  • 1. Data: 2009-07-21 08:44:01
    Temat: HUGIN - blad
    Od: "Hue Saturation" <n...@n...post.pl>

    Witam

    Probuje hugin'a i przy probie zapisania zlozonych zdjec wg. przepisu z
    ichniejszego tutoriala
    dostaje komunikat
    "C:\DOCUME~1\Edek\USTAWI~1\Temp\hug29D.tmp:153: *** target pattern contains
    no `%'. Stop."

    Co jest nie tak ?

    Dziekuje za pomoc.

  • 2. Data: 2009-07-21 09:22:56
    Temat: Re: HUGIN - blad
    Od: XX YY <j...@u...at>

    On 21 Jul., 10:44, "Hue Saturation" <n...@n...post.pl> wrote:
> [...]
    > dostaje komunikat
    > "C:\DOCUME~1\Edek\USTAWI~1\Temp\hug29D.tmp:153: *** target pattern contains

    nie wiem co jest nie tak , ja probowalem
    i opanowalem podstawowe zadania czyli skladanie panoram , ale hugin
    nie dawal rady ze zlozeniem niektorych panoram , ktore inne programy
    zalatwialy w mgnieniu oka ( i nie wiem dlaczego w sumie).
    Robi glupstwa jak np odwraca zdjecia o 180 st szukajac identycznych
    punktow.
    i jest piekeilnie wolny , potrzebuje czasu na wyliczenie
    obszerniejszych plikow.
    w sumie za darmo ale zawodny .

    zdjecia zapisywalem tak ze idziesz najpierw do "zlozyc razem " z
    prawej u gory ( nie wiem jaka masz wersje jezykowa) , tam wybierasz
    format i co chcesz , a nastepnie jeszcze raz masz tam przycisk
    "zlozyc razem ", otwiera okno do zapisania i zapisuje .
    ale wczesniej jeszcze dopasuj zdjecia do wielkosci calosci u gory w
    ikonce "podglad"
    hugin nie wiem czemu dodaje 10 razy wiecej pixeli , trzeba obciac
    zbedny obszar na zewnatrz , w przeciwnym wypadku objetosc pliku idzie
    w GB

  • 3. Data: 2009-07-21 09:38:29
    Od: "Hue Saturation" <n...@n...post.pl>

[...]

    Postepowalem zgodnie z instrukcja z tutorial'a
    http://hugin.sourceforge.net/tutorials/two-photos/en
    .shtml

    nawet zdjecia do proby sciagnalem z tej strony

    a wersja hugin'a to: Version 0.7.0 (SVN 3465)

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2009-07-21 09:44:03
    Od: XX YY <j...@u...at>

    On 21 Jul., 11:38, "Hue Saturation" <n...@n...post.pl> wrote:
> [...]
    -photos/en.shtml

    > nawet zdjecia do proby sciagnalem z tej strony
    >
    > a wersja hugin'a to: Version 0.7.0 (SVN 3465)

    nieczytanie tautoriali ma te zalete ze zmusza do myslenie ,
    przynajmniej w przypadku prostczych w obsludze programoiw.
    przyznam sie ze nie czytalem i szkoda mi czasu ,

    ale jesli zrobisz tak jak zrobilem to zadziala.

    -za pomoca asytstenta mozesz zlozyc zdjecia
    -przejdz do ikonkiu podglad - obetnij
    -przejdzi do przycikau zlozyc razem , wybierz format i co potrzeba
    -wcisniej zloz razem - a potem to juz leci samo.

    samo zlozenie przez hugin jest calkiem dobre jakosciowo ( o ile nie
    zrobi absolutnych glupstw , wydfje mi sie ze wymaga sporych marginesow
    po obu stronach zdjec) - dla mnie slaboscia jest powolna praca i
    czasem glupieje.

    sugerowalbym sproboj moze dla porownania panorama maker jest
    download i trial 30 dni bezplatny.
    dziala wspaniale i takie same mozliwosci .

  • 5. Data: 2009-07-21 10:11:17
    Od: "Hue Saturation" <n...@n...post.pl>

[...]

    zrobilem ale pojawil sie ten sam blad

    sugerowalbym sproboj moze dla porownania panorama maker jest
    download i trial 30 dni bezplatny.
    dziala wspaniale i takie same mozliwosci .

    czy znasz jeszcze jakies dobre (moga byc pltane) programy o funkcjonalnosci
    hugin'a ?

  • 6. Data: 2009-07-21 10:22:10
    Od: XX YY <j...@u...at>

    On 21 Jul., 12:11, "Hue Saturation" <n...@n...post.pl> wrote:
> [...]
    > dziala wspaniale  i takie same mozliwosci .
    >
    > czy znasz jeszcze jakies dobre (moga byc pltane) programy o funkcjonalnosci

    mnie przekonal panorama maker
    hugiun ma wiecej mozliwosci roznego rodzaju projekcji , ale czy to
    potrzeba?

    panorama maker ma przewygodny sposob ustawiania indywidualnych punktow
    zbieznych.

    innych godnych polecenia nie znam .

  • 7. Data: 2009-07-21 10:26:18
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    XX YY napisał(a):

    > innych godnych polecenia nie znam .

    Słyszałem, że PS CS4 lepi panoramy lepiej niż Hugin :) ale nie wiem czy
    tak jest faktycznie.

    j.

  • 8. Data: 2009-07-21 11:08:21
    Od: XX YY <j...@u...at>

> [...]
    > -przejdzi do przycikau  zlozyc razem , wybierz  format i co potrzeba
    > -wcisniej zloz razem - a potem to juz leci samo.

    zaraz zaraz , poczekaj . nie chce mi sie teraz sprawdzac.

    czy on w tym czasie czegos nie liczy ? - tak cos kojarze
    odczekaj pare minut.
    moze pojawia sie dalsze meldunki , a wtedy czekaj do konca.

    chyba tak jest.

  • 9. Data: 2009-07-21 11:29:09
    Od: "Hue Saturation" <n...@n...post.pl>

[...]

    Raczej nie, bo okienko z komunikatem ma tytul: "Blad podczas skladania"

  • 10. Data: 2009-07-21 11:35:03
    Od: XX YY <j...@u...at>

    On 21 Jul., 13:29, "Hue Saturation" <n...@n...post.pl> wrote:
> [...]
    >
    > chyba tak jest.
    >
    > Raczej nie, bo okienko z komunikatem ma tytul: "Blad podczas skladania"

    ach blad podczas skladania
    mowiles o bldezie w trakcie zapisywania.
    to co innego

    nie moze zidentyfikowac punktow , byc moze wielkosc mu nie podchodzi
    ( czy rozmiry zdjec sa identyczne - nie sprawdzalem jak laczy zdjecia
    o roznych wymiarach ale wiele programow rzada zdjec o tej samej
    wysokosci w px)

    sproboj na 2 zdjeciach , w ktorych brzegi zachodza wyraznie na siebie
    - tak pokrywaja sie w ok 20 % szerokosci zdjecia i zwroc uwage aby
    zdjecia mialy te sama wysokosc.

    byc moze to jest ten przypadek ze slabo rozpoznaje ? . o ktorym
    pisalem.
    hugin wymaga dobrze przygotowanych , szeroko zachodzacych na siebie
    zdjec - w przeciwnym wypadku robi glupstwa. on na czs poszukiwania
    wspolnych punktow robi resizing do wysokosci ok 1000 px

    wysokosc zdjec oryginalnych powinna byc co najmniej taka , lepiej
    wyzsza.