    From: "Tomek" <a...@i...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Gdzie kupic uzywke?
    Date: Fri, 11 Jun 2010 07:57:06 +0200
    <hul5hv$h2e$1@news.onet.pl> <hulcbp$fmi$1@news.task.gda.pl>
    <h...@p...onet.pl> <huncet$nds$1@news.task.gda.pl>
    <h...@p...onet.pl>
    <d...@x...googlegroups.com>
    <hungu2$bf$1@news.onet.pl>
    <9...@k...googlegroups.com>
    <huq2ei$erl$1@news.onet.pl>
    <4...@y...googlegroups.com>
    <hurl1t$6a8$1@news.onet.pl>

    > A ja miałem zarówno 1.6 TDCi, 1.8 TDCi jak i 2.0 TDCi. I wiem ze swojej
    > praktyki ile te silniki palą. Przy czym o ile 1.8 TDCi kupisz w cenie
    > nawet niższej niż 1.6 TDCi, to 2.0 jest jednostką bardzo rzadko
    > występującą w Focusach i te modele sa bardzo drogie. I jest bardzo
    > odczuwalna różnica w dynamice 1.6 TDCi a 1.8 TDCi, pomimo tylko 5 KM
    > różnicy na papierze.

    ale sie chlopaki rozkreciliscie :) Ja chcialem kupic diesla, a w rocznikach
    ktore mnie interesuja wystepowaly albo 1.8 TDCi, albo 1.8 TDDI. Innego
    wyboru nie bylo. Wybieralem miedzy padajacymi wtryskami a zdychajaca nagle
    pompa wytryskowa. Wybralem pierwsze i poki co jestem zadowolony. Niestety
    ciezko mi przywyknac do diesla, moje wczesniejsze 3 auta byly benzyniakami,
    a wiadomo, charakterystyka zupelnie inna. W miescie mecze sie okrutnie, na
    trasie jest znacznie lepiej. Chyba najlepsze wyjscie to diesel+automatyczna
    skrzynia biegow.
    Jeszcze sie ustosunkuje przy okazji do dyskusji, czy malowane auto powinno
    byc tansze. Jasne ze powinno, ale pytanie jak bardzo bylo rozbite.
    Uszkodzony zderzak uwazam za normalne zuzycie wynikajace z eksploatacji
    samochodu, a malowana klapa? Drobna stluczka, dla mnie nie ma uzasadnienia
    do obnizenia ceny, jesli naprawa byla zrobiona dobrze i nie bedzie to
    rdzewiec. Co innego jak juz wylazi ruda. Jesli powaznie uszkodzone byly
    elementy konstrukcyjne, dla mnie taki samochod powinien trafic na zlom. U
    nas niestety drobna rysa i malowanie z tego powodu drzwi powoduje, ze
    kupujacy rezygnuje od razu i zasuwa do komisu, gdzie stoja same bezwypadki
    od niemieckiego emeryta. Oczywiscie samochod nie mial wypadku bo nikt w nim
    nie zginal, naciagane bylo wszystko a emeryt w prawdzie jezdzil, ale wnuczek
    docieral :)
    Generalnie nie jestem esteta - samochod to jest rzecz jak kazda inna, ma mi
    przewozic dupe do pracy i spowrotem. Wygladac ladnie nie musi, opinia
    sasiadow tez mnie nie interesuje. Wazniejsze zeby nie stanal po drodze.
    Dlatego tez kupujac samochod uzywany najwazniejszy dla mnie jest stan
    techniczny, bo doprowadzenie go do uzywalnosci moze kosztowac znacznie
    wiecej niz ewentualne malowanie klapy czy wymiana zderzaka.

    no to tyle ode mnie
    pozdrowienia!
    --
    Tomek