  • Data: 2018-03-04 16:08:19
    Temat: Re: Holek bez PJ
    Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 04.03.2018 o 15:39, Tomasz Pyra pisze:

    > A odległość jak zmierzyć?

    Dalmierzem. Laserowym, radarowym, radiowym. Ewentualnie jakimś doplerem
    stwierdzić, ze jest stała.

    > W zasadzie na jedno wychodzi - z dostępnych możliwości to radar i laser.
    > Przy czym najłatwiej po prostu korzystając z efektu Dopplera określać
    > wzajemną prędkość.
    > Do tego ten sam Doppler daje też prędkość radiowozu.
    >
    > Dodatkową zaletą będzie niezależność od napędu radiowozu (wielkości kół
    > itp.).

    No ale pisałeś, ze z jakiś powodów się nie udawało. Więc wystarczy
    mierzyć odległość i przeliczać, a w wersji ubogiej kontrolować stałość
    odległości i złe pomiary odrzucać.

    > Oczywiście metod na zrobienie tego jest pewnie kilka - ważne żeby użyć
    > którejkolwiek, a nie bazować na ocenie "na oko" policjanta.

    Otóż to - obecne wideorejestratory są warte tyle co nagranie z komórki.

    > Spotkałem się kiedyś ze argumentem, że ewentualny problem z pomiarami
    > oznaczałaby duża ilość przegranych spraw w sądzie.
    > Te wspomniane 0.2% to chyba oznaczało właśnie stosunek nałożonych mandatów,
    > do ilości sądowych uniewinnień kierowców.
    > Tyle że ja się z tym akurat zupełnie nie zgadzam.

    Jeśli kogoś by na takim stwierdzeniu przyłapali to powinien iść do sztumu.

    > Dlatego w ramach ratowania sytuacji ja bym poszedł drogą ewolucji.
    > Najpierw zmienić procedurę pomiaru prędkości, na uwzględniającą specyfikę i
    > możliwości sprzętu.

    A ja bym zrobił rewolucję i nowe zamawiał sprawne, a stare odesłał do
    partolowania i kasowanie wykroczeń _innych_ niż przekroczenia prędkości.
    IMHO zrobiły by tam lepszą robotę dla bezpieczeństwa. Ewentualnie w
    spektakularnych przypadkach można po prostu powołać biegłego, który
    dokona skompliwowanej operacji podzielenia drogi przez czas.

    > Ale uwzględnia niedoskonałości tej oceny.

    Nie ma potrzeby legalizacji gównianych metod. To powinno być zakazanie i
    już.

    Shrek