  • Data: 2015-08-18 14:35:12
    Temat: Re: I to jest cos ciekawego
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Jeśli z gazu to miejskiego a nie ziemnego. W miejskim wodór jest skladnikiem
    mieszaniny w ziemnym wchodzi w skład cząsteczki i trzeba wlożyć sporo energii żeby
    rozerwać cząsteczkę. Gdzieś czytałem że fabryki produkujące nawozy sztuczne są
    jednymi z większych odbiorców gazu ziemnego. Ale jakoś mi nie pasuje odzyskiwanie z
    gazu ziemnego zaazotowanego azotu jeśli w powietrzu jest go kilka razy więcej. Poza
    tym jest wiele związków azotu które się wydobywa jako ciało stałe. Nie znam się ale
    podejrzewam że gaz ziemny w fabrykach nawozów służy za paliwo. Jeśli miam rację to
    informacja że z takich fabryk można brać wodór mija się z prawdą. Myk z wodorem
    polega na tym że razem z tlenem jest paliwem i najwyższej wartości opałowej, trzy
    razy wyższej niż gaz, węgiel czy paliwa z ropy. Przy spalaniu z powietrzem rewelacji
    energetycznej nie będzie, za to będzie wysoka temperatura. To w takim razie pozostaje
    elektroliza alba jakiś inny sposób pozyskiwania tlenu i wodoru z wody. I to ma sens
    przy elektrowniach atomowych czy jakiś wiatrakach.