  • 21. Data: 2009-09-02 11:21:24
    Temat: Re: GF1 - oficjalnie
    Od: "gietrzy" <c...@g...pl>

    > Jeśli mówisz o AF w G1 to jest zauważalnie słabiej niż w lustrze.

    Ja byłem bardzo pozytywnie zaskoczony szybką reakcją tego układu i negatywnie
    głośnym klapnięciem nie wiem czego bo tam podobno lustra nie ma.

    > ale po przesiadce z 40D gdzie Canon zrobił AF moich marzeń to
    > w G1 zabolało.

    No ja po D3 też obgryzałem pazury jak 50D wpadł mi w ręce.

    pozdrawiam,
    gietrzy

  • 22. Data: 2009-09-02 11:28:28
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "gietrzy" napisał

    > Ja byłem bardzo pozytywnie zaskoczony szybką reakcją tego układu i
    > negatywnie
    > głośnym klapnięciem nie wiem czego bo tam podobno lustra nie ma.

    A lag Ci nie przeszkadza ?
    Bo AF to jedna sprawa, druga to to opóźnienie zwolnienia migawki. Nie
    wgłębiałem się w to zbytnio ale mam wrażenie, że lag jest nieproporcjonalnie
    długi. Czy ciemno, czy jasno trzeba brać poprawkę.
    Klapnięcie - zgadza się, klapie jak lustrem ; )

    adam

  • 23. Data: 2009-09-02 11:45:03
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    > A lag Ci nie przeszkadza ?
    > Bo AF to jedna sprawa, druga to to opóźnienie zwolnienia migawki. Nie
    > wgłębiałem się w to zbytnio ale mam wrażenie, że lag jest

    A zmierzyles go? ;)

  • 24. Data: 2009-09-02 12:34:15
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "Jakub Jewuła" napisał

    > A zmierzyles go? ;)

    Dziś w nocy go zmierzę ; )
    Tylko nie wiem czy od nasady, czy jak ?
    ; )

    adam

  • 25. Data: 2009-09-02 12:46:15
    Od: "gietrzy" <c...@g...pl>

    > A lag Ci nie przeszkadza ?

    Nie mam tego aparatu, kumplowi polecił Qba ;) i przestrzelałem przez chwilę,
    pamiętam jednak pierwsze wrażenie: AF daje radę.

    > Bo AF to jedna sprawa, druga to to opóźnienie zwolnienia migawki.

    Lag ma wszystko oprócz D3 ;)

    > Czy ciemno, czy jasno trzeba brać poprawkę.

    Przy każdym body oprócz D3 trzeba brać poprawkę, ale chyba aż tak źle jak A310
    czy G3 nie jest :)
    Generalnie największy slowdak imho to 5D - dla mnie nieużywalny aparat w reporterce.

  • 26. Data: 2009-09-02 13:29:07
    Temat: Re: GF-1 fotopolis iso sample też link
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    gietrzy pisze:
    > http://fotopolis.pl/index.php?n=9498

    Wielkie brawa za profesjonalizm - poruszone zdjęcie testowe :)
    I teraz rzesze znawców będą powtarzać, że obiektyw jest kiepski.

    Po jpg widać, że nic nie widać. Tzn. z pena takie same. Jeśli jest
    potencjał, to w rawach.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 27. Data: 2009-09-02 13:49:19
    Od: Nieznajomy <j...@g...pl>

    On 2 Wrz, 15:29, Janko Muzykant <j...@w...pl> wrote:

    > Wielkie brawa za profesjonalizm - poruszone zdjęcie testowe :)

    Byłaby stabilizacja w korpusie - nie byłoby poruszone.

  • 28. Data: 2009-09-02 13:53:56
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@send.no.spam>

    Nieznajomy wrote:

    > Byłaby stabilizacja w korpusie - nie byłoby poruszone.

    Akurat :-) Zdjęcia testowe to się robi ze statywu i na MF.

    --
    pozdrawiam
    Mikolaj

  • 29. Data: 2009-09-02 13:59:20
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-09-02 15:53:56 +0200, "Mikolaj Tutak"
    <mtutak(a)nixz*net@send.no.spam> said:

    > Akurat :-) Zdjęcia testowe to się robi ze statywu i na MF.

    Zwłaszcza gdy robi się test AFa i/lub stabilizacji :-P

    de Fresz

  • 30. Data: 2009-09-02 14:38:15
    Od: "J." <j...@i...pl>

    > chyba że świecąca do góry (czyli nie wbudowana).

    To zależy od punktu widzenia. Co do jakości -pełna zgoda, dlatego użycie
    tego to ostateczność. Ale ja pisze z zupełnie innej perspektywy niż Twoja.
    Przeciętny turysta fotoamator [a przyznasz,że to spora grupa użytkowników],
    jeśli jest świadom tego co napisałeś, nie weźmie na wyjazd zewnetrznej lampy i
    tak [waga, gabaryty]. Chyba,że jest to krótki wypad w ściśle określonym celu,
    gdzie akurat jest sens zabrania dodatkowego wyposażenia [np. jade zobaczyć i
    obfotografować od środka bunkry w... itd.], bo przyda się do 50 czy 80% fotek
    które zrobimy. Troche podobnie jest z zabieraniem dużego statywu [dlatego ja
    zwykle wożę mini-statyw i szukam oparcia -bo ten mały mogę mieć zawsze]. Co mi
    zatem zostaje np. na wielotygodniowym wyjeździe turystycznym? Ano robić bez
    lampy, ale nie wszystko się da. A to pamiątkowa nocna fotka z głową chinskiego
    smoka, kiedy trzeba się spieszyć i przeboleć te czerwone oczy do zamalowania w
    shopie,a to dopalenie cieni w słoneczny dzień przy pamiątkowym portreciku "na
    tle". Albo jakaś rzeźba czy inny artefakt w ciemnym miejscu, gdzie akurat nie
    ustawisz się z ministatywem [jeśli mogę, robię bez lampy takie rzeczy]. Czy
    zwiedzanie zabytkowej kopalni soli, jaskini itp. miejsca, gdzie jest nie tyle
    nawet za ciemno na zdjecia ze statywu, co oświetlenie straszliwie
    nierównomierne [zdjęcie pod światło w takim otoczeniu]. Scenki rodzajowe z
    wieczornej imprezy, gdzie wszyscy są w ruchu. Wtedy akurat jest sens błysnąć i
    brak tej wbudowanej lampki przeszkadza... A zewnętrzną, tak jak pełnowymiarowy
    statyw, trudno mieć stale przy sobie i zabierać na 2-4 tygodnie, bo a nuż się
    przyda raz na 100 zdjęć. A czasem lepiej mieć gorsze jakościowo zdjęcie z
    pewnych miejsc i sytuacji, niż nie mieć wcale.
    Pozdrawiam
    -J.