    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    Subject: Re: Gaz prince sie nie włącza.
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    <prd87mj7xtx5$.6702wekbl40w.dlg@40tude.net> <o6g0sj$uh0$1@gioia.aioe.org>
    <1kc6xmeip6wzb$.184fv630vthif$.dlg@40tude.net>
    <o6li34$u68$1@gioia.aioe.org> <12otx1dmesfrm$.4jtar0la52p.dlg@40tude.net>
    <o77cvs$1au$1@gioia.aioe.org> <k...@4...net>
    <o77uil$unv$1@gioia.aioe.org>
    <1xbknonmaxfvg.1wneephdbttdw$.dlg@40tude.net>
    <o7afip$ob0$1@gioia.aioe.org>
    Date: Mon, 6 Feb 2017 20:31:46 +0100

    Dnia Mon, 6 Feb 2017 19:34:01 +0100, Janusz_k napisał(a):

    > Czy ja wiem, zmienia się tylko parametry i montuje w różnych silnikach,
    > z tego wynika że te rozbieżności pomiędzy wtryskami różnych firm nie
    > będą duże a w praktyce pewnie
    > minimalne, zresztą poczytaj sam
    > http://www.egp.pl/prins.htm

    Prins z tego co poczytałem dalej niż w folderze reklamowym, po prostu
    zamiast robionej ręcznie mapy ma własną procedurę autoadaptacji która
    pozwala mu obliczyć charakterystykę wtryskiwacza gazowego do benzynowego.

    Więc ten "brak mapy" to chyba bardziej marketing niż funkcjonalność, bo
    inne instalacje również mają możliwość zrobienia autoadaptacji po której
    teoretycznie nie trzeba by już nic więcej ruszać.
    Teoretycznie, bo często jednak jakieś tam dziwne zjawiska zachodzą i jednak
    coś tam trzeba automatyce pomóc.

    Zresztą pewnie z tego wynika że Prins koniecznie chce żeby zestawy
    kompletować z chyba najlepszymi (i przez to bardzo drogimi) wtryskiwaczami
    Keihin, które pewnie po prostu są szybkie i precyzyjne no i "mapa" do nich
    wygląda z grubsza tak, że tylko liniowo będzie się zmieniać w funkcji czasu
    wtryskiwacza.

    Jak jakość wtryskiwacza na to wpływa to doskonale widziałem jak zamieniłem
    jakieś badziewne Valteki (gdzie mapa to były góry i doliny), na Barracudy
    gdzie faktycznie wszystko jest bardzo bliskie teorii i bazowa mapa jest
    praktycznie płaska.

    U mnie dochodzi tylko jeszcze jedno zjawisko (też ciekawe jak sobie z nim
    radzi ten Prins), bo wtryskiwacze gazu pracują w stałej różnicy ciśnień
    (dzięki temu że reduktor gazu bierze ciśnienie odniesienia z kolektora
    dolotowego), a wtryskiwacze benzynowe w niektórych samochodach (np. w moim)
    pracują na stałym ciśnieniu bezwzględnym.

    Przez to wydajność wtryskiwacza benzynowego zmienia się w zależności od
    podciśnienia w kolektorze dolotowym.
    Ale to po prostu jeszcze jeden liniowy wzór, dość prosty (zwłaszcza że
    instalacja ma własny MAP sensor). Być może Prins "rozumie" tą sytuację i
    sam ją wykrywa (albo jest włączana przy konfiguracji).

    Bo np. mój komputer Elpigazu w ogóle nie ma takiej sytuacji przewidzianej i
    to zjawisko trzeba "zamaskować" ręcznie mapą. Bo autoadaptacja nie ma szans
    tego zjawiska poznać. Gazownik na tym zjawisku poległ.