-
Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.onet.pl!not-for-mail
From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.sci.inzynieria
Subject: Re: Hamulce samochodowe-dlaczego
Date: Tue, 29 Dec 2009 16:12:59 +0100
Organization: http://onet.pl
Lines: 22
Message-ID: <hhd69r$1sq$1@news.onet.pl>
References: <hhcla9$5ql$1@nemesis.news.neostrada.pl>
NNTP-Posting-Host: aajh178.neoplus.adsl.tpnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.onet.pl 1262099579 1946 83.4.241.178 (29 Dec 2009 15:12:59 GMT)
X-Complaints-To: n...@o...pl
NNTP-Posting-Date: Tue, 29 Dec 2009 15:12:59 +0000 (UTC)
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5843
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.5579
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.inzynieria:25821
[ ukryj nagłówki ]Użytkownik "Kołbasek" <z...@n...pl> napisał w
> Może to pytanie wydaje się proste, ale po zapoznaniu się z
> kilkoma opisami działania w zasadzie nie wiem, dlaczego
> klasycznie z przodu montuje się hamulce tarczowe, z tyłu bębnowe?
> Ok, tarczowe się lepiej chłodzą,
Mam wrazenie ze w praktyce okazuja sie tez mocniejsze.
> no, ale dlaczego w takim razie z tyłu można zostawić bębnowe (nie
> mam na myśli sportówek)?
Tyl sie odciaza w czasie hamowania, a we wspolczesnym aucie jest
mniej obciazony od poczatku, to i sila hamowania tam slabsza musi
byc, zeby kol nie zablokowac. Dawniej zapewnial to korektor sily
hamowania [a naprawde ogranicznik], teraz moze ABS przejal zadanie.
Mniejsza sila to i mniej sie grzeja.
A byc moze wcale nie o grzanie tu chodzi, tylko latwiej zrobic
reczny na bebnowych, a grzanie w praktyce nie jest problemem :-)
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 29.12.09 16:29 PeJot
- 31.12.09 06:23 Zygmunt M. Zarzecki
- 01.01.10 22:17 PeJot
- 02.01.10 07:12 J.F.
- 02.01.10 14:06 Zygmunt M. Zarzecki
- 03.01.10 11:07 szadok
- 04.01.10 08:11 Rafał
- 05.01.10 00:24 J.F.
- 05.01.10 10:45 Rafał
- 06.01.10 23:32 J.F.
- 08.01.10 10:04 Marek P.
- 08.01.10 10:48 PeJot
- 11.01.10 21:26 dybon
- 13.01.10 13:07 szadok
Najnowsze wątki z tej grupy
- Ster w trolejbusie.
- DeepSeek nie lubi gadać o polityce
- pokolenie Z
- huta ruszyla
- piece wodorowe
- Żarówka do lampy z czujnikiem ruchu
- most kilometrowy
- kladka Zagorze
- zapora Zagorze
- Rodzaj przekładni planetarnej z
- Zapora Stronie Śląskie cd
- Filtr do pompy ruskiej
- Wyważanie kół rowerowych
- Belka
- Precyzyjne cięcie opony samochodowej
Najnowsze wątki
- 2025-03-05 Zielona GĂłra => Konsultant wdroĹźeniowy Comarch XL/Optima (KsiÄgowoĹ
- 2025-03-05 Białystok => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie
- 2025-03-05 Warszawa => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=
- 2025-03-05 Środa Wielkopolska => Konsultant wewnętrzny SAP FI/CO <=
- 2025-03-05 Zielona Góra => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-03-05 Warszawa => Data Engineer (Tech Lead) <=
- 2025-03-05 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-03-05 Zaniepokojeni mieszkańcy
- 2025-03-05 Ile pieniędzy ma bank?
- 2025-03-05 Ostrów Świętokrzy => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-03-05 Białystok => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, A
- 2025-03-05 Warszawa => Frontend Developer (Angular13+) <=
- 2025-03-05 Warszawa => Frontend Developer (obszar Angular13+) <=
- 2025-03-05 Chiny-Kraków => Backend Developer (Node + Java) <=
- 2025-03-05 Warszawa => JavaScript / Node / Fullstack Developer <=