eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaHonda - dziwne okablowanie przekaznika rozrusznikaRe: Honda - dziwne okablowanie przekaznika rozrusznika
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!new
    sfeed.neostrada.pl!atlantis.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl!not-for-mail
    From: "Slv" <w...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika,pl.misc.samochody
    Subject: Re: Honda - dziwne okablowanie przekaznika rozrusznika
    Date: Sat, 25 Apr 2009 16:43:08 +0200
    Organization: TP - http://www.tp.pl/
    Lines: 28
    Message-ID: <gsv80e$d2$1@nemesis.news.neostrada.pl>
    References: <g...@p...onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: terminal-4-12.retsat1.com.pl
    X-Trace: nemesis.news.neostrada.pl 1240671054 418 195.26.23.12 (25 Apr 2009 14:50:54
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@n...neostrada.pl
    NNTP-Posting-Date: Sat, 25 Apr 2009 14:50:54 +0000 (UTC)
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5512
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.5512
    X-RFC2646: Format=Flowed; Response
    X-Antivirus: avast! (VPS 081204-0, 2008-12-04), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:562421 pl.misc.samochody:2168766
    [ ukryj nagłówki ]

    > Dlaczego tak dziwnie to jest zaprojektowane? Dlaczego przez stacyjkę
    > puszczają duży prąd i dopuszczają takie iskrzenie styków w przekaźniku?
    > Ja nie widzę zalet takiego rozwiązania w stosunku do tego z toyoty
    > a wręcz same wady...
    >
    > Co o tym myślicie?
    >
    > Bo ja mam ochotę przerobić to okablowanie w taki deseń:
    > http://www.voila.pl/145/xnkew/index.php?get=1&f=2

    Spróbuję zinterpretować "dziwne" intencje projektantów. Po pierwsze
    stosowanie w technice pojęć "duże- małe" jest mocno nieprecyzyjne. Ze
    wstydem przyznaję, że nie wiem jaki prąd pobiera uzwojenie tzw. bendixa,
    przypuszczam, że kilka amperów. Pomysł opiera się na tym, że przekręcając
    stacyjkę najpierw zasilamy przekaźnik /jego styki są początkowo rozwate/,
    chwilę później przekaźnik zamyka swoje styki i zasila cewkę "bendixa".
    Dzięki temu prąd płynie dopiero w momencie kiedy styki stacyjki są już na
    pewno zwarte i dzięki temu nie powinno być iskrzenia. Zaletę jednak można
    zauważyć. Wyłączenie stacyjki zawsze rozłączy obwód "bendixa", w drugim
    przypadku jeśli nieszczęśliwie zablokowały by sięstyki dodatkowego
    przekaźnika /co sięniestety zdarza/ rozrusznik dało by się wyłączyć dopiero
    przez rozłączenie akumulatora lub wyjęcie bezpieczników, zakładając, że wie
    się który to jest i że jest łatwo dostępny.
    To są moje prywatne przemyślenia i może konstruktorzy chcieli osiągnąć inny
    cel, może...
    Slv


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: