eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.foto.cyfrowaGwarancja Nikon Polska - paranoja
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 45

  • 11. Data: 2010-02-18 11:40:37
    Temat: Re: Gwarancja Nikon Polska - paranoja
    Od: "gietrzy" <c...@g...pl>

    > ale, czy nie można go umieszczać na paragonie (fakturze).

    Programowałeś kiedyś kasę fiskalną? ;)
    Czy przypadkiem każdy sn nie musiał by być osobną pozycją?

    Nikon D90 sn 0019
    Nikon D90 sn 0020
    Nikon D90 sn 0021

    itd.

    Niezła jazda by była :)

    Powinno być tak jak w B&H; wszystko mają rejestrowane u siebie w bazie i jest
    OK. Zresztą na rachunkach też jest wszystko.
    Canon USA też ode mnie nie chciał żadnych papierów; choć miałem przy sobie całą
    dokumentację. Ładna, młoda kobieta postukała na klawiaturze chwil kilka, coś
    wydrukowała i pożegnała, dziękując za to, że używam sprzętu Canon.

    Czuć było inny kontynent ;)

    pozdrawiam,
    gietrzy

    --
    Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl


  • 12. Data: 2010-02-18 11:47:16
    Temat: Re: Gwarancja Nikon Polska - paranoja
    Od: Sławek Drogosz <s...@p...onet.pl>

    > I zatrudnią do tego wróżkę ;) Przecież paragon da się zidentyfikować
    > wyłącznie po numerze i dacie, niby jak miałby pracownik po numerze
    > seryjnym
    > cokolwiek znaleźć w systemie sprzedaży? :)
    >
    > Inna rzecz, że na karcie gwarancyjnej powinna być wstawiona data zakupu, a
    > to już powinno umożliwić namierzenie paragonu, o ile nie ma kilkunastu
    > takich samych.

    Masz rację - faktycznie Sklep na karcie gwarancyjnej powinien wpisać datę
    sprzedaży.
    Jeżeli nie wpisali jej prawidłowej - i teraz nie mogą znaleźć paragonu - to
    ich niedopatrzenie.
    Tylko pytanie - czy na żądanie Klienta mają obowiązek wydać wtórnik
    paragonu - czy jest to tylko ich dobra wola ? ;-)


  • 13. Data: 2010-02-18 12:05:39
    Temat: Re: Gwarancja Nikon Polska - paranoja
    Od: l...@l...localdomain

    W poście <1kpnza8fvwcrt$.wjllqopbac4q.dlg@40tude.net>,
    Andrzej Libiszewski nabazgrał:
    > Na podstawie numeru seryjnego policzą gwarancję od daty produkcji.

    Raczej od ,,oddania do użytku'' - zarejestrowania w bazie przez dystrybutora.
    W przypadku mojego MBP nastąpiło to już po tym, jak obejrzałem sobie sprzęt
    czy czasem nie ma jakichś trzepniętych pikseli czy innych ,,akceptowalnych''
    wad.

    > Zresztą
    > zgodnie z informacją od Lenovo, do urządzenia należy bezwzględnie dołączyć
    > kartę gwarancyjną i kopię dowodu zakupu.

    Mogło się zmienić w ciągu kilku lat (od kiedy IBM przestał toto firmować).


  • 14. Data: 2010-02-18 12:08:57
    Temat: Re: Gwarancja Nikon Polska - paranoja
    Od: cichybartko <c...@g...com>

    Paragon jest wymagany po to by nie robić przekrętów. Znajomy ze sklepu
    mógłby w kartę gwarancyjną wpisać dowolne dane i tak z rocznej gwarancji
    zrobiłaby się trzyletnia, bo pieczątka sklepu to święta rzecz ;).
    Paragon w dość dużym stopniu ogranicza ten proceder.
    Kolejna sprawa to zakupy w internecie, wpisuje w wyszukiwarkę gmail
    Pentax K100D i dostaje maila zwrotnego ze sklepu gdzie mogę sprawdzić
    chociażby ID transakcji. W takim przypadku wystawienie kopi paragonu to
    pikuś ;). No ale nie każdy lubi zakupy w sieci ;).

    --
    Pozdrawiam,
    Bartosz.


  • 15. Data: 2010-02-18 12:17:21
    Temat: Re: Gwarancja Nikon Polska - paranoja
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    cichybartko wrote:
    > Paragon jest wymagany po to by nie robić przekrętów. Znajomy ze sklepu
    > mógłby w kartę gwarancyjną wpisać dowolne dane i tak z rocznej gwarancji
    > zrobiłaby się trzyletnia, bo pieczątka sklepu to święta rzecz ;).
    > Paragon w dość dużym stopniu ogranicza ten proceder.
    > Kolejna sprawa to zakupy w internecie, wpisuje w wyszukiwarkę gmail
    > Pentax K100D i dostaje maila zwrotnego ze sklepu gdzie mogę sprawdzić
    > chociażby ID transakcji. W takim przypadku wystawienie kopi paragonu to
    > pikuś ;). No ale nie każdy lubi zakupy w sieci ;).
    >

    W przypadku sprzedaży przez Internet musi być wystawiona faktura,
    paragon tylko przy zakupie osobistym. Nie można wystawić paragonu przy
    sprzedaży wysyłkowej.

    wer


  • 16. Data: 2010-02-18 12:39:34
    Temat: Re: Gwarancja Nikon Polska - paranoja
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    ...
    > P.S. Odkąd pamiętam , gwarancja była ważna wraz z dowodem zakupu. Coś się
    > zmieniło?

    W Polsce? A na jakiej podstawie tak twierdzisz?

    q


  • 17. Data: 2010-02-18 12:41:12
    Temat: Re: Gwarancja Nikon Polska - paranoja
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    >> Paragon jest wymagany po to by nie robić przekrętów. Znajomy ze sklepu
    >> mógłby w kartę gwarancyjną wpisać dowolne dane i tak z rocznej gwarancji
    >> zrobiłaby się trzyletnia, bo pieczątka sklepu to święta rzecz ;).
    >> Paragon w dość dużym stopniu ogranicza ten proceder.
    >> Kolejna sprawa to zakupy w internecie, wpisuje w wyszukiwarkę gmail
    >> Pentax K100D i dostaje maila zwrotnego ze sklepu gdzie mogę sprawdzić
    >> chociażby ID transakcji. W takim przypadku wystawienie kopi paragonu to
    >> pikuś ;). No ale nie każdy lubi zakupy w sieci ;).

    > W przypadku sprzedaży przez Internet musi być wystawiona faktura,
    > paragon tylko przy zakupie osobistym. Nie można wystawić paragonu przy
    > sprzedaży wysyłkowej.

    Podstawa?

    Co chwila dostaje przesylki wylacznie z paragonami...

    q


  • 18. Data: 2010-02-18 12:41:32
    Temat: Re: Gwarancja Nikon Polska - paranoja
    Od: "JD" <j...@g...com>

    Użytkownik <b...@n...pl> napisał w wiadomości
    news:hljatl$6ol$1@node1.news.atman.pl...
    > cichybartko wrote:
    >> Paragon jest wymagany po to by nie robić przekrętów. Znajomy ze sklepu
    >> mógłby w kartę gwarancyjną wpisać dowolne dane i tak z rocznej gwarancji
    >> zrobiłaby się trzyletnia, bo pieczątka sklepu to święta rzecz ;).
    >> Paragon w dość dużym stopniu ogranicza ten proceder.
    >> Kolejna sprawa to zakupy w internecie, wpisuje w wyszukiwarkę gmail
    >> Pentax K100D i dostaje maila zwrotnego ze sklepu gdzie mogę sprawdzić
    >> chociażby ID transakcji. W takim przypadku wystawienie kopi paragonu to
    >> pikuś ;). No ale nie każdy lubi zakupy w sieci ;).
    >>
    >
    > W przypadku sprzedaży przez Internet musi być wystawiona faktura,
    > paragon tylko przy zakupie osobistym. Nie można wystawić paragonu przy
    > sprzedaży wysyłkowej.
    >
    > wer

    Parę dni temu kupowałem filtr (wysyłkowo) i dostałem paragon.
    W jakiej sytuacji może mi to utrudnić życie?

    --
    Pozdrawiam
    JD


  • 19. Data: 2010-02-18 13:05:43
    Temat: Re: Gwarancja Nikon Polska - paranoja
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Thu, 18 Feb 2010 12:47:16 +0100, Sławek Drogosz napisał(a):

    >> I zatrudnią do tego wróżkę ;) Przecież paragon da się zidentyfikować
    >> wyłącznie po numerze i dacie, niby jak miałby pracownik po numerze
    >> seryjnym
    >> cokolwiek znaleźć w systemie sprzedaży? :)
    >>
    >> Inna rzecz, że na karcie gwarancyjnej powinna być wstawiona data zakupu, a
    >> to już powinno umożliwić namierzenie paragonu, o ile nie ma kilkunastu
    >> takich samych.
    >
    > Masz rację - faktycznie Sklep na karcie gwarancyjnej powinien wpisać datę
    > sprzedaży.
    > Jeżeli nie wpisali jej prawidłowej - i teraz nie mogą znaleźć paragonu - to
    > ich niedopatrzenie.

    > Tylko pytanie - czy na żądanie Klienta mają obowiązek wydać wtórnik
    > paragonu - czy jest to tylko ich dobra wola ? ;-)

    O ile wiem, nie mają. Ale z reguły się robi wydruk systemowy, o ile można
    bez żadnych wątpliwości ustalić który to paragon. Jak nie da rady ustalić
    to żadna siła nie pomoże.

    --
    Andrzej Libiszewski; JID: andrea/at/jabster.pl, GG: 5289118
    "Krocz naprzód, mężny światłości synu
    A te sedesy w kolorze jaśminu
    Skąpanego w bladej poświacie miesiąca
    Znajdziesz tam, kędy wiedzie strzała gorejąca!"


  • 20. Data: 2010-02-18 13:07:34
    Temat: Re: Gwarancja Nikon Polska - paranoja
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia 18 Feb 2010 12:05:39 GMT, l...@l...localdomain napisał(a):

    > W poście <1kpnza8fvwcrt$.wjllqopbac4q.dlg@40tude.net>,
    > Andrzej Libiszewski nabazgrał:
    >> Na podstawie numeru seryjnego policzą gwarancję od daty produkcji.
    >
    > Raczej od ,,oddania do użytku'' - zarejestrowania w bazie przez dystrybutora.
    > W przypadku mojego MBP nastąpiło to już po tym, jak obejrzałem sobie sprzęt
    > czy czasem nie ma jakichś trzepniętych pikseli czy innych ,,akceptowalnych''
    > wad.

    No o to chodzi. Ale nie każdy producent przewiduje takie coś -
    Fujitsu-Siemens liczyło wtedy od daty produkcji + 3 miesiące OIDP.

    >
    >> Zresztą
    >> zgodnie z informacją od Lenovo, do urządzenia należy bezwzględnie dołączyć
    >> kartę gwarancyjną i kopię dowodu zakupu.
    >
    > Mogło się zmienić w ciągu kilku lat (od kiedy IBM przestał toto firmować).

    Zapewne się zmieniło.


    --
    Andrzej Libiszewski; JID: andrea/at/jabster.pl, GG: 5289118
    "I must rule with eye and claw -- as the hawk among lesser birds."

strony : 1 . [ 2 ] . 3 ... 5


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: