eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.motocykleHonda CB 1300 czy Yamaha XJR 1300? › Re: Honda CB 1300 czy Yamaha XJR 1300?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: de Fresz <d...@N...pl>
    Newsgroups: pl.rec.motocykle
    Subject: Re: Honda CB 1300 czy Yamaha XJR 1300?
    Date: Wed, 4 Feb 2009 21:05:52 +0100
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 49
    Message-ID: <gmcsf0$g33$1@inews.gazeta.pl>
    References: <7...@n...onet.pl>
    <2...@v...googlegroups.com>
    <gmc447$p72$1@inews.gazeta.pl>
    <f...@r...googlegroups.com>
    <gmc6jr$9i0$1@inews.gazeta.pl> <gmc6qo$aqu$1@inews.gazeta.pl>
    <gmc7c7$ck4$1@inews.gazeta.pl> <gmcbnp$8j5$1@inews.gazeta.pl>
    <gmcepl$ph0$1@inews.gazeta.pl>
    NNTP-Posting-Host: host-150.skynet.net.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1233777953 16483 194.153.119.150 (4 Feb 2009 20:05:53 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Wed, 4 Feb 2009 20:05:53 +0000 (UTC)
    X-User: defresz
    User-Agent: Unison/1.8
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.rec.motocykle:587299
    [ ukryj nagłówki ]

    On 2009-02-04 17:12:55 +0100, fv <f...@c...com> said:

    >>> Czyli w skrzyni sześciobiegowej jedynka i dwójka są tej samej długości
    >>> co w pięciobiegowej - tak?
    >>
    >> Mogą być, nie muszą.
    >
    > Tak. Ale normalnie są krótsze w sześciobiegowej. Zwłaszcza dwójka. Czy nie?

    Normalnie, czyli w jakim motocyklu?


    >> Zestopniowanie skrzyni (wartości przełożeń), w
    >> większości motocykli szosowych średnio zależą od samej ilości biegów.
    >
    > Czy aby na pewno w większości? Jak tak to przepraszam.

    Nie pamiętam już w czym to było, ale w którymś motocyklu, w jakimś
    nowszym roczniku dołożyli 6. W porównaniu z poprzednim modelem,
    skróceniu uległa tylko 5., reszta miała te same przełozenia. Jest wiele
    dróg, które obierają sobie konstruktorzy, oprócz skrzyni wpływ na
    finalne przełożenie mają jeszcze zębatki i wielkość tylnego koła (w tym
    wysokość opony), więc Twoje wnioski tylko na podstawie ilości biegów są
    zupełnie z sufitu.


    > Zasad nie ma, ale 6 biegów jest po to żeby lepiej przyśpieszać. Gdyby
    > mniej biegów dawało lepsze osiągi, to byśmy mieli skrzynie 3 albo 4
    > biegowe w gixxerach.

    Przełożenia skrzyni są jakimśtam kompromisem, pomiędzy zakresem
    użytecznych obrotów (charakterystyką silnika), osiągami
    (przyśpieszenie, v-max, elastyczność), a spalaniem, więc przemyśl
    jeszcze raz swoją śmiałą teorię.


    > Przy dużej pojemności może się okazać że dokładnie odwrotne jest
    > prawdziwe - czyli lepiej pięć
    > biegów bo wykorzysta się moment.

    Powiedz to posiadaczom Fujar, którzy od lat płaczą nad brakiem 6.

    --
    Pozdrawiam

    Sebastian
    Hunda Sewen Ffy und Czarny Ciongnik El-Ce-Cztery
    Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: