  • 31. Data: 2009-07-20 17:58:16
    Temat: Re: Grupa robocza.. z cyfry
    Od: XX YY <j...@u...at>

    > Niestety, raczej są. ''Kurs'' foto (czy jakby się to nie nazywało)
    > każdemu kojarzy się z żelaznym programem: budowa aparatu i pojęcia
    > przysłony, czasu, czułości itd (nudne), otwieranie rawów i machanie w
    > szopie (ciekawsze), plener i/lub studio, a najlepiej goła laska, ale
    > koniecznie młoda i zgrabna i pachnąca (najciekawsze).

    i to jest jedyne czego mozna sie nauczyc od osob parajacych sie
    fotografia.
    jesli chcesz sie wewnetrznie rozwijac i uczyc sztuki fotograficznej to
    trza isc do niefotografow.
    wszyscy wybitni fotograficy to erudyci.
    fotografowanie to sprzedaz inteligencji .
    fotografowania uczys sie czytajac np Reymonta - bo do fotografii trza
    myslec obrazami.

    uczenie sie sztuki fotograficznej u fotografa to tak jakbys sam siebie
    chcial stworzyc.
    to sie nie moze skonczyc dobrze.
    tak na serio to mozaby z fotografem porozmawiac tylko o ostrosci , a
    jesli chcesz o fotografice to trzebyby pojsc np do Ks Tisznera albo
    prof Kolakowskiego - a oni nie zyja. wiec trzebaby zadbac o to by miec
    szanse obcowania z podobnej klasy umyslami.

  • 32. Data: 2009-07-20 17:59:22
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Marek Augustyński wrote:
    > To jest granica pola krycia obiektywu. Każdy obiektyw widzi obraz okrągły, a
    > to co Ty widzisz przez aparat to tylko jego prostokątny wycinek.

    Nie każdy obiektyw "widzi" obraz okrągły. Wiele z nich ma specjalne osłony
    (wewnątrz i na zewnątrz - z przodu jak i z tyłu), dodatkowo są takie, w
    których soczewki nie są okrągłe.
    Pierwszy z brzegu przykład obalający tezę :)
    http://img507.imageshack.us/img507/7011/1ff.jpg

    d.

  • 33. Data: 2009-07-20 18:00:12
    Od: cichybartko <c...@g...com>

    XX YY pisze:
    > sztuki uczyc sie nie da
    > artysta sie rodzi ,
    > mozna uczyc rzemiosla , techniki.
    > a tu marnie w podanych linkach z tym czego ew moznaby uczyc.

    Bardzo rzadko do mnie przemawiają Twoje argumenty ale tu muszę przyznać
    100% racji.

    Pozdrawiam.
    Bartko.

  • 34. Data: 2009-07-20 18:07:07
    Od: cichybartko <c...@g...com>

    Mam podobne odczucia. W oczy rzucają się dwa elementy kasa oraz naród
    wybrany i znów kasa. Żadnych konkretów tylko stan silnego podniecenia
    intelektualnego. Nie widzę tam ani warsztatu ani sztuki, tylko nadęcie
    niczym w tej całej filmówce ;).

    Do autora wątku tu masz:
    warsztat - http://tinyurl.com/mm8vfn
    a tu sztukę - http://www.rogerballen.com/

    Pozdrawiam.
    Bartko.

  • 35. Data: 2009-07-20 18:29:36
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    XX YY pisze:
> [...]
    > fotografia.
    > jesli chcesz sie wewnetrznie rozwijac i uczyc sztuki fotograficznej to

    I znowu tezy, i znowu wszystko, i znowu nic.

    Chcesz się wewnętrznie rozwijać - idź do ludzi mających coś do
    powiedzenia. Fotografów, niefotografów, palaczów kotłowych czy
    profesorów - nie ważne z czego żyją, ważne co sobą reprezentują.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 36. Data: 2009-07-20 18:39:33
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    dominik pisze:
    > Nauka czego? Dokładnie! :)
    > "Dzisiaj się będziemy uczyć.... yyyyy".
    > Masz plan? Dokładny?

    Plany są dobre dla ograniczonych, nieelastycznych umysłów żądających
    konkretu za konkret. To jest straszne, bo pochodną tego jest certyfikat
    ukończenia planu, cenniejszy nawet od bezsensowności owego w stosunku do
    konkretnego osobnika i tak wygląda właśnie dzisiejsza nauka. Mao marzył
    o takim świecie, świecie planu i ludu wypełniającego ów plan.

    No ale takie są oczekiwania.

    > Nie wróżę komukolwiek dobrze kto chce startować na uczelnie i nie wie za
    > czym tam idzie.

    A ja wręcz przeciwnie, choć wydaje mi się, że i uczelnie artystyczne
    zamieniły już profil ''ambicja'' na ''prostytucja'' jak cała reszta
    kształcąca imbecyli w imię ''każda osobopoprawka jest finansowana z
    budżetu''.

    > A potem dziwią się ludzie, że na takiej astronomii odpada 90% ludzi w
    > pierwszym semestrze, z czego część jest autentycznie zdziwiona, że nie
    > uczono ich horoskopów.

    Hmm... astronomia to jednak nauka ścisła, nawet bardzo w przeciwieństwie
    do fotografii czy astrologii.

    > Dajecie jakieś kserówki na wykłady? Farbę do tego lasu?

    Najlepiej skrypty. I koniecznie slajdy z powerpointa. 20 zdań na 20
    spotkań, ale w ładnej ramce i żeby się przenikały. I tabelka z excela
    musi być, bez tabelki kurs jest niesatysfakcjonujący.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /a może teraz coś przerażającego? RMF ma już dziesięć milionów słuchaczy.../

  • 37. Data: 2009-07-20 18:49:31
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 20 Jul 2009 07:48:49 -0700 (PDT), XX YY wrote:
    >zachecony wiec z ciekawosci wszedlem w jeden z podanych linkow i
    >otworzylem przypadkowo jedno ze zdjec :
    >
    >http://www.gardulski.pl/krakow/011port.html
    >
    >no comments - (biorac nawet pod uwage rok 1996 , czym moznaby
    >usprawiedliwic niedostatki techniczne , choc i to nie jest
    >usprawiedlieiwniem ).

    Ale o co chodzi ? Calkiem ladne zdjecie...

    J.

  • 38. Data: 2009-07-20 19:01:03
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Mon, 20 Jul 2009 20:39:33 +0200, Janko Muzykant
    <j...@w...pl> wrote:

    Aż chce się zawołać: Pilnuj szewcze kopyta!
    --
    Kiedyś publikacja zdjęć w internecie wymagała odwagi...
    dziś wystarczy aparat cyfrowy ;) (c)Billy the Fish

  • 39. Data: 2009-07-20 19:08:12
    Od: "Kot Prezydenta" <c...@g...pl>

    Użytkownik "Marek Augustyński" <c...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:h41r1a$nfn$1@inews.gazeta.pl...

    > Słuchajcie.
    > Marzyłem sobie żeby stworzyć grupę ludzi patrzących na świat.

    Jak rozumiem widzisz wokół siebie tylko tych nie patrzących ?

    >I mam zamiar
    > to zrobić.

    Brawo, co to ma wspólnego z tą grupa dyskusyjną ?

    >Wspólnie z Markiem Gardulskim. Nie wiem jak to nazwać. Szkoła,
    > kurs... wszystkie te określenia przyprawiają mnie o mdłości. Myślałem coś
    > grupie twórczej ale to by oznaczało przymus tworzenia. Nie ważne, na pewno
    > jest to oferta.

    Czyli powinieneś w tytule postu umieścić słowo spam.

    >Kierujemy ją do wszystkich ale zastrzegamy sobie prawo
    > wyboru spośród Was. Nie chcemy iść na kompromis.

    I tak, ble ble ble totalnie bez sensu, nie masz w swoim ani kolegi portfolio
    żadnych merytorycznych podstaw do tego aby składac ofertę uczenia
    kogokolwiek. Poziom artystyczny trudno ocenić bo masz prawo do własnej
    interpretacji koszmarków w stylu "tata" ale poziom techniczny jest
    koszmarny.

    Nie wiem czy wizja jest wynikiem wyjątkowej wiary w siebie czy tylko
    nieudolnej i naiwnej próby zaistnienia ale powiem tak, dawno się tak nie
    uśmiałem. Sądząc po twych odpowiedziach w innych częsciach wątku to i tak
    wiesz lepiej ale proponuję żebyś troszke wizję zmodyfikował i zaczął od
    nauki fotografi, będzie ci łatwiej uczyć innych jak już sam conieco
    pojmiesz.

    Pozdrawiam
    aru

    p.s. fotki koszmarne, z punktu widzenia marketingu podpowiem: zmień bo nie
    złapiesz naiwnych.

  • 40. Data: 2009-07-20 19:09:04
    Od: cichybartko <c...@g...com>

    Nie widzisz tego:

    > Od razu mówię, że nie będzie tanio. Umówmy
    > się, że będzie drogo.

    > Stąd więc moja sugestia
    > o wysokiej cenie.

    > I za
    > większe pieniądze, tak jak opisuję to tutaj.

    i zobacz te linki z głównego postu, uważasz że są w stanie sprostać
    sesji której budżet wynosi 6tyś albo czemuś poważniejszemu.

    Pozdrawiam.
    Bartko.