  • 1. Data: 2009-02-03 20:25:06
    Temat: Honda CB 1300 czy Yamaha XJR 1300?
    Od: "gdynus" <g...@i...pl>

    Pytanie do użytkowników ,Honda CB 1300 czy Yamaha XJR 1300? Mam ochotę kupić
    któryś z tych motocykli , znalazłem oba w dosyć przystępnych cenach, oba mi sie
    podobają, ale wcześniej chętnie usłyszę co wy na to . Czy sa jakieś plusy czy
    minusy ktore stawiają jeden z tych motocykli przed drugim?

  • 2. Data: 2009-02-03 21:18:07
    Temat: Re: Honda CB 1300 czy Yamaha XJR 1300?
    Od: m...@o...pl

    Jesli w gre wchodza walory estetyczne to yamaha ma zdecydowanie
    bardziej klasyczny wygląd. Jesli techniczne to honda ma silnik
    chłodzony cieczą xjr natomiast chłodnice olejową i jak dobrze pamietam
    odkuwane tłoki , naweglane korbowody i cyindry pokryte warstwą odporna
    na sieranie.
    Jesli patrzył bym wyłącznie na wyglad to yamaha. Jezeli w gre
    wchodziły by walory techniczne myśle ,ze honda ma silnik nowszej
    generacji i rozwiazania technicze pozwolą na osiagniecie wiekszych
    przebiegów. A biorac pod uwage ze jest to moto z drugiej reki sądze ze
    bezpieczniej bedzie wybrac jednak ten chłodzony cieczą.

    To tylko moja obiektywna opinia nie wymieniłem wszystkich za i przeciw
    ot poprostu takie na pierwszy zut oka wazne aspekty kupujac motocykl
    urzywany z niewiadomego źrodła.

    Pozdrawiam
    Sławek
    Rswarrior + FJR

  • 3. Data: 2009-02-03 21:36:20
    Od: "lesor" <l...@N...pl>

    gdynus wrote:
> [...]
    > przystępnych cenach, oba mi sie podobają, ale wcześniej chętnie
    > usłyszę co wy na to . Czy sa jakieś plusy czy minusy ktore stawiają

    Najwazniejsza roznica to taka, ze CB jest wyzsza i nizszy kierowca moze miec
    klopoty.
    CB zuzywa mniej paliwa nic XJR;
    XJR bywa na ohlinsach, ktore mozna sobie oddac do serwisu a showe mozna albo
    rzezbic albo wymienic na ohlinsa jesli to jest roznica;
    CB dobrze sobie radzi na poludniu, bo ma chlodzenie woda;
    XJR ma dwie rury (nie mowie o tej nowej, bo to pomylka) i mozna kufry nizej
    zamontowac;
    CB ma wiekszy schowek pod krzeselkiem;
    XJR ma wiekszy wybor akcesoriuw dedykowanych;
    W XJR lubia pekac zadupki;
    XJR jest na gaznikach, mozna se pogrzebac dyszami, w CB PauerKomanderem;
    CB ma bogatszy komputerek we wskaznikach, XJR ma bardziej klasyczne zegary;
    XJR ma centralke w standardzie, CB w opcji;
    Jedzie sie nimi inaczej. Na xjr jak na kocje. :) No i zeby xjr urywala dupe
    musi miec dynojety, znam taka jedna.

    Wez jeszcze pod uwage ZRXa 1200. Przy tych samych parametrach jazdy,
    wqrwiajaco mniejsze zuzycie paliwa. A narowisty bardziej.

    --
    pozdrawiam, lesor
    CB1300 Misiek

  • 4. Data: 2009-02-03 21:40:28
    Od: Jacek Krzyzanowski <k...@k...pl>

    Dnia Tue, 03 Feb 2009 21:25:06 +0100, gdynus napisał(a):

    > Pytanie do użytkowników ,Honda CB 1300 czy Yamaha XJR 1300?

    Nie jestem uzytkownikiem, ale moze poczekaj na cb1100f :)

    P.S.
    Yamaha ladniejsza i bez oblesnej chlodnicy:)

  • 5. Data: 2009-02-04 07:32:30
    Od: "Kefir" <k...@r...pl>

    Elou!
    "lesor" <l...@N...pl> wrote in message
    > XJR ma wiekszy wybor akcesoriuw dedykowanych;

    Czego dedykowanych? ;)

    > Jedzie sie nimi inaczej. Na xjr jak na kocje. :) No i zeby xjr urywala
    > dupe
    > musi miec dynojety, znam taka jedna.

    Estetycznie, czyli subiektywnie, XJR to piekny sprzet. Niestety, w
    porownaniu z *ondzina, dosc archaiczny. Dla jednych to bedzie wada, dla
    innych zaleta. Pytanie co sie bardziej dla ew. kupujacego liczy.

    > Wez jeszcze pod uwage ZRXa 1200. Przy tych samych parametrach jazdy,
    > wqrwiajaco mniejsze zuzycie paliwa. A narowisty bardziej.

    Pono zawieszeniowo tez o niebo lepszy lecz ma pare slabych punktow. Ja bym
    bral XJR lecz nie namiawiam.
    A cos o oponkach gdzie ;-p

    --
    Pozdrawiam, Artu / Kef
    & 7/4 majtasow ST 955

  • 6. Data: 2009-02-04 09:52:49
    Od: "lesor" <l...@N...pl>

    Kefir wrote:
    > Elou!
    > "lesor" <l...@N...pl> wrote in message
    >
    > Czego dedykowanych? ;)

    Ty! Nie wiesz co to sa akcesoriuwy? Sprawdz w scigaczu.

    > Pono zawieszeniowo tez o niebo lepszy lecz ma pare slabych punktow.

    Oo, ciekawe. Jakie to te slabe punkty? Kultura pracy silnika w sensie
    dzwieku? To cecha kawasaki, nie slaby punkt.

    > A cos o oponkach gdzie ;-p

    CB daje swietnie rade na battlaxach 012F i 010R lub maxxisach supermaxxach
    oraz z6 interact
    XJR daje swietnie rade na Z6
    ZRX sprawdza sie na trendiowatych Michalkach pajlot roudach.
    :-p

    --
    pozdrawiam, lesor
    CB1300 Misiek

  • 7. Data: 2009-02-04 11:35:42
    Od: Eskimos <e...@R...pl>

    On Tue, 3 Feb 2009 13:18:07 -0800 (PST), m...@o...pl wrote:

    >Jezeli w gre wchodziły by walory techniczne myśle ,ze honda ma silnik nowszej
    >generacji i rozwiazania technicze pozwolą na osiagniecie wiekszych
    >przebiegów.

    Silnik XJ/FJ/XJR nie ma absolutnie zadnych problemów z trwałością. A
    nawet powiedziałbym, że jest w ścisłej czołówce niezajebywalnych razem
    z olejakami Fuwuki.

    >A biorac pod uwage ze jest to moto z drugiej reki sądze ze
    >bezpieczniej bedzie wybrac jednak ten chłodzony cieczą.

    Bezpieczeniej bedzie wybrac ten, ktory jest w lepszym stanie.

    >To tylko moja obiektywna opinia

    Subiektywna ;)

    Darz bór,
    Eskimos
    FJ1200
    Daelim NS125 - faster, harder, scooter!!!
    Poznań

  • 8. Data: 2009-02-04 11:50:42
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    On 3 Lut, 21:25, "gdynus" <g...@i...pl> wrote:
> [...]
    > podobają,  ale wcześniej chętnie usłyszę co wy na to . Czy sa jakieś plusy czy
    > minusy ktore stawiają jeden z tych motocykli przed drugim?

    Abstrahując od technicznego popiardywania szanownych kolegów
    współwątkowiczy, powiem po prostu : PRZEJEDŹ SIĘ.
    Miałem fioła na punkcie CB1300 i śliniłem się dość długo, zamiarując
    kupić
    sobie w nieokreślonej przyszłości. Traf chciał że pewnego razu
    kumpel dał mi pojeździć po torze (kartingowym, nie poznańskim).
    Jak dla mnie niestety lipa. Niewygodne, silnik jakoś tak dziwnie
    chodzi od dołu, szarpie. Na wyższych obrotach też jakoś tak dziwnie
    bangla. Zaznaczam iż nie był to szrot, 2 lata bodajże miała maszynka.
    Oczywiście powyżej to tylko moje odczucia, ktoś inny zejdzie z padaki
    zachwycony. Ale przed wydaniem kasy sugeruję przejażdżkę :)

    Pozdrawiam
    Lisciasty /Jelcz-Laskowice. Zadupie Wroclawia/
    --
    Kawidlo GPZ 550 '82
    Tygrys '05

  • 9. Data: 2009-02-04 13:10:46
    Od: fv <f...@c...com>

    Lisciasty wrote:
    > Jak dla mnie niestety lipa. Niewygodne, silnik jakoś tak dziwnie
    > chodzi od dołu, szarpie. Na wyższych obrotach też jakoś tak dziwnie
    > bangla. Zaznaczam iż nie był to szrot, 2 lata bodajże miała maszynka.

    A ile litrów R4 wcześniej testowałeś? Bo mnie się zdaje, że to szarpanie to wynik
    nieumiejętnej
    operacji rolgazem a nie cecha silnika. A zdaje mi się tak, ponieważ sam ten błąd
    popełniłem.

    Z wyższymi obrotami to też chętnie przeczytam coś więcej.

    --
    fv
    Xbox gamertag: fastviper PL

  • 10. Data: 2009-02-04 13:42:34
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    On 4 Lut, 14:10, fv <f...@c...com> wrote:
    > A ile litrów R4 wcześniej testowałeś?

    Byłem dopiero co po zrobieniu 30kkm xx-em.
    Okazyjnie kręciłem się dookoła komina na fireblade.

    > Bo mnie się zdaje, że to szarpanie to wynik nieumiejętnej
    > operacji rolgazem a nie cecha silnika. A zdaje mi się tak, ponieważ sam ten błąd
    popełniłem.

    Raczej nie... Ja się wyjątkowo delikatnie obchodzę z gazem :P

    > Z wyższymi obrotami to też chętnie przeczytam coś więcej.

    Trudno mi to określić, po prostu źle mi się jechało w odczuciu
    ogólnym.
    W porównaniu do tigera, na którym przyjechałem na tor, silnik
    w cebuli chodził strasznie topornie, słabo się wkręcał i jakoś tak
    "sztywno" chodził. Ale zaznaczam że to tylko odczucia moje własne :>
    Mówiąc "słabo się wkręcał" mam na myśli że nie czuło się zupełnie
    tego 1300. Tiger 955 jest od cebuli dużo żwawszy.