  • Data: 2009-06-20 20:17:11
    Temat: Re: GPS do Nokii E51
    Od: AL <a...@s...tam> szukaj wiadomości tego autora

    Ewa pisze:
    > Bardzo dziękuję za odpowiedź.

    > Czy przed zakupem można zobaczyć w Internecie przykłady formatów
    > stosowanych przez różnych producentów? Obawiam się, że w moim
    > przypadku może to być istotne.

    na stronach producentow masz przyklady - a nawet interaktywne filimiki-dema

    > A jak mogę to sprawdzić, ewentualnie spróbować (bez odbiornika GPS)?

    bez odbiornika mozesz sobie co najwyzej mapy poogladac - ale wpierw je
    pobierz i doinstaluj (mowa o NokiaMaps) - do tego masz Nokia PC-Suite -
    pobierz mapy.
    Mapy mozesz ogladac free - masz bodajze 7dni na wyprobowanie routingu za
    free - potem by korzystac z routingu (nawigacji) powinnas wykupic ta
    usluge (jesli tego nie zrobisz bedziesz mogla przegladac jedynie same
    mapy - podobnie jak GoogleMap)

    > Czy dobrze rozumiem, że są programy on-line i off-line i że w przypadku
    > programu
    > on-line mapy też są on-line, natomiast w przypadku programu off-line
    > wgrywam
    > do komórki program i mapy.

    dokladnie tak jest

    > Jeśli te przypadki dobrze rozróżniłam, to kiedy i za co płacę -
    > jednorazowo, a za co
    > potem przy korzystaniu z nawigacji?

    jak kupujesz nawigacje 'offline' - placisz raz za program i mapy
    (program czasem jest free, placisz tylko za mapy) + ew. aktualizacje

    W przypadku 'online' placisz za czas korzystania z nawigacji (cza to
    czas z jakim sciagaja sie mapy+inne informacje na Twoja komorke + ew.
    przeliczanie trasy (i dociagniecie nowych fragmentow map)

    --
    pozdr
    Adam (AL)