  • 31. Data: 2009-09-02 14:50:52
    Temat: Re: GF1 - oficjalnie
    Od: Mikolaj Machowski <m...@w...pl>

    Janko Muzykant napisał:
    > Czekam na pena tylko z evf (zamiast lcd), w pokrowcu ''zenitowym'', z
    > którego nie trzeba by go wyciągać. Ale szansa żadna raczej.
    > Natomiast lampa niech spada, wbudowana lampa jest koszmarna zawsze,
    > chyba że świecąca do góry (czyli nie wbudowana).

    Tutaj Panasonic zmarnował doskonałą sytuację. I tak system podnoszenia
    lampy jest potwornie skomplikowany to mogli dodać trochę luzu na jakimś
    przegubie i pozwolić na odchylanie palnika do góry. Teoretycznie liczba
    przewodnia to zaledwie 6, ale biorąc pod uwagę, że z tego systemu ma się
    używalne 1600 (jak niedawno udowodniłeś) to dawałoby IMO całkiem spore
    możliwości.

    A tak to lepszy jest IMO Pen:

    - wewnętrzna stabilizacja
    - lepsze kontrolki (dwa kółka wygodniejsze od kombinowanych cudów
    z klikiem)
    - AF być może wolniejszy, ale działający z całym 4/3 (tutaj jest
    najwyraźniej AF z G1 czyli z kompatybilnością krucho).

    m.

    ps. Tej generacji nie zamierzam sobie kupować, ale w przyszłym roku...
    --
    A killfile rośnie, rośnie, rośnie
    score kołysze się u stóp

  • 32. Data: 2009-09-02 15:05:02
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Mikolaj Machowski pisze:
    > - lepsze kontrolki (dwa kółka wygodniejsze od kombinowanych cudów
    > z klikiem)

    Ale łyżkę soli muszę sypnąć - kontrolki są trochę lagowate. W g9 się
    kręci i ma, tu troszkę jakbym herbatę mieszał zmieniając co chwile
    kierunek. Liczę na nową wersję softu, ale pod warunkiem, że ktoś to
    zauważy. Podobnie z pierścieniem ostrzenia.

    Pen będzie fajny z manualnymi naleśnikami m42 tylko niestety, to będą
    same szkła tele.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 33. Data: 2009-09-02 15:11:59
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    J. pisze:

    > To zależy od punktu widzenia. Co do jakości -pełna zgoda, dlatego użycie
    > tego to ostateczność. Ale ja pisze z zupełnie innej perspektywy niż Twoja.

    Owszem, ja po prostu nie robię zdjęć jak takowe będzie nieciekawe. Np to:
    http://www.ckmedia.pl/~jankomuzykant/temp/lampa.jpg
    nie powinno było w ogóle zaistnieć. Z drugiej strony bez problemów można
    to pstryknąć przy iso 1600, a i tak lepsze byłoby iso 6400 niż pacnięte
    fleszem.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /żeby choć Adam z Ewą obalili skrzynkę jabłek - oni zeżarli tylko po
    połówce!/

  • 34. Data: 2009-09-02 16:15:32
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "gietrzy" napisał

    > Nie mam tego aparatu, kumplowi polecił Qba ;) i przestrzelałem przez
    > chwilę,
    > pamiętam jednak pierwsze wrażenie: AF daje radę.

    Aaa, rozumiem.
    Dawać daje radę - z tego co pamietam to jeszcze nie było sytuacji żeby nie
    trafił.

    > Lag ma wszystko oprócz D3 ;)

    : )

    > Przy każdym body oprócz D3 trzeba brać poprawkę, ale chyba aż tak źle jak
    > A310
    > czy G3 nie jest :)
    > Generalnie największy slowdak imho to 5D - dla mnie nieużywalny aparat w
    > reporterce.

    Porównania z kompaktami nie mam żadnego.
    To, że jest szybszy od Nokii 95 raczej się nie liczy ; )

    adam

  • 35. Data: 2009-09-02 16:38:18
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "Janko Muzykant" napisał
    [...]
    > Pen będzie fajny z manualnymi naleśnikami m42 tylko niestety, to będą same
    > szkła tele.

    A miałeś już okazję pobawić się czymś kompletnie manualnym na PENie ?

    adam

  • 36. Data: 2009-09-02 17:00:36
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    adam pisze:

    > A miałeś już okazję pobawić się czymś kompletnie manualnym na PENie ?

    Nie, czekam na cenne (czyli nie bezcenne) adaptery.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /wszyscy jesteśmy świrusami.../

  • 37. Data: 2009-09-02 17:50:08
    Temat: Re: Panas m4/3 2010 roadmap
    Od: Maciek <m...@p...com>

    Użytkownik Jakub Jewuła napisał:

    > Tia, a ceny? ;)

    Ceny to jedno a dostępność to drugie. Dpreview opisuje nowe 20/1,7 i
    macro 45/2,8. Tutaj już jest jakaś roadmapa z kolejnymi szkłami a ja
    zapytałem Panasonica o przewidywaną dostępność 7-14 w PL. Otrzymałem
    odpowiedź: "Uprzejmie informujemy, że nie mamy jeszcze informacji na ten
    temat."
    :-) (to juz mój uśmieszek)
    Maciek

  • 38. Data: 2009-09-02 18:49:23
    Od: "cztery" <r...@d...trzy>

    > A i tak pen jest ładniejszy i w ogóle bardziej... kurde :)

    Eeee tam.
    Nie ma wbudowanego flasha, AF ma gowniany, podczas krecenia filmow slychac
    odglosy pracy i do tego jest ciezszy.
    Ja kupie GF1 :-)

  • 39. Data: 2009-09-02 20:52:38
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    de Fresz wrote:
    > W skrócie - wymiary podobne do Pena, mnijesze od G1 o 35%, co ważne -
    > nowy "artystyczny płaski dizajn" - już się nie mogę doczekać, co o tym
    > napiszą marketoidy ;-)

    Bardzo ładnie wygląda :)

    > Jest vidioł, ale bez full-hade, tylko 720p@30fps..

    Łeee...

    > Artystyczne filtry - ficzer roku!
    > Oczywiście nie mogło zabraknąć iA (enteligentne ałto) dla beginersów.
    > Podgląd GO

    Na LCD/EVF znaczy się? :D

    > Odpinany EVF.

    Ile to to ma kropków bo się pogubiłem? Czy to ta sama technologia co przy
    G1? czyli rozdzielczość wynosi jak mniemam jakieś 366*550?
    Jak na taki grzmot to trochę cienko, bo zwyczajne "dotsowe" ekrany 920kpix
    mają dokładnie 640x480. Jak na EVF trochę więc to mało.

    I ile za taki EVF?

    > Wyskakujący flesz na pokładzie.

    Kapitalnie...!
    ...aby mieć go schowanego i w zapomnieniu.

    > LCD taki, że Dominik na pewno nie kupi (460k) ;-) - oczywiście nieruchomy.

    Tak, LCD jest zdecydowanie o kant tyłka, ale LCD w olku to kpina
    największego kalibru, tu jest więc tak sobie.
    Ale... ja nie kupię tego za brak stabilizacji w korpusie. Taka fajna
    stałka wyszła do panasa i pupa bo nie ma miejsca na OIS.
    Cała nadzieja niewątpliwie w samsungu.

    > Matryca raczej ta sama, co w G1, ma dodatkowo format kwadratowy (haj
    > Hassel juzers ;-)
    > AF z G1

    AFAIR już było, ale crop w wielkości kwadratu to taki sobie... Mi w każdym
    razie by szkoda było :)

    d.

  • 40. Data: 2009-09-02 20:53:50
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    gietrzy wrote:
    > ps. ktoś jeszcze chce G11?

    Jak dajesz za darmo to ja chcę. Z okna sobie nim rzucę :)
    d.