  • Data: 2017-01-27 05:42:47
    Temat: Re: I jeszcze o hakach - wiązka elektryczna
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Irokez" <n...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:588a4a94$0$639$65785112@news.neostrada.pl...

    > Dziwne... się znał elektryk...

    Nie, hak montowali w ASO, z przeznaczeniem pod bagażnik rowerowy, więc
    taki wystarczał.

    > Przez bezpiecznik, ale po co przekaźnik? Nie możesz po stacyjce po
    > prostu?

    Bo na obwodzie zapalniczki "wiszą" już trzy urządzenia o łącznym poborze
    ok. 8 A, a bezpiecznik (i zapewne kable) na 15 A.

    > W instrukcji mam 4mm2 na masę do lamp (pin 3), zasilanie 12V oraz masa
    > dla tego zasilania 2,5mm2 (piny 9,10,11,13) reszta 1,5mm2
    > Bezpiecznik stałe 12V MAX 20A, po kluczyku 15A.
    > Avensis T25

    Ooo, dzięki, to jest konkret.

    > Czy wyłącza Ci tylne przeciwmgielne w aucie przy podłączeniu
    > przyczepy.

    A to jest obowiązkowe, czy zalecane? Szczerze mówiąc nie wiem, bo go
    jeszcze nie używałem z przyczepą. Może wystarczy zwykły wyłącznik? Albo
    wymiana na gniazdo z rozłączaniem tego obwodu po wsadzeniu wtyczki
    (właśnie wygooglałem). A może moje tez jest takie? Muszę sprawdzić.

    > A to sam sobie odpowiedz

    Instalowałem różne rzeczy w samochodzie, zamek centralny (tj.
    centralkę), podgrzewane lusterka, systemy audio ze wzmacniaczami, kamery
    cofania itp. czasem trzeba było pół auta rozbierać, więc strony
    technicznej się nie boję. Ale wtedy oszczędzałem dwa, a nawet dziesięć
    razy tyle. ;-) No nic, spróbuję, może nie będzie masakry.

    Dzięki za podpowiedzi.

    --
    Yogi(n)