  • 71. Data: 2009-03-23 12:32:30
    Temat: Re: GIMP i problem z obróbkązdjęć.
    Od: Marx <M...@n...com>

    Zjak pisze:
    > Dziękuję Grzegorzowi i Gotfrydowi za porady, takie działania będą podjęte.
    > O efektach poinformuję za tydzień.

    podsumowanie jak w dobrej telenoweli :D
    Marx

  • 72. Data: 2009-03-23 16:17:39
    Od: Endless Lameness <m...@n...pl>

    W artykule <s...@l...localdomain> l...@l...localdomain
    napisał(a):

    > To jest jedna z tych rzeczy, których się po prostu nie powinno
    > robić. /Don't fix if it ain't broken/ i tak dalej.

    Tyle że bez aktualizowania systemu można po jakimś czasie zapomnieć
    również o aktualnym sofcie. Że już nie wspomnę o tym,że część z nich
    to są aktualizacje bezpieczeństwa.

    > Tak samo nie powinno się grzebać w ustawieniach. Po prostu nie.

    Oj tak, tak. Bez tego grzebania to mógłbym zapomnieć o oglądaniu filmów
    na projektorze czy innych takich drobiazgach na których normalnemu
    człowiekowi może zależeć.

    > Użytkownicy którzy nie błądzą z nudów po /panelu sterowania/ czy
    > jak tam zwał nie narzekają na niedziałający system. Nawet jeśli
    > jest to Windows, o ile akurat nie trzepnęło ich wirusem, czy jakim
    > źle napisanym programem.

    Ale ja, panie, lubię dłubać w systemie. Zrozum, ja byłem amigowcem ;-)

    > A ja właśnie zachwycony jestem 8.10. Po raz pierwszy.

    Może to kwestia sprzętu - ja mam dosyć leciwy już (nforce2, athlon XP 2500+,
    do tego jakiś radeon x1950 pro). Możliwe że nowe dystrybucje nie są już
    na takich antykach testowane i stąd problemy.
    Nie tylko to jednak mi przeszkadza, mianowicie rozwój GUI idzie w złym
    kierunku. Kompletny chaos, widżety zajmują coraz większą powierzchnię,
    już pewnie nie da się normalnie używać komputera przy rozdzieloczości
    1024x768. Kupiłem monitor 22" 1680x1050, a subiektywnie miejsca na pulpicie
    mam cały czas tak samo mało, jak na kineskopowej 17-stce.

    --
    pozdrawiam, Konrad Stachańczyk
    mailto(ROT13): z...@i...prgv.cy

  • 73. Data: 2009-03-23 20:18:57
    Od: l...@l...localdomain

    W poście <s...@h...pradnik.net>,
    Endless Lameness nabazgrał:

    > Tyle że bez aktualizowania systemu można po jakimś czasie zapomnieć
    > również o aktualnym sofcie.

    Znaczy że co, ten stary soft przestaje być wystarczający?

    > Że już nie wspomnę o tym,że część z nich
    > to są aktualizacje bezpieczeństwa.

    Ale jednak wspomniałeś ;) Jak ktoś się boi, to może zainstalować jakieś
    LTS - pewnie do śmietnika pójdzie system razem z komputerem.

    > Oj tak, tak. Bez tego grzebania to mógłbym zapomnieć o oglądaniu filmów
    > na projektorze

    To akurat wychodzi w łubudubu bez grzebania...

> [...]

    > do tego jakiś radeon x1950 pro). Możliwe że nowe dystrybucje nie są już
    > na takich antykach testowane i stąd problemy.

    Zainstalowałem jakiś czas temu łubudubu na antyku na oko odrobineczkę
    starszym. Jak do tej pory była jedna reklamacja - przestał działać
    flash. Ale to akurat dlatego, że sobie flashblocka zainstalowali...

    --
    2 * linux/kernel/panic.c
    144 for ( ; ; )

  • 74. Data: 2009-03-24 14:42:03
    Od: Endless Lameness <m...@n...pl>

    napisał(a):

    > Znaczy że co, ten stary soft przestaje być wystarczający?

    Nie. Nigdy nie był wystarczający, a nowa wersja to nadzieja że coś w tym
    temacie się zmieniło. I to nie na gorsze ^^

    > Ale jednak wspomniałeś ;) Jak ktoś się boi, to może zainstalować jakieś
    > LTS - pewnie do śmietnika pójdzie system razem z komputerem.

    > To akurat wychodzi w łubudubu bez grzebania...

    Ależ skąd, zawsze były problemy - a to z kodekami, a to z napisami, że
    już nie wspomnę o wspaniałem obsłudze kart ATI. Konfiguracja mplayera
    która działała rewelacyjnie aż do 7.10, po aktualizacji do 8.04 powodowała
    slideshow 3 fps, albo pikselozę (na innym -vo). Świetny (jak dotąd) K3B
    też zaczął się dziwnie zachowywać. Szczegółów niestety nie pamiętam, ale
    coś było nie tak.

    > Zainstalowałem jakiś czas temu łubudubu na antyku na oko odrobineczkę
    > starszym. Jak do tej pory była jedna reklamacja - przestał działać
    > flash. Ale to akurat dlatego, że sobie flashblocka zainstalowali...

    Weź mi nawet nie mów o flashu pod linuksem ;-)
    Może zrobię jeszcze jedno podejście przy 9.04, ale coraz mniej mi się chce.

  • 75. Data: 2009-03-24 14:55:28
    Od: nb <n...@n...net>

    at Tue 24 of Mar 2009 15:42, Endless Lameness wrote:

    [...]
    > Weź mi nawet nie mów o flashu pod linuksem ;-)
    > Może zrobię jeszcze jedno podejście przy 9.04, ale coraz mniej mi się
    > chce.

    Gdybyś wiedział jak chodzi flash pod FreeBSD, to byś pingwina
    po płetwach całował. Ja używam emulacji linuksowego 9.0
    i nie przeklinam, ale alias do killowania npviewer.bin
    nazywa się 'km' (tak, dobrze zgadujesz :-)

    --
    nb

  • 76. Data: 2009-03-24 18:03:02
    Od: Mikolaj Machowski <m...@w...pl>

    nb napisał:
> [...]
    > i nie przeklinam, ale alias do killowania npviewer.bin
    > nazywa się 'km' (tak, dobrze zgadujesz :-)

    `kflash` 4evar! ;)

    m.
    --
    Histories are more full of examples of the fidelity of dogs
    than of friends - Alexander Pope

  • 77. Data: 2009-03-24 19:58:15
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 24 Mar 2009, nb wrote:

    > Gdybyś wiedział jak chodzi flash pod FreeBSD, to byś pingwina
    > po płetwach całował.

    Erkhm... znaczy to jest sugestia rzeczy *niemożliwej*?
    ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 78. Data: 2009-03-25 11:54:58
    Od: l...@l...localdomain

    W poście <s...@h...pradnik.net>,
    Endless Lameness nabazgrał:

    > Nie. Nigdy nie był wystarczający, a nowa wersja to nadzieja że coś w tym
    > temacie się zmieniło. I to nie na gorsze ^^

    A, no to na wejściu nie spełniasz założeń - po jaką chorobę się
    pchać w system, który nie spełnia naszych wymagań?! To przecież
    ma być system dla człowieka, a nie człowiek dla systemu.

    --
    2 * linux/kernel/panic.c
    144 for ( ; ; )

  • 79. Data: 2009-03-25 13:11:23
    Od: "JD" <j...@g...com>

    Użytkownik "nb" <n...@n...net> napisał w wiadomości
    > at Thu 19 of Mar 2009 08:31, JD wrote:
    >
    > [...]
    >

    > Dla kogoś kto ma Smienę 8 Nikon D3 może nie być samograjem
    > (gdzie się zakłada film???)

    I nie będzie, bez przeczytania DUUŻEJ instrukcji

    --
    JD

  • 80. Data: 2009-03-25 17:03:47
    Od: nb <n...@n...net>

    at Wed 25 of Mar 2009 12:54, l...@l...localdomain wrote:

    > W poście <s...@h...pradnik.net>,
    > Endless Lameness nabazgrał:

    > A, no to na wejściu nie spełniasz założeń - po jaką chorobę się
    > pchać w system, który nie spełnia naszych wymagań?!

    1. Bo nie ma takiego systemu, który by spełniał
    2. Inne systemy mają cechy wykluczające go zupełnie
    3. Koszty
    4. Profil osobowościowy użytkownika - coś leży coś nie
    (ja się wykładam na intuicyjnych)

    > To przecież
    > ma być system dla człowieka, a nie człowiek dla systemu.

    Zakładasz, że jeśli mam system nie w pełni satysfakcjonujący
    to jestem niewolnikiem systemu. Błąd.

    --
    nb