eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyGaz prince sie nie włącza.
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 39

  • 21. Data: 2017-02-04 18:57:20
    Temat: Re: Gaz prince sie nie włącza.
    Od: Janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2017-02-04 o 12:52, Endriu pisze:
    >
    >
    >> To jest jedna z wielu legend miejskich, przejechałem na nim ponad 6tys km
    >> zanim zaczął się pierdzielić, filtry były lekko brudne, może jeszcze
    >> reduktor
    >> jest do czyszczenia, tyle że jak na razie nie mam tego kiedy zrobić.
    >
    > Jak zagazujesz sobie samemu to masz maj;epsze nowe taile w środku. Nie
    > znam firmy prince, nie wiem co ta za szjas. Osobiście jeżdzę teraz
    > passatem na Stagach które same sobie dobierają i korygują krzywą gazową.
    Prins zjada twoje stagi na śniadanie, poczytaj wpierw o czym się
    wypowiadasz bo jak na razie to robisz z siebie durnia.


    --
    Pozdr

    Janusz_k


  • 22. Data: 2017-02-04 22:00:37
    Temat: Re: Gaz prince sie nie włącza.
    Od: "Endriu" <p...@i...pl>


    > Prins zjada twoje stagi na śniadanie, poczytaj wpierw o czym się
    > wypowiadasz bo jak na razie to robisz z siebie durnia.

    Acha a to sorry. Kurde jak te moje biedna stagi takie bezproblemowe, to ten
    Prins całkiem musi wymiatać ....

    --
    Pozdrawiam
    Endriu


  • 23. Data: 2017-02-04 22:11:08
    Temat: Re: Gaz prince sie nie włącza.
    Od: "Endriu" <p...@i...pl>

    > Acha a to sorry. Kurde jak te moje biedna stagi takie bezproblemowe, to ten
    > Prins całkiem musi wymiatać ....

    Kolego opowiedz mi o tym prinsie, bo jak słucham tego typu niedojebanego babszytla to
    mi ręcę opadają .....

    Jaką instalację LPG wybrać do FSI, TFSI, DISI, GDI, DIT, TSI? Ekspert Energy Gaz
    Polska radzi!
    https://www.youtube.com/watch?v=p7l0UDKDg6w

    Gazują oni TSI i FSI ?.

    --
    Pozdrawiam
    Endriu


  • 24. Data: 2017-02-05 08:19:50
    Temat: Re: Gaz prince sie nie włącza.
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Endriu p...@i...pl ...

    > --
    > Pozdrawiam
    > Endriu
    > Attachment decoded: untitled-2.txt
    > ------=_NextPart_000_0016_01D27F33.95DAA680

    Endriu, zrób porządek z postami bo ci sie jakies gówno przykleja czasami...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
    Chyba mam zdolności prekognicyjne - wczoraj rano, wyjmując resztki
    mizernej pensji z bankomatu, powiedziałem do siebie: "Chyba się urżnę".
    No i proszę!


  • 25. Data: 2017-02-05 15:31:23
    Temat: Re: Gaz prince sie nie włącza.
    Od: Janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2017-01-29 o 21:36, Tomasz Pyra pisze:

    >> Poprawiłem świece i kable i bez zmian, silnik na benzynie chodzi równo.
    >> Dlatego wpierw kupię manometr i zobaczę jakie mam ciśnienie po
    >> reduktorze
    >
    > Pomysł dobry, ale na początek jednak kupiłbym interface do komputera
    > sterującego gazem. Do większości instalacji to niewielki koszt.
    > Tam dostaniesz od razu wszystkie odczyty bez wpinania się w instalację i na
    > pewno dostaniesz odczyt który powoduje decyzję o przełączeniu się na
    > benzynę.
    >
    > Dopiero jak tam zobaczysz o co chodzi to wtedy można weryfikować takie
    > ciśnienia manometrem.

    Jak policzyłem koszty i problemy z podłączeniem manometra to dałem sobie
    z nim spokój, kupiłem interfejs i przed chwilą sprawdziłem że mam za
    małe ciśnienie gazu, było 1,6 a próg jest 1,4 więc niewiele,
    podregulowałem na reduktorze na 2,2. Zobaczymy jak pójdzie ale już widzę
    że jak się zrobi cieplej to czeka mnie czyszczenie reduktora.

    Dzięki za pomoc.

    --
    Pozdr

    Janusz_k


  • 26. Data: 2017-02-05 19:49:40
    Temat: Re: Gaz prince sie nie włącza.
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Sun, 5 Feb 2017 15:31:23 +0100, Janusz_k napisał(a):

    > W dniu 2017-01-29 o 21:36, Tomasz Pyra pisze:
    >
    >>> Poprawiłem świece i kable i bez zmian, silnik na benzynie chodzi równo.
    >>> Dlatego wpierw kupię manometr i zobaczę jakie mam ciśnienie po
    >>> reduktorze
    >>
    >> Pomysł dobry, ale na początek jednak kupiłbym interface do komputera
    >> sterującego gazem. Do większości instalacji to niewielki koszt.
    >> Tam dostaniesz od razu wszystkie odczyty bez wpinania się w instalację i na
    >> pewno dostaniesz odczyt który powoduje decyzję o przełączeniu się na
    >> benzynę.
    >>
    >> Dopiero jak tam zobaczysz o co chodzi to wtedy można weryfikować takie
    >> ciśnienia manometrem.
    >
    > Jak policzyłem koszty i problemy z podłączeniem manometra to dałem sobie
    > z nim spokój, kupiłem interfejs i przed chwilą sprawdziłem że mam za
    > małe ciśnienie gazu, było 1,6 a próg jest 1,4 więc niewiele,
    > podregulowałem na reduktorze na 2,2. Zobaczymy jak pójdzie ale już widzę
    > że jak się zrobi cieplej to czeka mnie czyszczenie reduktora.
    >
    > Dzięki za pomoc.

    A to ciśnienie które podałeś to jest jakie i względem czego?

    Nie wiem z czego to wynika, ale instrukcje do instalacji mówią o optymalnej
    różnicy ciśnień między listwą a kolektorem rzędu 1.0-1.2bar, czyli względem
    atmosfery na wolnych obrotach będzie to w okolicach 0.7 bara mniaj, a przy
    pełnym otwarciu przepustnicy o 1.0bar więcej.

    Próg wyłączający gaz wtedy w okoliach 0.5bar

    Nie wiem czy to co masz u siebie koniecznie oznacza że masz coś źle, ale
    jakby nie patrzeć masz inaczej niż inni.

    Ja to w ogóle tak sobie myślę że gdybym ja to wszystko wymyślał, to
    zrobiłbym żeby ciśnienie gazu było takie samo jak benzyny, ale z nieznanych
    mi przyczyn jest inaczej.


  • 27. Data: 2017-02-05 20:31:32
    Temat: Re: Gaz prince sie nie włącza.
    Od: Janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2017-02-05 o 19:49, Tomasz Pyra pisze:
    > Dnia Sun, 5 Feb 2017 15:31:23 +0100, Janusz_k napisał(a):
    >
    >> W dniu 2017-01-29 o 21:36, Tomasz Pyra pisze:
    >>
    >>>> Poprawiłem świece i kable i bez zmian, silnik na benzynie chodzi równo.
    >>>> Dlatego wpierw kupię manometr i zobaczę jakie mam ciśnienie po
    >>>> reduktorze
    >>>
    >>> Pomysł dobry, ale na początek jednak kupiłbym interface do komputera
    >>> sterującego gazem. Do większości instalacji to niewielki koszt.
    >>> Tam dostaniesz od razu wszystkie odczyty bez wpinania się w instalację i na
    >>> pewno dostaniesz odczyt który powoduje decyzję o przełączeniu się na
    >>> benzynę.
    >>>
    >>> Dopiero jak tam zobaczysz o co chodzi to wtedy można weryfikować takie
    >>> ciśnienia manometrem.
    >>
    >> Jak policzyłem koszty i problemy z podłączeniem manometra to dałem sobie
    >> z nim spokój, kupiłem interfejs i przed chwilą sprawdziłem że mam za
    >> małe ciśnienie gazu, było 1,6 a próg jest 1,4 więc niewiele,
    >> podregulowałem na reduktorze na 2,2. Zobaczymy jak pójdzie ale już widzę
    >> że jak się zrobi cieplej to czeka mnie czyszczenie reduktora.
    >>
    >> Dzięki za pomoc.
    >
    > A to ciśnienie które podałeś to jest jakie i względem czego?
    Próżni, czujniki mierzą od 0, czyli faktycznie miałem 0,6 bara.
    >
    > Nie wiem z czego to wynika, ale instrukcje do instalacji mówią o optymalnej
    > różnicy ciśnień między listwą a kolektorem rzędu 1.0-1.2bar, czyli względem
    Dla prinsa 2,3bara czyli 1,3 wg manometru.


    > atmosfery na wolnych obrotach będzie to w okolicach 0.7 bara mniaj, a przy
    > pełnym otwarciu przepustnicy o 1.0bar więcej.
    >
    > Próg wyłączający gaz wtedy w okoliach 0.5bar

    U mnie 1,4 bara na czujniku. Dałem trochę mniej bo chyba reduktor już
    się będzie zacinał, bo musiałem go dość sporo pokręcić śrubą, zobaczymy.
    >
    > Nie wiem czy to co masz u siebie koniecznie oznacza że masz coś źle, ale
    > jakby nie patrzeć masz inaczej niż inni.
    Nie, poczytałem forum prinsa i si zgadza.
    >
    > Ja to w ogóle tak sobie myślę że gdybym ja to wszystko wymyślał, to
    > zrobiłbym żeby ciśnienie gazu było takie samo jak benzyny, ale z nieznanych
    > mi przyczyn jest inaczej.
    >
    Ciśnienie jest dobrane pod wtryskiwacze kehina, które mają
    charakterystykę identyczną z benzynowymi, to jest zaletą prinsa w
    stosunku do innych instalacji że komputer nie musi mieć map silnika,
    dobiera się tylko dwa parametry proporcjalności i to wystarczy.


    --
    Pozdr

    Janusz_k


  • 28. Data: 2017-02-05 22:06:01
    Temat: Re: Gaz prince sie nie włącza.
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Sun, 5 Feb 2017 20:31:32 +0100, Janusz_k napisał(a):

    > W dniu 2017-02-05 o 19:49, Tomasz Pyra pisze:
    >> Dnia Sun, 5 Feb 2017 15:31:23 +0100, Janusz_k napisał(a):
    >>
    >>> W dniu 2017-01-29 o 21:36, Tomasz Pyra pisze:
    >>>
    >>>>> Poprawiłem świece i kable i bez zmian, silnik na benzynie chodzi równo.
    >>>>> Dlatego wpierw kupię manometr i zobaczę jakie mam ciśnienie po
    >>>>> reduktorze
    >>>>
    >>>> Pomysł dobry, ale na początek jednak kupiłbym interface do komputera
    >>>> sterującego gazem. Do większości instalacji to niewielki koszt.
    >>>> Tam dostaniesz od razu wszystkie odczyty bez wpinania się w instalację i na
    >>>> pewno dostaniesz odczyt który powoduje decyzję o przełączeniu się na
    >>>> benzynę.
    >>>>
    >>>> Dopiero jak tam zobaczysz o co chodzi to wtedy można weryfikować takie
    >>>> ciśnienia manometrem.
    >>>
    >>> Jak policzyłem koszty i problemy z podłączeniem manometra to dałem sobie
    >>> z nim spokój, kupiłem interfejs i przed chwilą sprawdziłem że mam za
    >>> małe ciśnienie gazu, było 1,6 a próg jest 1,4 więc niewiele,
    >>> podregulowałem na reduktorze na 2,2. Zobaczymy jak pójdzie ale już widzę
    >>> że jak się zrobi cieplej to czeka mnie czyszczenie reduktora.
    >>>
    >>> Dzięki za pomoc.
    >>
    >> A to ciśnienie które podałeś to jest jakie i względem czego?
    > Próżni, czujniki mierzą od 0, czyli faktycznie miałem 0,6 bara.

    Jak od próżni to spoko :)

    >> Ja to w ogóle tak sobie myślę że gdybym ja to wszystko wymyślał, to
    >> zrobiłbym żeby ciśnienie gazu było takie samo jak benzyny, ale z nieznanych
    >> mi przyczyn jest inaczej.
    >>
    > Ciśnienie jest dobrane pod wtryskiwacze kehina, które mają
    > charakterystykę identyczną z benzynowymi, to jest zaletą prinsa w
    > stosunku do innych instalacji że komputer nie musi mieć map silnika,
    > dobiera się tylko dwa parametry proporcjalności i to wystarczy.

    Pod warunkiem że samochód ma ciśnienie paliwa w odenisieniu do ciśnienia w
    kolektorze.
    No i chyba różni producenci wtrysków benzynowych też mają różne czasy
    otwarcia/zamknięcia, więc to chyba takie identyczne nie będzie - chyba że
    masz na myśli jakieś konkretne benzynowe rozwiązanie.


  • 29. Data: 2017-02-06 19:34:01
    Temat: Re: Gaz prince sie nie włącza.
    Od: Janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2017-02-05 o 22:06, Tomasz Pyra pisze:

    >>> Ja to w ogóle tak sobie myślę że gdybym ja to wszystko wymyślał, to
    >>> zrobiłbym żeby ciśnienie gazu było takie samo jak benzyny, ale z nieznanych
    >>> mi przyczyn jest inaczej.
    >>>
    >> Ciśnienie jest dobrane pod wtryskiwacze kehina, które mają
    >> charakterystykę identyczną z benzynowymi, to jest zaletą prinsa w
    >> stosunku do innych instalacji że komputer nie musi mieć map silnika,
    >> dobiera się tylko dwa parametry proporcjalności i to wystarczy.
    >
    > Pod warunkiem że samochód ma ciśnienie paliwa w odenisieniu do ciśnienia w
    > kolektorze.
    > No i chyba różni producenci wtrysków benzynowych też mają różne czasy
    > otwarcia/zamknięcia, więc to chyba takie identyczne nie będzie - chyba że
    > masz na myśli jakieś konkretne benzynowe rozwiązanie.
    Czy ja wiem, zmienia się tylko parametry i montuje w różnych silnikach,
    z tego wynika że te rozbieżności pomiędzy wtryskami różnych firm nie
    będą duże a w praktyce pewnie
    minimalne, zresztą poczytaj sam
    http://www.egp.pl/prins.htm


    --
    Pozdr

    Janusz_k


  • 30. Data: 2017-02-06 20:31:46
    Temat: Re: Gaz prince sie nie włącza.
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Mon, 6 Feb 2017 19:34:01 +0100, Janusz_k napisał(a):

    > W dniu 2017-02-05 o 22:06, Tomasz Pyra pisze:
    >
    >>>> Ja to w ogóle tak sobie myślę że gdybym ja to wszystko wymyślał, to
    >>>> zrobiłbym żeby ciśnienie gazu było takie samo jak benzyny, ale z nieznanych
    >>>> mi przyczyn jest inaczej.
    >>>>
    >>> Ciśnienie jest dobrane pod wtryskiwacze kehina, które mają
    >>> charakterystykę identyczną z benzynowymi, to jest zaletą prinsa w
    >>> stosunku do innych instalacji że komputer nie musi mieć map silnika,
    >>> dobiera się tylko dwa parametry proporcjalności i to wystarczy.
    >>
    >> Pod warunkiem że samochód ma ciśnienie paliwa w odenisieniu do ciśnienia w
    >> kolektorze.
    >> No i chyba różni producenci wtrysków benzynowych też mają różne czasy
    >> otwarcia/zamknięcia, więc to chyba takie identyczne nie będzie - chyba że
    >> masz na myśli jakieś konkretne benzynowe rozwiązanie.
    > Czy ja wiem, zmienia się tylko parametry i montuje w różnych silnikach,
    > z tego wynika że te rozbieżności pomiędzy wtryskami różnych firm nie
    > będą duże a w praktyce pewnie
    > minimalne, zresztą poczytaj sam
    > http://www.egp.pl/prins.htm

    Prins z tego co poczytałem dalej niż w folderze reklamowym, po prostu
    zamiast robionej ręcznie mapy ma własną procedurę autoadaptacji która
    pozwala mu obliczyć charakterystykę wtryskiwacza gazowego do benzynowego.

    Więc ten "brak mapy" to chyba bardziej marketing niż funkcjonalność, bo
    inne instalacje również mają możliwość zrobienia autoadaptacji po której
    teoretycznie nie trzeba by już nic więcej ruszać.
    Teoretycznie, bo często jednak jakieś tam dziwne zjawiska zachodzą i jednak
    coś tam trzeba automatyce pomóc.

    Zresztą pewnie z tego wynika że Prins koniecznie chce żeby zestawy
    kompletować z chyba najlepszymi (i przez to bardzo drogimi) wtryskiwaczami
    Keihin, które pewnie po prostu są szybkie i precyzyjne no i "mapa" do nich
    wygląda z grubsza tak, że tylko liniowo będzie się zmieniać w funkcji czasu
    wtryskiwacza.

    Jak jakość wtryskiwacza na to wpływa to doskonale widziałem jak zamieniłem
    jakieś badziewne Valteki (gdzie mapa to były góry i doliny), na Barracudy
    gdzie faktycznie wszystko jest bardzo bliskie teorii i bazowa mapa jest
    praktycznie płaska.

    U mnie dochodzi tylko jeszcze jedno zjawisko (też ciekawe jak sobie z nim
    radzi ten Prins), bo wtryskiwacze gazu pracują w stałej różnicy ciśnień
    (dzięki temu że reduktor gazu bierze ciśnienie odniesienia z kolektora
    dolotowego), a wtryskiwacze benzynowe w niektórych samochodach (np. w moim)
    pracują na stałym ciśnieniu bezwzględnym.

    Przez to wydajność wtryskiwacza benzynowego zmienia się w zależności od
    podciśnienia w kolektorze dolotowym.
    Ale to po prostu jeszcze jeden liniowy wzór, dość prosty (zwłaszcza że
    instalacja ma własny MAP sensor). Być może Prins "rozumie" tą sytuację i
    sam ją wykrywa (albo jest włączana przy konfiguracji).

    Bo np. mój komputer Elpigazu w ogóle nie ma takiej sytuacji przewidzianej i
    to zjawisko trzeba "zamaskować" ręcznie mapą. Bo autoadaptacja nie ma szans
    tego zjawiska poznać. Gazownik na tym zjawisku poległ.

strony : 1 . 2 . [ 3 ] . 4


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: