  • Data: 2015-08-18 14:51:52
    Temat: Re: I to jest cos ciekawego
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:2ae0fca1-f59a-4744-8970-1b853515bc82@go
    oglegroups.com...
    >Jeśli z gazu to miejskiego a nie ziemnego.
    >W miejskim wodór jest skladnikiem mieszaniny w ziemnym wchodzi w
    >skład cząsteczki i trzeba wlożyć sporo energii żeby rozerwać
    >cząsteczkę.
    >Gdzieś czytałem że fabryki produkujące nawozy sztuczne
    >są jednymi z większych odbiorców gazu ziemnego. Ale jakoś
    >mi nie pasuje odzyskiwanie z gazu ziemnego zaazotowanego
    >azotu jeśli w powietrzu jest go kilka razy więcej.

    No i dobrze, ze ci nie pasuje.
    Zwiazanie azotu z powietrza wymaga sporo energii.
    Najtaniej robi sie to wiaząc azot do amoniaku.
    Ale to wymaga wodoru.
    A wodor najlepiej uzyskac z metanu, nawet jak obok mamy ocean wody :-)

    I wcale tak wiele energii nie trzeba, aby rozerwac wiazania w metanie
    ... wystarczy troche wody :-)

    >Poza tym jest wiele związków azotu które się wydobywa jako ciało
    >stałe.

    Niewiele. Odkad lowimy ryby przemyslowo, to poklady saletry sie
    skonczyly.
    Pozostaje gnojowka :-)

    >Nie znam się ale podejrzewam że gaz ziemny w fabrykach nawozów służy
    >za paliwo. Jeśli miam rację to informacja że z takich fabryk można
    >brać wodór mija się z prawdą.

    Use the google, Kogutek.

    >Myk z wodorem polega na tym że razem z tlenem jest paliwem i
    >najwyższej wartości opałowej, trzy razy wyższej niż gaz, węgiel czy
    >paliwa z ropy.
    >Przy spalaniu z powietrzem rewelacji energetycznej nie będzie, za to
    >będzie wysoka temperatura.

    Nie taka znow wysoka - duzo azotu do ogrzania :-) Plus pare innych
    wad.

    Myk polega na tym, ze jak sie wodor spala w ogniwie paliwowym, to sie
    pomija etap maszyny cieplnej o malej sprawnosci.

    >To w takim razie pozostaje elektroliza alba jakiś inny sposób
    >pozyskiwania tlenu i wodoru z wody.
    >I to ma sens przy elektrowniach atomowych czy jakiś wiatrakach.

    Albo ogniwach slonecznych.

    J.