eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaHakowanie infrastruktury za pomocą wyrafinowanych narzędziRe: Hakowanie infrastruktury za pomocą wyrafinowanych narzędzi
  • Data: 2023-12-13 15:02:10
    Temat: Re: Hakowanie infrastruktury za pomocą wyrafinowanych narzędzi
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On Wed, 13 Dec 2023 14:38:55 +0100, Janusz wrote:
    > W dniu 13.12.2023 o 13:16, J.F pisze:
    >> On Wed, 13 Dec 2023 13:00:16 +0100, Janusz wrote:
    >>> W dniu 13.12.2023 o 09:02, J.F pisze:
    >>>> On Tue, 12 Dec 2023 21:20:14 +0100, Janusz wrote:
    >>>>> W dniu 12.12.2023 o 16:10, heby pisze:
    >>>>>> W lotnictwie testuje się software, firmware i hardware technikami
    >>>>>> kosmicznie wręcz intensywnymi. Co się da, weryfikujemy formalnie. Co
    >>>>>> nie, weryfikujemy coverage, lintem, randmizacją, unittestami, testami.
    >>>>>> Ludzie szukaja dziury w całym i staja na głowie, aby to "całe" było jak
    >>>>>> najmniejsze aby jak najłatwiej było je ogarnąć.
    >>>>> Taaa a później przychodzi boening i wypuszcza gniota, dopiero 3
    >>>>> katastrofa powoduje uziemienie wszystkich z tej serii i poprawki
    >>>>> oprogramowania, więc widać ile te testy są warte.
    >>>>
    >>>> No ale tez zauwaz, ze setki czy tysiace latały bez problemów.
    >>> Jakie setki? to był nowy model, kilkanaście sztuk tylko było.
    >>
    >> IMO znacznie wiecej, jak sie sprawa ujawniła.
    >>
    >> I przeciez latały, wiec wiele startów i lądowań.
    > Bo to nie był ewidentny bug, żeby nie mógł latać, tylko 'ficzer' który
    > się objawiał w niekorzystnych warunkach.

    To był ficzer z bugiem.
    Bug sie objawiał w niekorzystnych warunkach, wiec inni mówili,
    ze przeciez dobrze lata ..

    >>>> Natomiast jak sie sprawa rypła, to troche wypłyneło
    >>>> o tych testach - krotko podsumowujac - Boeing sam deklarował, ze
    >>>> testował.
    >>> Słabo testował, dał dwa procki 16bit bo mu mocy brakowało a i tak
    >>> potrafiły się powiesić.
    >>
    >> no ale to były procki sprawdzone, zweryfikowane można by rzec :-)
    > :)
    > Procki nie były winne tylko ten kto je wybrał.

    Ale tu nie procki zawiniły, a program.
    A procki ... jak chcesz wybrac procek do samolotu, szeroki zakres
    temperatur, podniesiona odpornosc na promieniowanie, gwarantowana
    praca przy niskim cisnieniu powietrza, ktorego wszystkie błędy są
    znane - to nie masz wielkiego wyboru :-)

    >>>> Na ile mozna wszystko w takich testach wychwycic, to osobna sprawa.
    >>> Najgorsze jest to że nikt za to nie beknął albo o tym nie słyszałem,
    >>> wycofali tylko samoloty i poprawili.
    >>
    >> Winnych nie było :-)
    >> Musiałaby FAA na siebie doniesc ... poza tym żaden Amerykanin nie
    >> zginął.
    > No właśnie, najczęściej były to egzotyczne linie z niezbyt doszkolonymi
    > pilotami.

    Tzn mozna było zwalic na pilotów, bo tam zdaje się i wyszkolony pilot
    nic nie mógł poradzic.

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: