    From: CheGitarra <e...@t...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Generator przebiegu prostokatnego, 1-5MHz
    Date: Sun, 12 Sep 2010 03:27:01 -0700 (PDT)

    On 12 Wrz, 12:00, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > "Ja sie tu ucze na elektronika a nie na kustosza" :-)
    > "panie, pan wiesz ile to tranzystorow najprostszy DDS wymaga ?"
    >
    > 5x zakres przestrajania to sporo jak na warakator. Musialbys znalezc
    > jakis o 25 krotnej zmianie pojemnosci.
    > To sie czasem robi zdudnieniowo - jeden generator np 50MHz, drugi
    > 51-55M, po zmieszaniu wychodzi 1-5MHz
    >
    > Multiwibrator ?
    > Albo doczytac sie schematu w jakim scalaku i zduplikowac. Tak czy
    > inaczej one sie na ladowaniu kondensatora opieraja.
    >
    > Ewentualnie Wiena z podwojnym potencjometrem mozna sprobowac.
    >
    > J.

    Zasadniczo jakis generator relaksacyjny generujacy prostokat
    najbardziej by mi odpowiadal, ale czy znajdzie sie jakis na taka
    czestotliwosc i taki zakres przestrajania? Akademicki uklad 2
    tranzystory i 2 kondensatory polaczone kolektor1-kondensator-baza2 i
    na odwrot z tego co pamietam czasem dziala, ale czesciej nie
    (zwlaszcza po podlaczeniu obciazenia), no i jak regulowac
    czestotliwosc takiego wynalazku?