  • Data: 2010-12-01 11:51:46
    Temat: Re: Histereza regulatora CO
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "PeJot" <P...@0...pl> napisał w

    > Generalnie, głowice termostatyczne mają dosyć długie czasy
    > zadziałania, liczone w godzinach.

    Polemizowalbym. Nie sa az takie duze.
    Za to:
    a) to jest regulator typu P, wiadomo - ma uchyb koncowy,
    b) jest bez wzmacniacza, czyli slaby wspolczynnik wzmocnienia,
    czyli wiekszy uchyb,
    c) umieszczony bardzo zle - w poblizu grzejnika i na goracej rurze.

    Owszem, jakby miec do tego stosowny regulator pogodowy do pieca,
    nastawiajacy sie odpowiednio do temperatury zewnetrznej - to moze
    by zadzialalo.

    > W systemie jednorurowym bypassy służą także do tego, by można
    > było grzejnik odciąć zaworem termostatycznym bez przerwania
    > obiegu w całym szeregu.

    Ale wtedy musisz miec w nich odpowiednia kryze i zawsze przez nie
    leci. Co moze i nie jest bardzo zle, ale w koncu podgrzewa dym w
    kominie.
    Jesli sam grzejnik ma swoj opor - to chyba wolalbym regulowac na
    bypasie.

    > Prościej kupić.

    Co kto lubi.

    J.