  • 11. Data: 2009-02-04 13:53:17
    Temat: Re: Honda CB 1300 czy Yamaha XJR 1300?
    Od: fv <f...@c...com>

    Lisciasty wrote:

    > W porównaniu do tigera, na którym przyjechałem na tor, silnik
    > w cebuli chodził strasznie topornie, słabo się wkręcał i jakoś tak
    > "sztywno" chodził. Ale zaznaczam że to tylko odczucia moje własne :>

    Tia... bo to ma 5 biegów. Hm... twój też... To nie czaję. Inny silnik na pewno robi
    swoje, ale może
    przełożenia, może masa ....

    > Mówiąc "słabo się wkręcał" mam na myśli że nie czuło się zupełnie
    > tego 1300. Tiger 955 jest od cebuli dużo żwawszy.

    Ok, czyli jak ktoś był ciekawy, to już wie że CB 1300 na tor nada się słabiej niż
    Tiger 955i ;-)

    --
    fv
    Xbox gamertag: fastviper PL

  • 12. Data: 2009-02-04 13:56:40
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-02-04 14:53:17 +0100, fv <f...@c...com> said:

    > Tia... bo to ma 5 biegów. Hm... twój też...

    Zwłaszcza na kartingowym ta 5. się przyda. A może zademonstrujesz mi w
    praktyce, jak zapinasz coś powyżej 2. na torze kartingowym?

    Sebastian
    Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco

  • 13. Data: 2009-02-04 14:06:18
    Od: fv <f...@c...com>

    de Fresz wrote:

    > Zwłaszcza na kartingowym ta 5. się przyda. A może zademonstrujesz mi w
    > praktyce, jak zapinasz coś powyżej 2. na torze kartingowym?

    Czyli w skrzyni sześciobiegowej jedynka i dwójka są tej samej długości co w
    pięciobiegowej - tak?
    I przełożenie główne też to samo? Chodzi mi o to jak byś to rozwiązał, gdybyś miał
    zaprojektować
    dwie wersje tego samego modelu silnika.

    Skrzynia biegów ma znaczenie, ale gdyby była różnica w ich ilości to sprawa by się
    wyjaśniła.

    --
    fv
    Xbox gamertag: fastviper PL

  • 14. Data: 2009-02-04 14:10:31
    Od: Kamil Nowak 'Amil' <k...@q...spaaaaam.pl>

    fv napisał(a):

    > Skrzynia biegów ma znaczenie, ale gdyby była różnica w ich ilości to sprawa by się
    wyjaśniła.

    Tzn. co ilosc biegow sugeruje? W dodatku w 2 totalnie roznych motocyklach.
    Mozesz sie nie wypowiadac w temetach w ktorych nie masz za wielkiego
    pojecia?

    --
    Kamil Nowak 'Amil'
    _motory_ pijadzio i susuki

  • 15. Data: 2009-02-04 14:16:53
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    On 4 Lut, 14:56, de Fresz <d...@n...o2.pl> wrote:
    > Zwłaszcza na kartingowym ta 5. się przyda. A może zademonstrujesz mi w
    > praktyce, jak zapinasz coś powyżej 2. na torze kartingowym?

    Ten akurat tor na to pozwala, jest prosta około 200 m gdzie od biedy
    można wrzucić 6 ;)
    Ale nie chodzi o to żeby się kłócić, moją przesłanką było to że
    od tego silnika oczekiwałem nieco więcej. I tyle.

    Pozdrawiam
    Lisciasty /Jelcz-Laskowice. Zadupie Wroclawia/
    --
    Kawidlo GPZ 550 '82
    Tygrys '05

  • 16. Data: 2009-02-04 14:18:39
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    On 4 Lut, 14:53, fv <f...@c...com> wrote:
    > Tia... bo to ma 5 biegów. Hm... twój też... To nie czaję. Inny silnik na pewno robi
    swoje, ale może
    > przełożenia, może masa ....

    Mój ma 6 :P A do lekkich nie należy, 240kg zdaje się.

    > Ok, czyli jak ktoś był ciekawy, to już wie że CB 1300 na tor nada się słabiej niż
    Tiger 955i ;-)

    Nie to było głównym przesłaniem pisaniny, ale na marginesie mało co
    tak idealnie nadaje się na tor jak tiger :P

  • 17. Data: 2009-02-04 15:20:25
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-02-04 15:06:18 +0100, fv <f...@c...com> said:

    > Czyli w skrzyni sześciobiegowej jedynka i dwójka są tej samej długości
    > co w pięciobiegowej - tak?

    Mogą być, nie muszą. Zestopniowanie skrzyni (wartości przełożeń), w
    większości motocykli szosowych średnio zależą od samej ilości biegów.
    Choćby pierwszy przykład z brzegu - Buma GS - wersja Adventure ma
    dłuższą jedynkę i krótszą dwójkę (nie pamiętam jak reszta), ilość
    biegów i silnik - te same co w zwykłym GSie. Nierzadko 6. jest de facto
    nadbiegiem i w niewielkim stopniu (jeśli wogóle) wpływa na
    zestopniowanie niższych. Wszystko zależy od tego, co se konstruktorzy
    wymyślą, nie ma tu żadnych sztywnych zasad.

    > Skrzynia biegów ma znaczenie, ale gdyby była różnica w ich ilości to
    > sprawa by się wyjaśniła.

    Nic by się nie wyjaśniło, nie pleć głupot.

  • 18. Data: 2009-02-04 16:06:21
    Od: fv <f...@c...com>

    Kamil Nowak 'Amil' wrote:

    > Tzn. co ilosc biegow sugeruje? W dodatku w 2 totalnie roznych motocyklach.

    Pojemność bardzo podobna, ilość koników także. Moment obrotowy większy w CB.
    Tak bardzo to się nie różnią...

    Ilość biegów sugeruje, że ten co ma ich mniej musi nadrobić momentem obrotowym. Nie
    implikuje, ale
    stanowi przesłankę do rozumowania.

    > Mozesz sie nie wypowiadac w temetach w ktorych nie masz za wielkiego
    > pojecia?

    O wybacz mi wszechwiedzący tak niecne próby dotarcia do wiedzy. Nie jest mi widać
    pisana.
    Dziękuję jednak za tą drobną kroplę blasku twego doświadczenia jaka na mnie spłynęła.

    --
    fv
    Xbox gamertag: fastviper PL

  • 19. Data: 2009-02-04 16:12:55
    Od: fv <f...@c...com>

    de Fresz wrote:

    > Mogą być, nie muszą.

    Tak. Ale normalnie są krótsze w sześciobiegowej. Zwłaszcza dwójka. Czy nie?

    > Zestopniowanie skrzyni (wartości przełożeń), w
    > większości motocykli szosowych średnio zależą od samej ilości biegów.

    Czy aby na pewno w większości? Jak tak to przepraszam.

> [...]
    > zestopniowanie niższych. Wszystko zależy od tego, co se konstruktorzy
    > wymyślą, nie ma tu żadnych sztywnych zasad.

    Zasad nie ma, ale 6 biegów jest po to żeby lepiej przyśpieszać. Gdyby mniej biegów
    dawało lepsze
    osiągi, to byśmy mieli skrzynie 3 albo 4 biegowe w gixxerach.

    Przy dużej pojemności może się okazać że dokładnie odwrotne jest prawdziwe - czyli
    lepiej pięć
    biegów bo wykorzysta się moment.

    Ale jak mam dwie maszyny o różnej pojemności a podobnej mocy i ta o mniejszej lepiej
    przyspiesza to
    najpierw patrzę na masę a potem na skrzynię biegów... Coś nielogicznego w tym jest?

    > Nic by się nie wyjaśniło, nie pleć głupot.

    Dobra, przepraszam. To by była pierwsza wskazówka do dalszego śledztwa.

    --
    fv
    Xbox gamertag: fastviper PL

  • 20. Data: 2009-02-04 16:56:41
    Od: "lesor" <l...@N...pl>

    fv wrote:

    > Pojemność bardzo podobna, ilość koników także. Moment obrotowy
    > większy w CB.
    > Tak bardzo to się nie różnią...

    Nie wiem co tam w katalogu pisza i co dla kogo jest "tak bardzo".
    Dla mnie to inne motocykle. Podobne z kilometra a pod tylkiem inne.
    --
    pozdrawiam, lesor
    CB1300 Misiek