  • Data: 2010-11-30 21:18:20
    Temat: Re: Histereza regulatora CO
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan PeJot napisał:

    > No a jak inaczej ?

    Na przykład przeprowadzając regulację grzejnikami (tłumiąc w nich
    przepływ zaworem). Jeśli to jest konieczne.

    > Nie wiem kto to wymyślił, ale tymi nastawami równoważy się wstępnie
    > instalację typu rozdzielaczowego. W rozległych instalacjach w podobny
    > sposób kryzuje się całe piony.

    Rozległe instalacje, to całkiem co innego. Kryzowanie w małych
    instalacjach zapewne wymyślili ci, którym zabrakło wyobraźni
    (a także talentu by zaprojektować coś dobrze).

    > Kosztem dużego przepływu. Z tym istotnym przewymiarowaniem ostatniego
    > można się zgodzić, ale te wcześniejsze grzejniki wystarczy inaczej
    > poustawiać na bypasach: im bliżej zasilania, tym mniejszy przepływ
    > idzie na grzejnik.

    Czyli ten ostatni przewymiarowuje się po to, by cały mógł być chłodniejszy,
    a wcześniejsze przewymiarowuje się po to, by dolna połowa była chłodna?

    > System jednorurowy nie jet taki całkiem zły, o ile jest dobrze
    > zaprojektowany.

    Wszystko jest dobre, o ile jest dobrze zaprojektowane.

    --
    Jarek