-
1. Data: 2010-02-18 10:22:40
Temat: Gwarancja Nikon Polska - paranoja
Od: Sławek Drogosz <s...@p...onet.pl>
Opiszę pewien przypadek klienta:
1.) Klient zakupił body Nikona z obiektywem - sklep wyadał kartę gwarancyjną
i paragon
2.) Klient po sprawdzeniu sprzętu (po kilku dniach) podbił kartę
gwarancyjną - sklep wypełnił pola: model aparatu, numer seryjny, data,
pieczątka i podpis
3.) Po kilku miesiącach Klient na gwarancji chciał odesłać body z obiektywem
celem regulacji FF i tutaj zaczęły się jego problemy:
a) Serwis Nikon wymaga koniecznie dowodu zakupu - paragon lub faktura,
podbita gwarancja nie jest wystarczająca (na marginesie - można jej wogóle
nie podbijać)
b) Klient zagubił paragon
c) Klient zwrócił sie do sklepu celem wydania wtórnika paragonu:
d) Sklep może wydać wtórnik - ale wymaga podania dokładnej daty zakupu i
jaki sprzęt był kupowany lub numeru paragonu (po numerze seryjnym nie
potrafią zidentyfikować transakcji)
e) Klient nie pamięta dokładnej daty zakupu a sklep nie wydaje wtórnika
f) Klient traci gwarancję
Co o tym sądzicie - jakaś paranoja. Jak byście rozwiązli zaistniały problem
Klienta. Wniosek paragony spinać razem z gwarancją (i jeszcze zrobić ksero
na wypadek gdyby wyblakły).
Pzdr, Sławek
-
2. Data: 2010-02-18 10:26:52
Temat: Re: Gwarancja Nikon Polska - paranoja
Od: "karol" <k...@b...com>
> Co o tym sądzicie - jakaś paranoja. Jak byście rozwiązli zaistniały
> problem Klienta. Wniosek paragony spinać razem z gwarancją (i jeszcze
> zrobić ksero
Serwis poslki Nikona jest ekestyczny, po prostu wyjasnij ze zgubił
jk
-
3. Data: 2010-02-18 10:34:13
Temat: Re: Gwarancja Nikon Polska - paranoja
Od: "gietrzy" <c...@g...pl>
> paragony spinać razem z gwarancją (i jeszcze zrobić ksero
> na wypadek gdyby wyblakły).
Ja tak robię (dyski twarde)
pozdrawiam,
gietrzy
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
-
4. Data: 2010-02-18 10:38:41
Temat: Re: Gwarancja Nikon Polska - paranoja
Od: "JD" <j...@g...com>
Użytkownik "karol" <k...@b...com> napisał w wiadomości
news:hlj4la$9dq$1@news.onet.pl...
> Serwis poslki Nikona jest ekestyczny, po prostu wyjasnij ze zgubił
a teraz po polsku napisz
--
JD
-
5. Data: 2010-02-18 11:11:04
Temat: Re: Gwarancja Nikon Polska - paranoja
Od: "Santana" <s...@i...pl>
Użytkownik "Sławek Drogosz" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
news:hlj4ic$dql$1@atlantis.news.neostrada.pl...
> Opiszę pewien przypadek klienta:
> 1.) Klient zakupił body Nikona z obiektywem - sklep wyadał kartę
> gwarancyjną i paragon
> 2.) Klient po sprawdzeniu sprzętu (po kilku dniach) podbił kartę
> gwarancyjną - sklep wypełnił pola: model aparatu, numer seryjny, data,
> pieczątka i podpis
> 3.) Po kilku miesiącach Klient na gwarancji chciał odesłać body z
> obiektywem celem regulacji FF i tutaj zaczęły się jego problemy:
> a) Serwis Nikon wymaga koniecznie dowodu zakupu - paragon lub faktura,
> podbita gwarancja nie jest wystarczająca (na marginesie - można jej wogóle
> nie podbijać)
> b) Klient zagubił paragon
> c) Klient zwrócił sie do sklepu celem wydania wtórnika paragonu:
> d) Sklep może wydać wtórnik - ale wymaga podania dokładnej daty zakupu i
> jaki sprzęt był kupowany lub numeru paragonu (po numerze seryjnym nie
> potrafią zidentyfikować transakcji)
> e) Klient nie pamięta dokładnej daty zakupu a sklep nie wydaje wtórnika
> f) Klient traci gwarancję
>
> Co o tym sądzicie - jakaś paranoja. Jak byście rozwiązli zaistniały
> problem Klienta. Wniosek paragony spinać razem z gwarancją (i jeszcze
> zrobić ksero na wypadek gdyby wyblakły).
>
Ja sądzę że klient jest bałaganiarz bo zgubił paragon, a teraz tupie nóżką
że serwis jest be :)
Pozdrawiam
P.S. Odkąd pamiętam , gwarancja była ważna wraz z dowodem zakupu. Coś się
zmieniło?
-
6. Data: 2010-02-18 11:11:47
Temat: Re: Gwarancja Nikon Polska - paranoja
Od: Sławek Drogosz <s...@p...onet.pl>
> d) Sklep może wydać wtórnik - ale wymaga podania dokładnej daty zakupu i
> jaki sprzęt był kupowany lub numeru paragonu (po numerze seryjnym nie
> potrafią zidentyfikować transakcji)
> e) Klient nie pamięta dokładnej daty zakupu a sklep nie wydaje wtórnika
> f) Klient traci gwarancję
Nie wiem jak Wy - ale ja bym na miejscu Klienta przycisnął sklep - co to
znaczy, że nie wydadzą wtórnika paragonu (bo Klient nie pamięta dokładnej
daty zakupu) - jest karta z pieczątką i podpisem pracownika sklepu - jest
model aparatu - jest jego numer seryjny - niech szukają w bazie paragonu do
skutku. ;-)
-
7. Data: 2010-02-18 11:23:40
Temat: Re: Gwarancja Nikon Polska - paranoja
Od: Sławek Drogosz <s...@p...onet.pl>
> Ja sądzę że klient jest bałaganiarz bo zgubił paragon, a teraz tupie nóżką
> że serwis jest be :)
> Pozdrawiam
> P.S. Odkąd pamiętam , gwarancja była ważna wraz z dowodem zakupu. Coś się
> zmieniło?
Zgodzę się z Tobą - ale uważam, że producenci powinni również w kartach
gwarancyjnych usunąć rubryki związane z "podbiciem gwarancji" - bo niby
czemu ma to służyć - ktoś powie - jest tam np. numer seryjny - OK - ale, czy
nie można go umieszczać na paragonie (fakturze).
W praktyce - karta gwarancyjna jest podbijana - jak trzeba odesłać sprzęt do
serwisu. Wczesniej prawie nikt jej nie podbija. Według mnie można trochę
ułatwić życie Nam Klientom.
-
8. Data: 2010-02-18 11:25:37
Temat: Re: Gwarancja Nikon Polska - paranoja
Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>
Dnia Thu, 18 Feb 2010 12:11:47 +0100, Sławek Drogosz napisał(a):
>> d) Sklep może wydać wtórnik - ale wymaga podania dokładnej daty zakupu i
>> jaki sprzęt był kupowany lub numeru paragonu (po numerze seryjnym nie
>> potrafią zidentyfikować transakcji)
>> e) Klient nie pamięta dokładnej daty zakupu a sklep nie wydaje wtórnika
>> f) Klient traci gwarancję
>
> Nie wiem jak Wy - ale ja bym na miejscu Klienta przycisnął sklep - co to
> znaczy, że nie wydadzą wtórnika paragonu (bo Klient nie pamięta dokładnej
> daty zakupu) - jest karta z pieczątką i podpisem pracownika sklepu - jest
> model aparatu - jest jego numer seryjny - niech szukają w bazie paragonu do
> skutku. ;-)
I zatrudnią do tego wróżkę ;) Przecież paragon da się zidentyfikować
wyłącznie po numerze i dacie, niby jak miałby pracownik po numerze seryjnym
cokolwiek znaleźć w systemie sprzedaży? :)
Inna rzecz, że na karcie gwarancyjnej powinna być wstawiona data zakupu, a
to już powinno umożliwić namierzenie paragonu, o ile nie ma kilkunastu
takich samych.
--
Andrzej Libiszewski; JID: andrea/at/jabster.pl, GG: 5289118
"Krocz naprzód, mężny światłości synu
A te sedesy w kolorze jaśminu
Skąpanego w bladej poświacie miesiąca
Znajdziesz tam, kędy wiedzie strzała gorejąca!"
-
9. Data: 2010-02-18 11:26:22
Temat: Re: Gwarancja Nikon Polska - paranoja
Od: l...@l...localdomain
W poście <hlj5jp$g2k$1@news.interia.pl>,
Santana nabazgrał:
> P.S. Odkąd pamiętam , gwarancja była ważna wraz z dowodem zakupu. Coś się
> zmieniło?
Marki poważnie traktujące klienta (Lenovo/Thinkpad, Apple i pewnie kilka
innych) jak i poważniejsze sklepy (z fotograficznych B&H) stwierdzają czy
gwarancja jest jeszcze ważna na podstawie numeru seryjnego sprzętu. Można
oddać do naprawy bez jakiejkolwiek makulatury.
-
10. Data: 2010-02-18 11:28:43
Temat: Re: Gwarancja Nikon Polska - paranoja
Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>
Dnia 18 Feb 2010 11:26:22 GMT, l...@l...localdomain napisał(a):
> W poście <hlj5jp$g2k$1@news.interia.pl>,
> Santana nabazgrał:
>> P.S. Odkąd pamiętam , gwarancja była ważna wraz z dowodem zakupu. Coś się
>> zmieniło?
>
> Marki poważnie traktujące klienta (Lenovo/Thinkpad, Apple i pewnie kilka
> innych) jak i poważniejsze sklepy (z fotograficznych B&H) stwierdzają czy
> gwarancja jest jeszcze ważna na podstawie numeru seryjnego sprzętu. Można
> oddać do naprawy bez jakiejkolwiek makulatury.
Na podstawie numeru seryjnego policzą gwarancję od daty produkcji. Zresztą
zgodnie z informacją od Lenovo, do urządzenia należy bezwzględnie dołączyć
kartę gwarancyjną i kopię dowodu zakupu.
--
Andrzej Libiszewski; JID: andrea/at/jabster.pl, GG: 5289118
"Dar jest błogosławieństwem ofiarodawcy"