  • Data: 2009-06-21 06:30:08
    Temat: Re: GPS do Nokii E51
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sat, 20 Jun 2009 19:52:19 +0200, Ewa wrote:
    >A jak mogę to sprawdzić, ewentualnie spróbować (bez odbiornika GPS)?

    Jakby co to moze ktos ci przyslac zapis z jakiejs trasy, i mozna na
    komputerze zasymulowac GPS.

    >Czy dobrze rozumiem, że są programy on-line i off-line i że w przypadku programu
    >on-line mapy też są on-line, natomiast w przypadku programu off-line wgrywam
    >do komórki program i mapy.

    Tak jest.
    No i jest polaczenie obu - program z mapami w komorce, ale laczy sie z
    serwerem, sprawdza czy na trasie nie ma jakis remontow, korkow itp.

    >Jeśli te przypadki dobrze rozróżniłam, to kiedy i za co płacę - jednorazowo, a za co
    >potem przy korzystaniu z nawigacji?

    przy on-line placisz za transfer danych [sprawdzic w Orange - oni
    mieli jaki uklad z Naviexpertem]. Za granica placisz za transfer w
    roamingu, a przy granicy trzeba uwazac.
    Jednorazowa oplata moze byc za sciagniecie i zainstalowanie programu
    [a to rzedu 500kB] - choc mozna to probowac ominac.

    Przy Naviexpercie placisz za uzywanie - szczegoly na
    www.naviexpert.pl. Nav4All i AmazeGPS sa za darmo.
    Nokia Maps jest platna, ale sa rozne demo okresy

    Przy off-line placisz za program - albo i nie placisz :-)
    No i stosowna ilosc pamieci musisz miec - czyli ewentualny zakup
    karty.

    Sprawe masz chyba ulatwiona, bo dostepnosc programow off-line na
    Symbiana jest niewielka.
    Tom-Tom, Garmin XT .. i cos jeszcze ?

    J.