  • Data: 2023-02-22 11:35:05
    Temat: Re: Gilotyna do PCB
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2023-02-19 o 18:01, Arnold Ziffel pisze:
    > Hej,
    >
    > Czy coś takiego, lub podobnego, nada się do wycinania laminatu PCB? Macie
    > doświadczenia?
    >
    > https://allegro.pl/oferta/ag64-gilotyna-trymer-papie
    ru-obcinarka-a4-nozowa-8154541731

    > https://allegro.pl/oferta/gilotyna-do-ciecia-papieru
    -obcinarka-trymer-a4-a5-9230164128

    > https://allegro.pl/listing?string=gilotyna%20do%20pa
    pieru&order=d

    Samodzielnie robiłem płytki w latach 70-tych. Ciąłem wtedy laminat
    laubzegą i poprawiałem pilnikiem do metalu.
    Ale teraz to wydaje mi się, że chyba robienie samodzielne na prawdę
    straciło sens, no chyba, że ktoś jest tak w gorącej wodzie kompany, że
    dziś pomysł to dziś ma być działający układ.

    Co jakiś czas (kiedyś było co miesiąc) Techno ma akcję, że za płytki
    prototypowe biorą jakąś promocyjną cenę (1zł do kilkunastu) za
    przygotowanie (nazywa się to u nich PCB day) i tylko za powierzchnię
    kasują normalnie, a jakość nieporównywalna do tego co można zrobić
    samemu. Coś mi się wydaje, że ostatnio ta akcja dotyczyła tylko 4
    warstwowych, ale zdarzało mi się zrobić puste warstwy wewnętrzne.

    Cały świat podobno zamawia u Chińczyków - nie próbowałem.

    Zdarzyło mi się kiedyś zamówić jedną płytkę zawierającą 35 małych
    płyteczek i z 10 większych. Odstępy między płytkiami 2mm i obustronnie
    perforowane kilkumilimetrowe mosty między nimi. Połamanie jest łatwe.
    Potem można minimalnie poprawić pilnikiem ślad po tych perforowanych
    mostach.
    P.G.