  • Data: 2010-12-01 12:33:37
    Temat: Re: Histereza regulatora CO
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    zapinio napisało:

    > Generalnie instalacja jednorurowa to głupi pomysł.
    > Pierwsze i podstawowe pytanie brzmi: po co ?

    Nie ma głupich pomysłów. Głupio wychodzi dopiero wtedy, jak się z dobrych
    pomysłów korzysta a głupi sposób. Jak robiłem ogrzewanie w niepodpiwniczonym
    domu z poddaszem, to za najlepsze (najmądrzejsze) rozwiązanie uznałem
    instalację z kilkoma jednorurowymi segmentami i górnym rozdziałem. Woda
    z kotła idzie jedną rurą na strych (miejsce pod kalenicą, a nad poddaszem),
    tam rozgałęzia się, zasila grzejniki na poddaszu, a te szeregowo połączone
    są z grzejnikami parteru. Powrót następuje rurami pod podłogą. Rur jest
    mało, wykonanie jest proste, odpowietrza się w jednym miejscu, działa bez
    zarzutu.

    Kiedyś robiło się to po to, by móc zasilać grzejniki z kotła umieszczonego
    na poziomie parteru -- grzejniki umieszczone wyżej wymuszały obieg
    grawitacyjny. Dzisiaj, gdy używa się pomp obiegowych, ta włąściwość nie
    ma już znaczenia, ale pozostałe zalety nie straciły aktualności.

    --
    Jarek