-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!newsfeed.straub-
nv.de!proxad.net!feeder1-2.proxad.net!74.125.46.134.MISMATCH!postnews.google.co
m!u9g2000yqb.googlegroups.com!not-for-mail
From: JAM <j...@y...com>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Honda pokazuje jak robi? silniki :)
Date: Sat, 6 Feb 2010 20:41:33 -0800 (PST)
Organization: http://groups.google.com
Lines: 127
Message-ID: <1...@u...googlegroups.com>
References: <0...@4...com>
<0...@n...googlegroups.com>
<v...@4...com>
<0...@n...googlegroups.com>
<hkf0e9$tqu$1@news.onet.pl>
<e...@p...googlegroups.com>
<k...@4...com>
<6...@a...googlegroups.com>
<m...@4...com>
NNTP-Posting-Host: 76.112.1.230
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-1
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
X-Trace: posting.google.com 1265517693 2044 127.0.0.1 (7 Feb 2010 04:41:33 GMT)
X-Complaints-To: g...@g...com
NNTP-Posting-Date: Sun, 7 Feb 2010 04:41:33 +0000 (UTC)
Complaints-To: g...@g...com
Injection-Info: u9g2000yqb.googlegroups.com; posting-host=76.112.1.230;
posting-account=nrUPGwkAAAA8KS3ZpDtIRdtV-DAhQOgS
User-Agent: G2/1.0
X-HTTP-UserAgent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; en-US) AppleWebKit/532.5
(KHTML, like Gecko) Chrome/4.0.249.78
Safari/532.5,gzip(gfe),gzip(gfe)
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2253036
[ ukryj nagłówki ]On Feb 6, 7:55 am, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
Troche wycinam, bo sie zrobil post gigant.
> A nie lepiej bylo zaczac stosowna kampanie medialna ?
> Mniej wazne co by publika pomyslala, wazne ze co chwila czytalaby
> o markach GM :-)
Ale jak ? GM nie posiada wlasnych gazet a reklama to za malo. Jezeli
przeciwko sobie masz popularnych dziennikarzy magazynow
motoryzacyjnych to nie pozostaje ci nic innego jak w koncu sie
dostosowac. Nie ulega watpliwosci, ze te runde GM przegral bez wzgledu
nato czy mial silniki dobre parametrami czy nie. Nauka z tego jest
taka, ze nowinki techniczne nalezy wprowadzac od czasu do czasu nawet
gdy nie maja one wplywu na jakas szczegolna poprawe parametrow.
> A wyniki sa faktycznie ciekawe Lacrose 2010 z silnikiem 3.0 ma
> 17/26mpg, a z silnikiem 3.6 - 17/27 mpg. Lepszy ?
>
> A model 2009 z 3.8 - 17/28 mpg.
Bo to byl bardzo dobry silnik. Nie twierdze, ze kazdy silnik GM byl
udany. 3.4 l V6 z tamtego okresu byl sporo mniej udany od 3.8, Corvtte
ma szczescie rowniez do bardzo udanego V8 "Chevrolet small block V8".
Ten silnik to legenda Detroit.
> No coz, moze w Niemczech to jakos inaczej wyglada, ale IMO to 240KM
> moze w Europie uchodzic za "High End", a 2.8 ma rownie negatywny
> odbior jak 3.0 :-)
Nie przesadzaj, przeciez to najdrozsza wersja Insignia. Moze na tyle
rynku EU nie znam, ale chybaby nie sprzedawali czegos drozej jak nie
ma uznania ?
> >Turbo daje oszczednosci paliwa przy zblizonych osigach. Nie moze
> >jakies gigantyczne, ale daje. Podnosi sprawnosc.
>
> W benzynowych tez ?
Tez. Zmniejszasz straty ssania, i poprawiasz stopien sprezania,
kosztem dlawienia wydechu, ale w sumie bilans jest dodatni.
> >Moze u was w Polsce. USA nadal tkwi w glebokim kryzysie.
>
> Ale ja nie o kryzysie tylko o ofercie Hondy USA.
> Dwie ceny obok siebie. Nie jest to wiec sztuczka na przyciagniecie
> klienta do salonu.
Moze ? Nie bede sie upieral bo nie mam danych. Z obserwacji prywatnych
wiem, ze manuale nie ida poza najtanszymi i bardzo sportowymi.
> Nie oszukuje ten komputer jakos ? Np uwzglednia tylko czas gdy
> samochod sie porusza ?
Nie. To zaden komputer. To zwykly kalkulator i nie jest az tak madry.
> Sie doczytalem ze silnik elektryczny ma 50kW, ale baterie okolo
> 1,3kWh. Faktycznie - na pare minut starczy. Choc i tak moze na tescie
> Sporo oszukac.
Przeciez w normalnym ruchu miejskim rzadko wykorzystasz pelna moc
silnika o ile wogole.
> Ja na LPG jezdzilem, wiec wiem co to benzyne przez rok trzymac :-)
OK. W przypadku producenta to problem, ktory sie odbije w kosztach
napraw gwarancyjnych jak o to nie zadba,
> >Uklad baterii w Volcie ma wiec swoj system chlodzenia i
> >ogrzewania. Juz samo to powinno dac ci obraz jak ciekawym
> >technologicznie i technicznie zagadnieniem jest wysokiej klasy
> >hybryda,
>
> Ale to samo powinno byc w EV1.
Nie za bardzo, bo skad wezmiesz energie ? Jak zaczniesz ogrzewac i
chlodzic pradem z baterii to okaze sie, ze masz przebieg nie 70 mil a
15 mil a potem stoisz 8 godzin aby ten samochod naladowac. W tym tkwi
gigantyczna przewaga hybrydy. Jak sie skonczy bateria to jedziesz
dalej na benzynie a ladujesz wtedy, kiedy tobie jest wygodnie.
> W Indiach ? Ja mam nadzieje ze nie polega to na wyrzuceniu na smietnik
> w Polsce :-)
Och, pewnie nie widziales tego filmu dokumentalnego, ktory nakrecila
jakas grupa zielonych. On pokazywal, jakas wioske w Indiach, gdzie
ludzie bez masek ochronnych odzyskiwali praktycznie nad ognisakmi
surowce ze sprzetu elektornicznego z zachodu ale jedynie te, ktore im
sie oplacalo. Reszta konczyla na lokalnym wysypisku obok wioski.
> Jak sobie radzicie recyklingiem pojazdow w USA ?
> Bo tak sobie czytam ze u nas np jest jakis spory % wymaganej zbiorki
> przez producentow, i nawet jest spelniany, bo kary wysokie .. tylko
> ciagle nie ma pomyslu co z nimi zrobic
Bardzo silny jest nacisk aby materialy uzywane nadawaly sie do
recyclingu. Metale grozne dla srodowiska sa albo zakazane (Kadm, hexa
chromium itp) a inne jak olow dopuszczone sa jedynie tam, gdzie sa
niezbedne (akumulatory). Na przyklad nie wolno stosowac olowiu w
lutowaniu.. Te elementy, gdzie sa dopuszczone sa obowizakow
recyclingowane. Czy sie natomiast recyclinguje to co nie jest grozne
dla srodowiska to nie wiem w jakim stopniu.
> Jak sie doczytalem pojemnosci baterii .. to sie wcale nie dziwie ze
> rozsadni producenci w to nie wchodza, a tylko jacys naiwni zieloni
> kupuja :-)
> Chociaz oszczednosc paliwa niby jest. Ciekawe ..
Bo na to zle patrzysz. Do utrzymania samochodu w ruchu jest potrzebna
niewielka ilosc energii. Gross energii zuzywasz na rozpedzanie
samochodu i tracisz przy hamowaniu. Cykle rozpedzania i hamowania sa w
ruchu miejskim naprzemienne i wystepuja czesto.. Jezeli potrafisz
skutecznie odzyskac energie hamowania a nastepnie ja wykorzystac przy
rozpedzaniu w nastepnym cyklu to nawet niewielka pojemnosc baterii
wystarczy aby dac duze oszczednosci.
> >Nie jest tak zle jak myslisz. Hybrydy generalnie beda ladowane w nocy,
> >kiedy pradu jest nadmiar nawet jak pozamykasz te atomowe.
>
> Pradu moze nadmiar, ale mysle ze spozycie wegla jednak wzrosnie.
Ale wiatrowe dzialaja i w nocy :-)
> J.
JAM
Następne wpisy z tego wątku
Najnowsze wątki z tej grupy
- Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- OC - podwyżka
- wyszedł z domu bez buta
- Bieda hud.
- Strach się bać
- Koniec smrodów
- Krematorium
- Szybcy i wściekli
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
Najnowsze wątki
- 2024-11-24 Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- 2024-11-22 OC - podwyżka
- 2024-11-22 wyszedł z domu bez buta
- 2024-11-22 Bieda hud.
- 2024-11-24 DS1813-10 się psuje
- 2024-11-23 Białystok => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-11-23 Szczecin => QA Engineer <=
- 2024-11-23 Warszawa => SEO Specialist (15-20h tygodniowo) <=
- 2024-11-22 Warszawa => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-11-22 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2024-11-22 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-11-22 Warszawa => DevOps Specialist <=
- 2024-11-22 Kraków => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2024-11-22 Warszawa => Infrastructure Automation Engineer <=
- 2024-11-22 Warszawa => Presales / Inżynier Wsparcia Technicznego IT <=