-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!newsfeed0
0.sul.t-online.de!t-online.de!border2.nntp.dca.giganews.com!nntp.giganews.com!n
x01.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news
.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-m
ail
Date: Thu, 19 Aug 2010 01:32:11 +0200
From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
User-Agent: Thunderbird 2.0.0.24 (Windows/20100228)
MIME-Version: 1.0
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Gun-Engine - dlaczego nikt tego nie produkuje?
References: <4...@n...onet.pl> <i4cbsi$ggu$1@news.onet.pl>
<i4cknn$qkk$1@inews.gazeta.pl>
In-Reply-To: <i4cknn$qkk$1@inews.gazeta.pl>
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Lines: 57
Message-ID: <4c6c6d7c$0$27037$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.11.53.56
X-Trace: 1282174332 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 27037 83.11.53.56:37834
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2304833
[ ukryj nagłówki ]Johnny Hooker pisze:
> Jurand <j...@i...pl> napisał(a):
>
>> Pewnie to taka sama "rewelacja" jak zderzak Łągiewki...
>
> Po prostu żal patrzeć na typowe postawy typowego "polactwa", które
> najchętniej ukręciłoby facetowi łeb - po prostu za to, że ośmielił się
> wychylić ponad przeciętność. Zamiast być dumnym, że to rodak skonstruował.
Z opisu stworzonego pod założenie, że czytelnik nie ma pojęcia o
mechanice i da się nabrać? Bo owszem bez głębszego przemyślenia, na
"chłopski rozum" może się wydawać że to ma sens
Pewnie zresztą sam konstruktor szedł podobną drogą - coś tam wpadło do
głowy co wydawało się warte przetestowania.
Może i zbudował model który raczej nie działa tak jak powinien (bo już
by była długa kolejka chętnych do kupienia) i on teraz życie poświęci na
pokonywanie przerozmaitych trudności które i tak nie pomogą wyskoczyć
ponad błędne założenia początkowe.
Taka sama droga jak Łągiewki - czyli jest jakiś pomysł, ale nie działa.
A konstruktor zamiast zweryfikować wadliwe założenia, brnie dalej
wymyślając do tego niestworzone teorie.
Bo same założenia są tam fałszywe - zakłada że spalanie detonacyjne tej
samej ilości paliwa w jakiś magiczny sposób dostarczy wielokrotnie
więcej energii niż normalny proces spalania znany z dzisiejszych silników.
Intuicja może to podpowiada, bo skoro spalanie stukowe potrafi rozwalić
silnik no to musi być tam niespożyta moc. Tyle że tu problemem jest
niezrozumienie procesu.
Spalanie stukowe może i generuje ogromne ciśnienie, ale przez bardzo
krótki czas, a dzieje się tak dlatego że spalanie zachodzi jednocześnie
w całej objętości mieszanki, latają po komorze spalania nieskoordynowane
fale uderzeniowe i to powoduje niszczącą siłę.
W normalnym silniku spalanie zachodzi falą przetaczającą się przez
komorę spalania dzięki czemu ciśnienie jest mniejsze, ale za to energia
dostarczana jest przez długi czas (lepiej dostosowany do prędkości ruchu
tłoka w cylindrze).
Dorzucenie przeciwtłoka ze sprężyną ma rozumiem "wyłapać" tą niespożytą
moc detonacji i odbić ją znowu w stronę tłoka w późniejszym czasie.
No na "chłopski rozum" znowu ok, ale znowu tu nie ma wartości dodanej, a
jedynie ujemna stracona na układ sprężynujący.
Oczywiście pozostaje jeszcze cała masa ciekawych pytań, bo np. jak udaje
mu się wywołać w precyzyjnie zaplanowanym momencie spalanie detonacyjne
w komorze odprężonej drugim, latającym tłokiem.
W jaki sposób poradził sobie z arcytrudnym problemem jakim będzie
synchronizacja latającego z własną częstotliwością drgań tłoka górnego z
tłokiem dolnym i to w taki sposób że między tłokami za każdym razem
pozostaje komora spalania tak niewielka, że zachodzi spalanie detonacyjne?
I jak on tam jeszcze zmieścił jakiś dolot i wydech?
Pomysł śmieszny, ale naiwni się nabiorą.
Tak jak nabierają się na inne "genialne" wynalazki tego rodzaju.
Następne wpisy z tego wątku
- 19.08.10 01:35 Tomasz Pyra
- 19.08.10 01:36 Tomasz Pyra
- 19.08.10 01:57 Tomasz Pyra
- 19.08.10 07:12 jacek2v
- 19.08.10 07:58 Andrzej Lawa
- 19.08.10 07:59 Andrzej Lawa
- 19.08.10 08:13 Andrzej Lawa
- 19.08.10 08:42 MadMan
- 19.08.10 08:51 kml
- 19.08.10 08:54 Andrzej Lawa
- 19.08.10 08:58 MadMan
- 19.08.10 09:34 Tomasz Pyra
- 19.08.10 09:44 Massai
- 19.08.10 09:47 Vlad The Ripper
- 19.08.10 10:12 J.F.
Najnowsze wątki z tej grupy
- IObit Uninstaller Pro 13.6.0.5 Multilingual: Installation Guide
- stare graty młode kozy
- Nadchodzi nowa opłata od posiadania aut spalinowych
- Droga dwukierunkowa
- Elektryki są fajne
- Elektryki są fajne :(
- USB -> jack
- Kupcie sobie nowoczesne auto
- Linie zatrzymania
- Obostrzenia
- Przyczyna piszczenia...
- Co to k jest?
- znalazłem samochód ;)
- Pierwszeństwo łamane
- zamek
Najnowsze wątki
- 2024-07-13 256 świadków nie ma racji
- 2024-07-11 Tokarze CNC czyli ciężkie życie prototypiarza
- 2024-07-12 Zgody na przetwarzanie danych
- 2024-07-13 IObit Uninstaller Pro 13.6.0.5 Multilingual: Installation Guide
- 2024-07-12 stare graty młode kozy
- 2024-07-11 8080
- 2024-07-13 Przyłącze dolne grzejnika
- 2024-07-13 IObit Uninstaller Pro 13.6.0.5 Multilingual Overview
- 2024-07-12 Czym wykonać otwór fi 100 w betonie komórkowym?
- 2024-07-12 Warszawa => Senior Rust Software Engineer <=
- 2024-07-12 Warszawa => Business Unit Manager (Recruitment Business) <=
- 2024-07-12 Warszawa => Head of WMS Competence Center for IT&D Contract Logistics
- 2024-07-12 Warszawa => Head od WMS Competence Center dla IT&D (Blue Yonder) <=
- 2024-07-12 Kraków => Ruby Backend Developer <=
- 2024-07-12 Warszawa => UX/UI Designer <=