    From: cichybartko <c...@g...com>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Hydra - reka z 30 palcami i modeleczka
    Date: Thu, 19 Jan 2012 14:57:14 +0100

    On 2012-01-18 07:13, Sebastian Z. wrote:
    > Najfajniesze jest to ze twoj komentaz pozytywnie zacheca do experymentowania a
    > chyba wlasnie o to w tym wszystkim chodzi.

    Nie to żebym się czepiał "filozofowania". Zresztą umiłowanie mądrości,
    zadawanie sobie pytań i ciągłe poszukiwanie jest charakterystyczne dla
    autorów rzeczy przełomowych a przynajmniej uciekających od banału.
    Chcę jedynie ostrzec przed tym że piękne wywody, ubrane w niebanalne
    słownictwo mogą zbyt przesadnie rozmyć odbiór oraz rozwój w takiej
    dziedzinie jaką jest fotografia.

    Więc jeśli piękne słowa nadają rozpędu twojej praktyce, to wszystko ok.
    Lecz jeśli zaczniesz się nimi podpierać by zatuszować marne postępy w
    praktykowaniu, to zaczyna być naprawdę źle.
    Podsumowując dobra fotografia zawsze posiada jakiś przekaz, który
    zostanie zawsze w subiektywny sposób zinterpretowany przez odbiorcę.
    Gimnastyka słowno-teoretyczna mówiąc delikatnie jest zbyteczna w
    przypadku dobrych zdjęć.

    Marku nie odbieraj mojego posta jako czepiania się, po prostu mam
    świadomość ile czasu poświeciłem na myślenie i teoretyzowanie, a ile na
    praktykę. Wiem jakie były efekty jedno i drugiego :).

    Pozdrawiam,
    Bartosz.