  • 1. Data: 2009-06-20 12:56:28
    Temat: GPS do Nokii E51
    Od: "Ewa" <n...@z...com>

    Witam

    Mam komórkę Nokia E51.
    Chciałabym dokupić do niej odbiornik GPS.

    Czy miałoby sens mocowanie takiego odbiornika na dachu
    samochodu i łączenie komórki z nim przez BT?

    W co jeszcze (software, hardware) należałoby wyposażyć
    komórkę żeby korzystanie z GPS było wygodne?

    Wszelkie rady będą mile widziane. :-)

    Pozdrowienia
    Ewa

  • 2. Data: 2009-06-20 13:17:20
    Temat: Re: GPS do Nokii E51
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 20 Jun 2009 14:56:28 +0200, Ewa wrote:
    >Czy miałoby sens mocowanie takiego odbiornika na dachu
    >samochodu i łączenie komórki z nim przez BT?

    Skoro dziala tez z wnetrza pojazdu .. to po co wystawiac na dach ?

    >Wszelkie rady będą mile widziane. :-)

    Jesli po Polsce - idz do Biedronki, kup nawigacje za 200zl.

    Jesli po Europie, to trzeba przeprowadzic glebsza analize co wyjdzie
    najtaniej.

    Generalnie oprogramowania na E51 wybor jest mniejszy.

    J.

  • 3. Data: 2009-06-20 13:25:16
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 20 Jun 2009 14:17:46 +0000 (UTC), Olgierd wrote:

    >Pójdziesz z torbami.

    Nawigacja w wydaniu naviexpert, nav4all czy amazegps [wszystkie w
    javie] nie jest jakos szczegolnie transmisjozerna i mozna sporo
    kilometrow przejechac na 100kB. Gorzej przy wyjazdach za granice.

    Problemem jest czeste zamykanie sesji - ale to na SE, moze na nokiach
    lepiej.

    No i oczywiscie wszelkie wady on-line dochodza. Chcesz jechac, a tu
    akurat konserwacja serwera. Objazd jakis - zanim polaczy i zaplanuje
    nowa trase, to juz dawno przegapiasz potrzebny skret ..

    J.

  • 4. Data: 2009-06-20 13:51:10
    Od: Skorupa <lukasz.skorupski@[nospam]gmail.com>

    Ewa pisze:
    > Witam
    >
    > Mam komórkę Nokia E51.
    > Chciałabym dokupić do niej odbiornik GPS.

    Zobacz tutaj:
    http://www.allegro.pl/search.php?string=nokia&from_s
    howcat=1&category=46781&country=1

    Ja kiedyś miałem LD-3W i z e51 działał idealnie.

    > Czy miałoby sens mocowanie takiego odbiornika na dachu
    > samochodu i łączenie komórki z nim przez BT?

    Na dachu? A to jakiś autobus czy ciężarówka?
    W osobówce wystarczy na podszybiu, i nie zamoknie ;)

    Poczytaj np tu: http://www.naviexpert.pl/

    --
    Pozdr.
    Skorupa

    --
    Wolność. Po co wam wolność?
    Macie przecież do pracy autobusy

  • 5. Data: 2009-06-20 14:12:30
    Od: "Ewa" <n...@z...com>

    Bardzo dziękuję.

    > Zobacz tutaj: http://www.allegro.pl/search.php?string=nokia&from_s
    howcat=1&category=46781&country=1
    Ten poziom cen by mi odpowiadał.

    > Ja kiedyś miałem LD-3W i z e51 działał idealnie.
    To bardzo cenna informacja. Niektórzy twierdzą, że E51 ma zbyt mały ekran.
    Czy było to szczególnie uciążliwe?

    > W osobówce wystarczy na podszybiu, i nie zamoknie ;)
    To dobrze.

    > Poczytaj np tu: http://www.naviexpert.pl/
    Rozważę to rozwiązanie.
    Gdybym jednak się na to nie zdecydowała, to jaka jest alternatywa?
    Czy w E51 jest jakieś oprogramowanie i mapy do GPS?

    Podobno w miastach można korzystać bez odbiornika GPS, bo same instalacje
    komórkowe na to pozwalają. Czy to prawda? A jeśli tak (dla mnie to rozwiązanie
    połowiczne, bo GPS jest bardziej potrzebny poza miastem), to co trzeba do
    tego mieć? (Choćby po to żeby spróbować jak to wygląda na ekranie)

    I jeszcze jedno pytanie - na ile kosztowne jest korzystanie z GPSu przez komórkę?
    Za połączenia GPRS płacę obecnie 0,12 zł brutto za 100 kB. Nie wiem czy
    GPS "zjada" dużo kB.

    Pozdrawiam
    Ewa

  • 6. Data: 2009-06-20 14:17:46
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

> [...]

    > mnie to rozwiązanie połowiczne, bo GPS jest bardziej potrzebny poza
    > miastem), to co trzeba do tego mieć? (Choćby po to żeby spróbować jak to

    Najprościej -- zainstaluj sobie Google Maps i spróbuj. Sama zobaczysz ;-)

    > I jeszcze jedno pytanie - na ile kosztowne jest korzystanie z GPSu przez
    > komórkę? Za połączenia GPRS płacę obecnie 0,12 zł brutto za 100 kB. Nie
    > wiem czy GPS "zjada" dużo kB.

    Pójdziesz z torbami.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    << reklama >> potrzebny fotograf we Wrocławiu? <<
    << http://zaklad.foto-krzyki.pl >>

  • 7. Data: 2009-06-20 14:50:34
    Od: KuFeL <k...@o...pl>

    Ewa pisze:
> [...]
    > samochodu i łączenie komórki z nim przez BT?
    >
    > W co jeszcze (software, hardware) należałoby wyposażyć
    > komórkę żeby korzystanie z GPS było wygodne?

    z tych online to platny naviexpert, albo bezplatny nav4all.com

    poza tym jest jeszcze trekbuddy do trekkingu raczej i google mamps. Poza
    tym rozwija sie projekt ovi maps.

    Pzdr,
    KuFeL
    --
    gg:71218 / http://kufel.bloog.pl
    http://www.zachody.pl / skype:kufel78

  • 8. Data: 2009-06-20 15:01:22
    Od: "Ewa" <n...@z...com>

    Bardzo dziękuję za wszystkie dotychczasowe rady.

    Przy okazji, gdzie można znaleźć jakieś dobre źródło
    zaawansowanych informacji na temat Nokii E51?
    Dostałam małą książeczkę z opisem razem z komórką,
    ale nie jest zbyt wygodna, ponadto nawet ja zauważam
    braki w opisie.
    Znalazłam w Interencie plik z opisem, ale zawiera on dokładny
    tekst z tej książeczki.
    Czy ktoś znalazł może coś bardziej zaawansowanego?
    Może być po angielsku.

    Pozdrawiam
    Ewa

  • 9. Data: 2009-06-20 15:08:36
    Od: FD <f...@o...pl>

    http://www.nokia-e51.net/

  • 10. Data: 2009-06-20 16:02:33
    Od: "Ewa" <n...@z...com>

    > http://www.nokia-e51.net/

    Bardzo dziękuję. Dobrze wiedzieć, że jest takie forum.
    Jest to bardzo dobre gdy chce się zadać jakieś pytanie.

    Gdyby jednak ktoś znał adres gdzie można znaleźć
    zaawansowany opis, to bardzo proszę o informacje.

    Pozdrawiam
    Ewa