  • Data: 2023-02-21 12:25:33
    Temat: Re: Gilotyna do PCB
    Od: Janusz <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Do paneli (czyli MDF/HDF - lub w wersji luksus drewno iglaste+drewno liściaste) czy
    do płytek ceramicznych?
    Do paneli, ta do płytek to słuzy do łamania, laminatu tak nie złamie.

    > Pamietam do dziś jak pan Mirosław przyjechał robić pierwszego dnia wykończenie w
    "norce" (było piękne lato) - chyba autobusem nawet, ale pod pachą jeden sprzęt -
    właśnie gilotyna do płytek, wyglądało to nieco zatrważająco.
    Ale ona wbrew nazwie jest całkiem bezpieczna, wiem bo mam taką, robi się
    rysę i łamie płytkę. To juz bardziej niebezpieczna jest tarcza do cięcia
    np na mokro bo mozna jak stolarz palców się pozbyć, albo sobie przytrzeć.

    > Drugi fajny moment to noszenie po schodach płyt g-k - kupiliśmy 2,60m, na klatce
    wykręcaliśmy na styk, ocierając płytę o ściany (do windy oczywiście nie weszło,
    dobrze, że tylko 3. piętro)...
    Ja 15 lat temu sam 50 płyt wyniosłem na piętro u siebie jak płytowałem
    poddasze, tyle że schody mam dość szerokie i jeszcze dwa pomieszczenia z
    podestu więc dało się manewrować płytą. Zrobiłem sobie wieszak z pasem
    na ramię i tak nosiłem.

    > Potem dwie trzeba było znieść i odwieźć, bo pan Mirosław wyliczył ilość na płyty
    2-metrowe...
    > A trzeci to raz wchodzę, a pan Mirosław z petem w gębie, popiół wisi już na 2cm,
    zapuszcza klej w ościeżnicę - akurat mu pomogłem wstawić drugą część.
    Dlatego ja sobie sam wiele rzeczy robiłem żeby takie Mirki mnie nie
    wkurzały ze swoim podejściem do pracy.

    --
    Janusz