importance: Normal
X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 14.0.8089.726
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V14.0.8089.726
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2288513
[ ukryj nagłówki ]"J.F." <j...@p...onet.pl> wrote in message
news:8or816dfjuo3imaso2cc2e48pvroc5on9m@4ax.com...
> On Sat, 12 Jun 2010 18:44:09 -0500, Pszemol wrote:
>>"J.F." <j...@p...onet.pl> wrote in message
>>>>W USA takie auto nie dostanie już czystego tytułu własności,
>>>>będzie tam wtedy odnotacja "rebuilt", jeśli ktoś go naprawi.
>>> Ale tu nie USA.
>>
>>No współczuję Ci szczerze :-)
>
> Ja tam specjalnie nie narzekam :-)
No jakoś wyczuwam po tonie głosu niezadowolenie :-)
>>>to podaj adres do bazy belgijskiej :-P
>>Myślałem że to cywilizowane państwo - sugerujesz
>>że jest tam dzika dżungla?
>
> Mniej wiecej, najgorszy element ze wszystkich stanow europy :-)
To dlatego z Krakowa do Bukseli można już za $40 polecieć
bo nikt tam nie chce podróżować? :-)
http://www.kayak.com/explore/#/KRK?a=any&d=any&fb=40
,180&l=any&ll=48.806863,16.962891&ns=n&s=0&t=0,100&z
=5
>>> P.S. A jak to w USA dziala ? Ubezpieczalnie nie doszly do tego ze
>>> wiecej zarobia jak sprzedadza wraka z czystym "title" ? :-)
>>
>>Widać za mało Polaków-kombinatorów pracuje w zarządzie... ;-)
>>Wbrew pozorom dużym firmom nie opłaca się kombinować
>>na takich drobiazgach. Mała wpadka i idziesz na dno, po co?
>
> Ale jaka wpadka ? Wyplacasz odszkodowanie i przejmujesz wraka, jak
> przejales tak sprzedajesz i reszta cie nie obchodzi. Co prawda to USA,
> i ktos cie moze kiedys zaskarzyc.
Zapominasz że są jakieś standardy naprawy, jakieś milimetry
precyzji jakie auto po naprawie musi spełniać, jakieś reguły
pracy takich ubezpieczalni wspólne dla całej federacji i też
szczegółowe dla każdego stanu w USA - właśnie konkurencja
pierwsza by Cię podkablowała gdyby coś takiego wyszło na jaw.
>>Już i tak zarabiają miliardy w tym biznes plan jaki mają...
>
> A konkurencja ich nie podgryza ?
Konkurencja właśnie kontroluje czy przeciwnik gra zgodnie
z regułami, inaczej będą głośno drzeć ryja aby usłyszał kto trzeba.
>>> Jak w ogole ten title wyglada i czy nie ma mozliwosci jego wymiany ?
>>Title to dokument z zabezpieczeniami przed podrabianiem podobnymi
>>do banknotów: znaki wodne, mikro-druk, jakieś hologramy, itp...
>>Wymianę robi się przy każdej sprzedaży -
>
> I informacja o tym "salvage" nie znika, czy z grzebania po bazach
> carfax zyje ?
> A tak swoja to jak to jest - dostep do baz jest platny a oni maja
> znizke, czy kazdy moze sobie sprawdzic, ale oni znaja adres ?
Dostęp do tych baz jest tam minimalnie płatny, problem jest że
informacja jest porozrzucana po różnych miejscach, różnych
bazach a taki CarFax czy AutoCheck (konkurencja Carfaxa) zbiera
te informacje z różnych baz i sortuje po VIN udostępniając
zainteresowanym. Jak kupujesz nowsze auto w USA od dealera
to każdy oglądasz z papierami z Carfaxu lub AutoChecka... taka
już jest norma od wielu lat. Dealer sam grzecznie Ci drukuje na
Twoje życzenie i nie musisz sam tej usługi wykupywać w Carfax
($15 za auto albo $30 za 30 dni nieograniczona ilość aut).
Dealer pewnie płaci ryczałtem więcej ale mu wychodzą grosze
na auto przy tej ilości co on aut przewija dziennie przez plac.
>>Jak sprzedajesz auto to w odpowiednim
>>miejscu tego dokumentu podpisujesz jako sprzedawca, kupujący
>>wypełnia Ci i podpisuje odziurkowany fragment tego papieru, odłączasz
>>je i traktujesz jako minimalną umowę kupna/sprzedaży. Z tym świstkiem
>>idziesz do urzędu i wyrejestrowujesz odkręcone wcześniej tablice...
>
> A nabywca jak odjezdza ?
Podjeżdżają ze sprzedawcą (zanim odkręcą tablice) do lokalnego kantoru
wymiany walut (który dodatkowo pełni tu rolę takiego lokalnego urzędu)
i dostaje papierowe tablice tymczasowe od ręki (takie żółte kartonowe)
po zapłaceniu podatku od sprzedaży i odjeżdża już na takich tablicach.
Pocztą dostaje do miesiąca nowe tablice aluminiowe.
Jak ma swoje tablice z auta które wcześniej sprzedał to można
numery przełożyć na nowe auto tez w kantorze i przykręcasz wtedy swoje
aluminiowe tablice i już z nimi jeździsz - auto jest Twoje. Czekasz tylko
parę tygodni aż Ci nowy dokument przyślą pocztą już z autem
rejestrowanym na Twoje nazwisko. Oczywiście jak kupujesz takie auto
nie od prywatnej osoby tylko od dealera to on Ci to wszystko załatwia,
często pobierając za to dosyć sporą opłatę (tzw. "documentation fee").
To co piszę oczywiście dotyczy stanu Illinois, bo tu mieszkam. W innych
stanach może być ciut inaczej bo to odbywa na stanowych przepisach.
Następne wpisy z tego wątku
- 13.06.10 20:48 J.F.
- 13.06.10 20:51 J.F.
- 14.06.10 23:10 Pszemol
- 15.06.10 09:09 nom
- 17.06.10 22:16 J.F.
- 19.06.10 15:17 Pszemol
- 19.06.10 16:07 J.F.
- 19.06.10 16:47 Pszemol
- 28.06.10 17:57 Pszemol
Najnowsze wątki z tej grupy
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- jak to na autostradzie
- Leapmotor T03 Tak powinna wyglądać elektryfikacja
- Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- Akumulator do Hyundai
- Rambo 2024. Co z radio-stopem
- Pijani kierowcy
- "Chciałem zamówić kurs tym"
- Windykatorzy ścigają spadkobierców z mandat nieboszczyka za przekroczenie prędkości???
Najnowsze wątki
- 2024-12-11 SEP 1 kV E
- 2024-12-11 DNS restrictions are on
- 2024-12-11 wielkie bu
- 2024-12-11 Białystok => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-11 Aku LiPo źródło dostaw - ktoś poleci ?
- 2024-12-11 Warszawa => Specjalista Bezpieczeństwa Informacji <=
- 2024-12-11 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2024-12-11 Warszawa => Analyst in the Trade Development department (experience wi
- 2024-12-11 Lublin => Programista Delphi <=
- 2024-12-11 Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- 2024-12-11 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-11 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-12-11 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-11 Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- 2024-12-11 Warszawa => Analityk w dziale Trade Development (doświadczenie z Powe