  • Data: 2010-09-12 12:25:04
    Temat: Re: Generator przebiegu prostokatnego, 1-5MHz
    Od: CheGitarra <e...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 12 Wrz, 13:18, BartekK <s...@N...org> wrote:
> [...]
    >
    > Poprawnie zmontowany zawsze działa, pod warunkiem że wartości elementów
    > są sensowne (np nie usiłujesz zrobić 10GHz z bc237), elementy sprawne, a
    > układ zasilany. Obciążać tego wprost nie wypada, bo chyba nie myślałeś
    > że od razu na samym "oscylatorze" już ładny prostokąt 0/5v dostaniesz?

    > A regulacja rezystancji to nie łaska?
    > Nic nie piszesz jaki ma być ten przebieg - czy ma mieć wypełnienie 50%?
    > Jeśli tak to wyjściu i tak musisz dać przerzutnik, czyli podzieli ci
    > częstotliwość przez dwa. A oscylowanie 10MHz "pająkiem na drutach"
    > zaczyna być średnio wygodne i stabilne...

    696455098begin_of_the_skype_highlighting
      +48 696455098      end_of_the_skype_highlighting http://
    drut.org/
    8173

    Moj blad, zapomnialem, ze ten uklad mozna regulowac tez przez oporniki
    a nie tylko kondensatory.
    Tak, wypelnienie tego sygnalu ma byc 50%, co wydaje sie rownie
    nieprzyjemne przy regulacji 2 potencjometrami na raz, co przy uzyciu
    przerzutnika (i koniecznosci zwiekszenia F generowanej 2 razy),
    zreszta przerzutnika i tak nie moge uzyc >tylko najprostsze elementy =
    tranzystory itp., najlepiej jak najmniej<