-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!new
sfeed.neostrada.pl!atlantis.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl!not-for-mail
From: "Slv" <w...@w...pl>
Newsgroups: pl.misc.elektronika,pl.misc.samochody
Subject: Re: Honda - dziwne okablowanie przekaznika rozrusznika
Date: Sat, 25 Apr 2009 16:43:08 +0200
Organization: TP - http://www.tp.pl/
Lines: 28
Message-ID: <gsv80e$d2$1@nemesis.news.neostrada.pl>
References: <g...@p...onet.pl>
NNTP-Posting-Host: terminal-4-12.retsat1.com.pl
X-Trace: nemesis.news.neostrada.pl 1240671054 418 195.26.23.12 (25 Apr 2009 14:50:54
GMT)
X-Complaints-To: u...@n...neostrada.pl
NNTP-Posting-Date: Sat, 25 Apr 2009 14:50:54 +0000 (UTC)
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5512
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.5512
X-RFC2646: Format=Flowed; Response
X-Antivirus: avast! (VPS 081204-0, 2008-12-04), Outbound message
X-Antivirus-Status: Clean
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:562421 pl.misc.samochody:2168766
[ ukryj nagłówki ]> Dlaczego tak dziwnie to jest zaprojektowane? Dlaczego przez stacyjkę
> puszczają duży prąd i dopuszczają takie iskrzenie styków w przekaźniku?
> Ja nie widzę zalet takiego rozwiązania w stosunku do tego z toyoty
> a wręcz same wady...
>
> Co o tym myślicie?
>
> Bo ja mam ochotę przerobić to okablowanie w taki deseń:
> http://www.voila.pl/145/xnkew/index.php?get=1&f=2
Spróbuję zinterpretować "dziwne" intencje projektantów. Po pierwsze
stosowanie w technice pojęć "duże- małe" jest mocno nieprecyzyjne. Ze
wstydem przyznaję, że nie wiem jaki prąd pobiera uzwojenie tzw. bendixa,
przypuszczam, że kilka amperów. Pomysł opiera się na tym, że przekręcając
stacyjkę najpierw zasilamy przekaźnik /jego styki są początkowo rozwate/,
chwilę później przekaźnik zamyka swoje styki i zasila cewkę "bendixa".
Dzięki temu prąd płynie dopiero w momencie kiedy styki stacyjki są już na
pewno zwarte i dzięki temu nie powinno być iskrzenia. Zaletę jednak można
zauważyć. Wyłączenie stacyjki zawsze rozłączy obwód "bendixa", w drugim
przypadku jeśli nieszczęśliwie zablokowały by sięstyki dodatkowego
przekaźnika /co sięniestety zdarza/ rozrusznik dało by się wyłączyć dopiero
przez rozłączenie akumulatora lub wyjęcie bezpieczników, zakładając, że wie
się który to jest i że jest łatwo dostępny.
To są moje prywatne przemyślenia i może konstruktorzy chcieli osiągnąć inny
cel, może...
Slv
Następne wpisy z tego wątku
- 26.04.09 03:51 Pszemol
- 26.04.09 11:14 Piotrek
- 27.04.09 20:11 Pszemol
- 27.04.09 20:11 Pszemol
- 27.04.09 20:27 J.F.
- 28.04.09 16:22 Pszemol
- 28.04.09 20:49 J.F.
- 28.04.09 21:00 Pszemol
- 28.04.09 21:35 Piotrek
Najnowsze wątki z tej grupy
- karta parkingowa
- Wl/Wyl (On/Off) bialy/niebieski
- I3C
- Pytanie o transformator do dzwonka
- międzymordzie USB 3.2 jako 2.0
- elektronicy powinni pomysleć o karierze elektryka
- jak szybko plynie prad
- Płytki Milkv-Duo
- Światłowód między budynkami
- POtrzebny bufor 3.3<>5V, jedonkieruowy, trójstanowy, wąski
- retro
- Bezprzewodowe polączenie Windows z projektorem
- rozklejanie obudowy
- Prośba o identyfikację komponentu
- Smart gniazdko straciło na zasięgu wifi?
Najnowsze wątki
- 2024-11-13 Filtr do pompy ruskiej
- 2024-11-12 Gdzie kosz?
- 2024-11-13 elektrycznie
- 2024-11-12 Jebane kurwa, kurwy.
- 2024-11-13 karta parkingowa
- 2024-11-13 Wl/Wyl (On/Off) bialy/niebieski
- 2024-11-12 I3C
- 2024-11-13 Kraków => DevOps Engineer (Junior or Regular level) <=
- 2024-11-13 Łódź => Senior SAP HANA Developer <=
- 2024-11-13 Zabrze => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-13 Karlino => Konsultant wewnętrzny SAP (FI/CO) <=
- 2024-11-13 Kraków => QA Inżynier <=
- 2024-11-13 Żerniki => Dyspozytor Międzynarodowy <=
- 2024-11-13 Warszawa => Analityk Biznesowo-Systemowy <=
- 2024-11-13 Lublin => Delphi Programmer <=