  • 21. Data: 2009-02-04 17:56:33
    Temat: Re: Honda CB 1300 czy Yamaha XJR 1300?
    Od: zbigi <z...@g...w.wirtualnej.Polszcze.pl>

    fv napisał(a):

    > Tak. Ale normalnie są krótsze w sześciobiegowej. Zwłaszcza dwójka. Czy nie?

    Trzaby poszperac w katalogach i porownac.

    > Zasad nie ma, ale 6 biegów jest po to żeby lepiej przyśpieszać. Gdyby mniej biegów
    dawało lepsze
    > osiągi, to byśmy mieli skrzynie 3 albo 4 biegowe w gixxerach.

    Nie podoba mi sie to, zbyt daleko IMO idace, uproszczenie. :)

  • 22. Data: 2009-02-04 19:47:38
    Od: "morghul" <m...@t...pl>

    > Zasad nie ma, ale 6 biegów jest po to żeby lepiej przyśpieszać.
    > Gdyby mniej biegów dawało lepsze
    > osiągi, to byśmy mieli skrzynie 3 albo 4 biegowe w gixxerach.

    I żeby oszczędzać paliwo, nie zamęczać silnika itp ;)

    --

    ETERSTAR
    Dawid Talarczyk

  • 23. Data: 2009-02-04 20:05:52
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2009-02-04 17:12:55 +0100, fv <f...@c...com> said:

    > Tak. Ale normalnie są krótsze w sześciobiegowej. Zwłaszcza dwójka. Czy nie?

    Normalnie, czyli w jakim motocyklu?

    > Czy aby na pewno w większości? Jak tak to przepraszam.

    Nie pamiętam już w czym to było, ale w którymś motocyklu, w jakimś
    nowszym roczniku dołożyli 6. W porównaniu z poprzednim modelem,
    skróceniu uległa tylko 5., reszta miała te same przełozenia. Jest wiele
    dróg, które obierają sobie konstruktorzy, oprócz skrzyni wpływ na
    finalne przełożenie mają jeszcze zębatki i wielkość tylnego koła (w tym
    wysokość opony), więc Twoje wnioski tylko na podstawie ilości biegów są
    zupełnie z sufitu.

    > Zasad nie ma, ale 6 biegów jest po to żeby lepiej przyśpieszać. Gdyby
    > mniej biegów dawało lepsze osiągi, to byśmy mieli skrzynie 3 albo 4
    > biegowe w gixxerach.

    Przełożenia skrzyni są jakimśtam kompromisem, pomiędzy zakresem
    użytecznych obrotów (charakterystyką silnika), osiągami
    (przyśpieszenie, v-max, elastyczność), a spalaniem, więc przemyśl
    jeszcze raz swoją śmiałą teorię.

    > Przy dużej pojemności może się okazać że dokładnie odwrotne jest
    > prawdziwe - czyli lepiej pięć
    > biegów bo wykorzysta się moment.

    Powiedz to posiadaczom Fujar, którzy od lat płaczą nad brakiem 6.

    Sebastian
    Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco

  • 24. Data: 2009-02-06 13:13:08
    Od: "Jasio" <b...@g...pl>

    Użytkownik "fv" napisał w wiadomości news:gmceda$n3h$1@inews.gazeta.pl...

    > Pojemność bardzo podobna, ilość koników także. Moment obrotowy większy w
    > CB.
    > Tak bardzo to się nie różnią...

    Na papierze się nie różnią. Ale to, co masz jako wynik może składać się z
    zupełnie różnych składników.

    > Ilość biegów sugeruje, że ten co ma ich mniej musi nadrobić momentem
    > obrotowym. Nie implikuje, ale
    > stanowi przesłankę do rozumowania.

    Przesłanka do rozumowania implikuje - o qrde, teorię to masz obcykaną.
    A ilość biegów może świadczyć o różnym zastosowaniu konstrukcji. Nie musi
    mieć nic wspólnego z momentem - zarówno litr jak i sześćsetka mogą mieć 4, 5
    czy 6 biegów. Co to implikuje?

    --
    Jasio
    vfr vx etz

  • 25. Data: 2009-02-26 19:17:42
    Od: "DeGie" <d...@p...onet.pl>

    Użytkownik "de Fresz" napisał:
    > Nie pamiętam już w czym to było, ale w którymś motocyklu, w jakimś nowszym
    > roczniku dołożyli 6. W porównaniu z poprzednim modelem, skróceniu uległa
    > tylko 5., reszta miała te same przełozenia. Jest wiele

    chodzi Ci pewnie o B1250 ;]
    HanS //DeGie//
    Duży Bandyta //Nnnagi//
    ---Nagie jest piekne---