-
Data: 2023-12-13 15:02:10
Temat: Re: Hakowanie infrastruktury za pomocą wyrafinowanych narzędzi
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]On Wed, 13 Dec 2023 14:38:55 +0100, Janusz wrote:
> W dniu 13.12.2023 o 13:16, J.F pisze:
>> On Wed, 13 Dec 2023 13:00:16 +0100, Janusz wrote:
>>> W dniu 13.12.2023 o 09:02, J.F pisze:
>>>> On Tue, 12 Dec 2023 21:20:14 +0100, Janusz wrote:
>>>>> W dniu 12.12.2023 o 16:10, heby pisze:
>>>>>> W lotnictwie testuje się software, firmware i hardware technikami
>>>>>> kosmicznie wręcz intensywnymi. Co się da, weryfikujemy formalnie. Co
>>>>>> nie, weryfikujemy coverage, lintem, randmizacją, unittestami, testami.
>>>>>> Ludzie szukaja dziury w całym i staja na głowie, aby to "całe" było jak
>>>>>> najmniejsze aby jak najłatwiej było je ogarnąć.
>>>>> Taaa a później przychodzi boening i wypuszcza gniota, dopiero 3
>>>>> katastrofa powoduje uziemienie wszystkich z tej serii i poprawki
>>>>> oprogramowania, więc widać ile te testy są warte.
>>>>
>>>> No ale tez zauwaz, ze setki czy tysiace latały bez problemów.
>>> Jakie setki? to był nowy model, kilkanaście sztuk tylko było.
>>
>> IMO znacznie wiecej, jak sie sprawa ujawniła.
>>
>> I przeciez latały, wiec wiele startów i lądowań.
> Bo to nie był ewidentny bug, żeby nie mógł latać, tylko 'ficzer' który
> się objawiał w niekorzystnych warunkach.
To był ficzer z bugiem.
Bug sie objawiał w niekorzystnych warunkach, wiec inni mówili,
ze przeciez dobrze lata ..
>>>> Natomiast jak sie sprawa rypła, to troche wypłyneło
>>>> o tych testach - krotko podsumowujac - Boeing sam deklarował, ze
>>>> testował.
>>> Słabo testował, dał dwa procki 16bit bo mu mocy brakowało a i tak
>>> potrafiły się powiesić.
>>
>> no ale to były procki sprawdzone, zweryfikowane można by rzec :-)
> :)
> Procki nie były winne tylko ten kto je wybrał.
Ale tu nie procki zawiniły, a program.
A procki ... jak chcesz wybrac procek do samolotu, szeroki zakres
temperatur, podniesiona odpornosc na promieniowanie, gwarantowana
praca przy niskim cisnieniu powietrza, ktorego wszystkie błędy są
znane - to nie masz wielkiego wyboru :-)
>>>> Na ile mozna wszystko w takich testach wychwycic, to osobna sprawa.
>>> Najgorsze jest to że nikt za to nie beknął albo o tym nie słyszałem,
>>> wycofali tylko samoloty i poprawili.
>>
>> Winnych nie było :-)
>> Musiałaby FAA na siebie doniesc ... poza tym żaden Amerykanin nie
>> zginął.
> No właśnie, najczęściej były to egzotyczne linie z niezbyt doszkolonymi
> pilotami.
Tzn mozna było zwalic na pilotów, bo tam zdaje się i wyszkolony pilot
nic nie mógł poradzic.
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 13.12.23 15:13 SW3
- 13.12.23 15:29 LordBluzg(R)??
- 13.12.23 15:31 J.F
- 13.12.23 17:04 Janusz
- 13.12.23 17:11 Janusz
- 13.12.23 17:13 Janusz
- 13.12.23 18:43 Mirek
- 14.12.23 00:55 titanus
- 14.12.23 01:18 LordBluzg(R)??
- 14.12.23 08:17 Janusz
- 14.12.23 11:09 SW3
- 14.12.23 14:50 Piotr Gałka
- 14.12.23 15:01 Grzegorz Niemirowski
- 14.12.23 15:04 Grzegorz Niemirowski
- 14.12.23 15:06 Grzegorz Niemirowski
Najnowsze wątki z tej grupy
- pozew za naprawę sprzętu na youtube
- gasik
- Zbieranie danych przez www
- reverse engineering i dodawanie elementów do istniejących zamkniętych produktów- legalne?
- Problem z odczytem karty CF
- 74F vs 74HCT
- Newag ciąg dalszy
- Digikey, SN74CBT3253CD, FST3253, ktoś ma?
- Szukam: czujnik ruchu z możliwością zaączenia na stałe
- kabelek - kynar ?
- Podnieść masę o 0.6V
- Moduł BT BLE 5.0
- Pomiar amplitudy w zegarku mechanicznym
- ale zawziętość i cierpliwość
- Chiński elektrolizer tester wody
Najnowsze wątki
- 2025-01-06 śnieg
- 2025-01-05 Żarówka do lampy z czujnikiem ruchu
- 2025-01-05 Rozkręcają się
- 2025-01-04 pozew za naprawę sprzętu na youtube
- 2025-01-04 gasik
- 2025-01-04 13. Raport Totaliztyczny: Powszechna Deklaracja Praw Człowieka Nie Chroni Przed Wyzyskiem Ani Przed Eksploatacją
- 2025-01-04 Zbieranie danych przez www
- 2025-01-04 reverse engineering i dodawanie elementów do istniejących zamkniętych produktów- legalne?
- 2025-01-04 w Nowym Roku 2025r
- 2025-01-04 Warszawa => Specjalista ds. IT - II Linia Wsparcia <=
- 2025-01-04 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-01-04 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-01-04 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-04 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2025-01-04 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=