eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyHonda pokazuje jak robić silniki :)Re: Honda pokazuje jak robi? silniki :)
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!newsfeed.straub-
    nv.de!proxad.net!feeder1-2.proxad.net!74.125.46.134.MISMATCH!postnews.google.co
    m!u9g2000yqb.googlegroups.com!not-for-mail
    From: JAM <j...@y...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Honda pokazuje jak robi? silniki :)
    Date: Sat, 6 Feb 2010 20:41:33 -0800 (PST)
    Organization: http://groups.google.com
    Lines: 127
    Message-ID: <1...@u...googlegroups.com>
    References: <0...@4...com>
    <0...@n...googlegroups.com>
    <v...@4...com>
    <0...@n...googlegroups.com>
    <hkf0e9$tqu$1@news.onet.pl>
    <e...@p...googlegroups.com>
    <k...@4...com>
    <6...@a...googlegroups.com>
    <m...@4...com>
    NNTP-Posting-Host: 76.112.1.230
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-1
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    X-Trace: posting.google.com 1265517693 2044 127.0.0.1 (7 Feb 2010 04:41:33 GMT)
    X-Complaints-To: g...@g...com
    NNTP-Posting-Date: Sun, 7 Feb 2010 04:41:33 +0000 (UTC)
    Complaints-To: g...@g...com
    Injection-Info: u9g2000yqb.googlegroups.com; posting-host=76.112.1.230;
    posting-account=nrUPGwkAAAA8KS3ZpDtIRdtV-DAhQOgS
    User-Agent: G2/1.0
    X-HTTP-UserAgent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; en-US) AppleWebKit/532.5
    (KHTML, like Gecko) Chrome/4.0.249.78
    Safari/532.5,gzip(gfe),gzip(gfe)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2253036
    [ ukryj nagłówki ]

    On Feb 6, 7:55 am, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    Troche wycinam, bo sie zrobil post gigant.

    > A nie lepiej bylo zaczac stosowna kampanie medialna ?
    > Mniej wazne co by publika pomyslala, wazne ze co chwila czytalaby
    > o markach GM :-)

    Ale jak ? GM nie posiada wlasnych gazet a reklama to za malo. Jezeli
    przeciwko sobie masz popularnych dziennikarzy magazynow
    motoryzacyjnych to nie pozostaje ci nic innego jak w koncu sie
    dostosowac. Nie ulega watpliwosci, ze te runde GM przegral bez wzgledu
    nato czy mial silniki dobre parametrami czy nie. Nauka z tego jest
    taka, ze nowinki techniczne nalezy wprowadzac od czasu do czasu nawet
    gdy nie maja one wplywu na jakas szczegolna poprawe parametrow.

    > A wyniki sa faktycznie ciekawe Lacrose 2010 z silnikiem 3.0 ma
    > 17/26mpg, a z silnikiem 3.6 - 17/27 mpg.  Lepszy ?
    >
    > A model 2009 z 3.8 - 17/28 mpg.

    Bo to byl bardzo dobry silnik. Nie twierdze, ze kazdy silnik GM byl
    udany. 3.4 l V6 z tamtego okresu byl sporo mniej udany od 3.8, Corvtte
    ma szczescie rowniez do bardzo udanego V8 "Chevrolet small block V8".
    Ten silnik to legenda Detroit.

    > No coz, moze w Niemczech to jakos inaczej wyglada, ale IMO to 240KM
    > moze w Europie uchodzic za "High End", a 2.8 ma rownie negatywny
    > odbior jak 3.0 :-)

    Nie przesadzaj, przeciez to najdrozsza wersja Insignia. Moze na tyle
    rynku EU nie znam, ale chybaby nie sprzedawali czegos drozej jak nie
    ma uznania ?

    > >Turbo daje oszczednosci paliwa przy zblizonych osigach. Nie moze
    > >jakies gigantyczne, ale daje. Podnosi sprawnosc.
    >
    > W benzynowych tez ?

    Tez. Zmniejszasz straty ssania, i poprawiasz stopien sprezania,
    kosztem dlawienia wydechu, ale w sumie bilans jest dodatni.

    > >Moze u was w Polsce. USA nadal tkwi w glebokim kryzysie.
    >
    > Ale ja nie o kryzysie tylko o ofercie Hondy USA.
    > Dwie ceny obok siebie. Nie jest to wiec sztuczka na przyciagniecie
    > klienta do salonu.

    Moze ? Nie bede sie upieral bo nie mam danych. Z obserwacji prywatnych
    wiem, ze manuale nie ida poza najtanszymi i bardzo sportowymi.

    > Nie oszukuje ten komputer jakos ? Np uwzglednia tylko czas gdy
    > samochod sie porusza ?

    Nie. To zaden komputer. To zwykly kalkulator i nie jest az tak madry.

    > Sie doczytalem ze silnik elektryczny ma 50kW, ale baterie okolo
    > 1,3kWh. Faktycznie - na pare minut starczy. Choc i tak moze na tescie
    > Sporo oszukac.

    Przeciez w normalnym ruchu miejskim rzadko wykorzystasz pelna moc
    silnika o ile wogole.

    > Ja na LPG jezdzilem, wiec wiem co to benzyne przez rok trzymac :-)

    OK. W przypadku producenta to problem, ktory sie odbije w kosztach
    napraw gwarancyjnych jak o to nie zadba,

    > >Uklad baterii w Volcie ma wiec swoj system chlodzenia i
    > >ogrzewania. Juz samo to powinno dac ci obraz jak ciekawym
    > >technologicznie i technicznie zagadnieniem jest wysokiej klasy
    > >hybryda,
    >
    > Ale to samo powinno byc w EV1.

    Nie za bardzo, bo skad wezmiesz energie ? Jak zaczniesz ogrzewac i
    chlodzic pradem z baterii to okaze sie, ze masz przebieg nie 70 mil a
    15 mil a potem stoisz 8 godzin aby ten samochod naladowac. W tym tkwi
    gigantyczna przewaga hybrydy. Jak sie skonczy bateria to jedziesz
    dalej na benzynie a ladujesz wtedy, kiedy tobie jest wygodnie.

    > W Indiach ? Ja mam nadzieje ze nie polega to na wyrzuceniu na smietnik
    > w Polsce :-)

    Och, pewnie nie widziales tego filmu dokumentalnego, ktory nakrecila
    jakas grupa zielonych. On pokazywal, jakas wioske w Indiach, gdzie
    ludzie bez masek ochronnych odzyskiwali praktycznie nad ognisakmi
    surowce ze sprzetu elektornicznego z zachodu ale jedynie te, ktore im
    sie oplacalo. Reszta konczyla na lokalnym wysypisku obok wioski.

    > Jak sobie radzicie recyklingiem pojazdow w USA ?
    > Bo tak sobie czytam ze u nas np jest jakis spory % wymaganej zbiorki
    > przez producentow, i nawet jest spelniany, bo kary wysokie .. tylko
    > ciagle nie ma pomyslu co z nimi zrobic

    Bardzo silny jest nacisk aby materialy uzywane nadawaly sie do
    recyclingu. Metale grozne dla srodowiska sa albo zakazane (Kadm, hexa
    chromium itp) a inne jak olow dopuszczone sa jedynie tam, gdzie sa
    niezbedne (akumulatory). Na przyklad nie wolno stosowac olowiu w
    lutowaniu.. Te elementy, gdzie sa dopuszczone sa obowizakow
    recyclingowane. Czy sie natomiast recyclinguje to co nie jest grozne
    dla srodowiska to nie wiem w jakim stopniu.

    > Jak sie doczytalem pojemnosci baterii .. to sie wcale nie dziwie ze
    > rozsadni producenci w to nie wchodza, a tylko jacys naiwni zieloni
    > kupuja :-)

    > Chociaz oszczednosc paliwa niby jest. Ciekawe ..

    Bo na to zle patrzysz. Do utrzymania samochodu w ruchu jest potrzebna
    niewielka ilosc energii. Gross energii zuzywasz na rozpedzanie
    samochodu i tracisz przy hamowaniu. Cykle rozpedzania i hamowania sa w
    ruchu miejskim naprzemienne i wystepuja czesto.. Jezeli potrafisz
    skutecznie odzyskac energie hamowania a nastepnie ja wykorzystac przy
    rozpedzaniu w nastepnym cyklu to nawet niewielka pojemnosc baterii
    wystarczy aby dac duze oszczednosci.

    > >Nie jest tak zle jak myslisz. Hybrydy generalnie beda ladowane w nocy,
    > >kiedy pradu jest nadmiar nawet jak pozamykasz te atomowe.
    >
    > Pradu moze nadmiar, ale mysle ze spozycie wegla jednak wzrosnie.

    Ale wiatrowe dzialaja i w nocy :-)

    > J.

    JAM

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: