  • Data: 2009-03-23 14:44:43
    Temat: Re: Glupie pytanie o klejenie drewna
    Od: "kogutek" <k...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Witam,
    >
    > Planuje zrobic blat o wymiarach
    > 220cm x 127 cm z lat drewnianych
    > sosnowych 40mmx50mm.
    > Grubosc bedzie 40 mm.
    >
    > Chcialem to zrobic tak, ze kazda nastepna beleczke
    > przykrecam do poprzedniej czterema srubami L = 80mm
    > (ew. 90 mm jezeli da sie kupic) i srednicy od 4 do 5 mm.
    >
    > Pytanie jest takie; czy warto dodatkowo dac troche kleju
    > miedzy beleczki, czy same sruby beda ok ?
    >
    > I czy wogole pomysl ze srubami ma sens ?
    >
    > pozdrawiam
    > pluton

    Klej bez wkrętów. Bez klejenia będzie się bardzo paczyło. I jeszcze ważna
    sprawa. Musisz gdzieś znaleźć jak się układa takie beleczki do klejenia. Nie
    można ich poskładać tak jak lecą bo się wypaczy. Ja bym użył do tak poważnej
    sprawy kleju kazeinowego. W ostateczności wikolu. Powierzchni klejone muszą być
    przygotowane do klejenia. Muszą do siebie pasować jak najlepiej. Tak żeby
    stosować się do naczelnej zasady przy klejeniu, że klej dobrze trzyma jak go ni
    ma. Taka konstrukcja do wyschnięcia kleju musi być bardzo mocno ściśnięta. Co to
    znaczy bardzo mocno. To znaczy że ścisk co jakieś 5 do 10 centymetrów jeden od
    drugiego.