-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
0.net!peer02.am4!peer.am4.highwinds-media.com!peer01.fr7!futter-mich.highwinds-
media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostr
ada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Subject: Re: Gaz prince sie nie włącza.
Newsgroups: pl.misc.samochody
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.84pl
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
References: <o6dehi$q15$1@gioia.aioe.org>
<1mge072zt28li$.mc1a6dbkx77o.dlg@40tude.net>
<o6doq0$1d8d$1@gioia.aioe.org>
<prd87mj7xtx5$.6702wekbl40w.dlg@40tude.net> <o6g0sj$uh0$1@gioia.aioe.org>
<1kc6xmeip6wzb$.184fv630vthif$.dlg@40tude.net>
<o6li34$u68$1@gioia.aioe.org> <12otx1dmesfrm$.4jtar0la52p.dlg@40tude.net>
<o77cvs$1au$1@gioia.aioe.org> <k...@4...net>
<o77uil$unv$1@gioia.aioe.org>
<1xbknonmaxfvg.1wneephdbttdw$.dlg@40tude.net>
<o7afip$ob0$1@gioia.aioe.org>
Date: Mon, 6 Feb 2017 20:31:46 +0100
Message-ID: <1...@4...net>
Lines: 61
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 89-77-179-152.dynamic.chello.pl
X-Trace: 1486409692 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 5146 89.77.179.152:5763
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Body-CRC: 4119075078
X-Received-Bytes: 4449
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2598904
[ ukryj nagłówki ]Dnia Mon, 6 Feb 2017 19:34:01 +0100, Janusz_k napisał(a):
> W dniu 2017-02-05 o 22:06, Tomasz Pyra pisze:
>
>>>> Ja to w ogóle tak sobie myślę że gdybym ja to wszystko wymyślał, to
>>>> zrobiłbym żeby ciśnienie gazu było takie samo jak benzyny, ale z nieznanych
>>>> mi przyczyn jest inaczej.
>>>>
>>> Ciśnienie jest dobrane pod wtryskiwacze kehina, które mają
>>> charakterystykę identyczną z benzynowymi, to jest zaletą prinsa w
>>> stosunku do innych instalacji że komputer nie musi mieć map silnika,
>>> dobiera się tylko dwa parametry proporcjalności i to wystarczy.
>>
>> Pod warunkiem że samochód ma ciśnienie paliwa w odenisieniu do ciśnienia w
>> kolektorze.
>> No i chyba różni producenci wtrysków benzynowych też mają różne czasy
>> otwarcia/zamknięcia, więc to chyba takie identyczne nie będzie - chyba że
>> masz na myśli jakieś konkretne benzynowe rozwiązanie.
> Czy ja wiem, zmienia się tylko parametry i montuje w różnych silnikach,
> z tego wynika że te rozbieżności pomiędzy wtryskami różnych firm nie
> będą duże a w praktyce pewnie
> minimalne, zresztą poczytaj sam
> http://www.egp.pl/prins.htm
Prins z tego co poczytałem dalej niż w folderze reklamowym, po prostu
zamiast robionej ręcznie mapy ma własną procedurę autoadaptacji która
pozwala mu obliczyć charakterystykę wtryskiwacza gazowego do benzynowego.
Więc ten "brak mapy" to chyba bardziej marketing niż funkcjonalność, bo
inne instalacje również mają możliwość zrobienia autoadaptacji po której
teoretycznie nie trzeba by już nic więcej ruszać.
Teoretycznie, bo często jednak jakieś tam dziwne zjawiska zachodzą i jednak
coś tam trzeba automatyce pomóc.
Zresztą pewnie z tego wynika że Prins koniecznie chce żeby zestawy
kompletować z chyba najlepszymi (i przez to bardzo drogimi) wtryskiwaczami
Keihin, które pewnie po prostu są szybkie i precyzyjne no i "mapa" do nich
wygląda z grubsza tak, że tylko liniowo będzie się zmieniać w funkcji czasu
wtryskiwacza.
Jak jakość wtryskiwacza na to wpływa to doskonale widziałem jak zamieniłem
jakieś badziewne Valteki (gdzie mapa to były góry i doliny), na Barracudy
gdzie faktycznie wszystko jest bardzo bliskie teorii i bazowa mapa jest
praktycznie płaska.
U mnie dochodzi tylko jeszcze jedno zjawisko (też ciekawe jak sobie z nim
radzi ten Prins), bo wtryskiwacze gazu pracują w stałej różnicy ciśnień
(dzięki temu że reduktor gazu bierze ciśnienie odniesienia z kolektora
dolotowego), a wtryskiwacze benzynowe w niektórych samochodach (np. w moim)
pracują na stałym ciśnieniu bezwzględnym.
Przez to wydajność wtryskiwacza benzynowego zmienia się w zależności od
podciśnienia w kolektorze dolotowym.
Ale to po prostu jeszcze jeden liniowy wzór, dość prosty (zwłaszcza że
instalacja ma własny MAP sensor). Być może Prins "rozumie" tą sytuację i
sam ją wykrywa (albo jest włączana przy konfiguracji).
Bo np. mój komputer Elpigazu w ogóle nie ma takiej sytuacji przewidzianej i
to zjawisko trzeba "zamaskować" ręcznie mapą. Bo autoadaptacja nie ma szans
tego zjawiska poznać. Gazownik na tym zjawisku poległ.
Następne wpisy z tego wątku
- 06.02.17 23:14 Janusz_k
- 07.02.17 00:20 Tomasz Pyra
- 07.02.17 00:42 Tomasz Pyra
- 07.02.17 00:53 Tomasz Pyra
- 08.02.17 21:19 Janusz_k
- 08.02.17 22:16 Tomasz Pyra
- 09.02.17 22:01 Janusz_k
- 09.02.17 23:42 Tomasz Pyra
- 25.02.17 19:20 j...@o...pl
Najnowsze wątki z tej grupy
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
Najnowsze wątki
- 2024-12-20 Obrońcy
- 2024-12-20 Obrońcy
- 2024-12-20 Obrońcy
- 2024-12-20 Gdańsk => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-20 czyste powietrze
- 2024-12-20 Katowice => Analyst in the Trade Development department (experience wi
- 2024-12-20 Opole => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2024-12-20 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-20 Rzeszów => International Freight Forwarder <=
- 2024-12-20 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-12-20 Ekstradycja
- 2024-12-20 Mikroskop 3D
- 2024-12-20 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-20 Warszawa => Analityk w dziale Trade Development (doświadczenie z Powe
- 2024-12-20 Warszawa => Full Stack .Net Engineer <=