-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
0.net!newsreader4.netcologne.de!news.netcologne.de!peer03.ams1!peer.ams1.xlned.
com!news.xlned.com!peer03.fr7!futter-mich.highwinds-media.com!news.highwinds-me
dia.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.ne
ostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
Subject: Re: G. będzie z tej elektryfikacji
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <e...@g...com>
<e...@g...com>
<5b570297$0$593$65785112@news.neostrada.pl>
<pjkqle$8rn$10@node2.news.atman.pl>
<86rlcw16qh9c$.7s40ztg6djad.dlg@40tude.net>
<pjl621$95v$1@node1.news.atman.pl>
<5b5ed3a1$0$607$65785112@news.neostrada.pl>
<5b5eea36$0$606$65785112@news.neostrada.pl>
<pjmqc5$qv3$1@node1.news.atman.pl>
<5b5eee5e$0$609$65785112@news.neostrada.pl>
<pjn35o$3ko$1@node1.news.atman.pl>
<5b5f3fd1$0$621$65785112@news.neostrada.pl>
From: "T." <k...@i...pl>
Date: Mon, 30 Jul 2018 18:51:02 +0200
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:52.0) Gecko/20100101
Thunderbird/52.9.1
MIME-Version: 1.0
In-Reply-To: <5b5f3fd1$0$621$65785112@news.neostrada.pl>
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Language: pl
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Lines: 67
Message-ID: <5b5f41f8$0$592$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.28.135.189
X-Trace: 1532969464 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 592 83.28.135.189:53509
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 4495
X-Received-Body-CRC: 1578712280
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2637159
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2018-07-30 o 18:41, T. pisze:
> W dniu 2018-07-30 o 15:17, RadoslawF pisze:
>> W dniu 2018-07-30 o 12:54, T. pisze:
>>> W dniu 2018-07-30 o 12:47, RadoslawF pisze:
>>>> W dniu 2018-07-30 o 12:36, J.F. pisze:
>>>>
>>>>>>>> Nic jednak nie stoi na przeszkodzie, zeby w tym garazu rozprowadzic
>>>>>>>> instalacje i zamontowac kazdemu chetnemu prywatne gniazdko z
>>>>>>>> licznikiem.
>>>>>>
>>>>>>> Z wyjątkiem kosztów...
>>>>>
>>>>>> Licznik kosztuje 50 zł. To chyba nie są zaporowe koszty?
>>>>>> A instalacja robiona na etapie budowy to minimalny koszt. Pewnie w
>>>>>> sumie ze 300 zł jednorazowo. Przy cenie mieszkania to pomijalny
>>>>>> koszt.
>>>>>
>>>>> Na etapie budowy nie zrobiono ... ale nadal nie widze problemu
>>>>> rozprowadzic po otwartym garazu.
>>>>> Nawet jesli ma kosztowac 1000 zl od gniazdka ... jedyny problem to
>>>>> formalny - kto ma "zainwestowac" - wspolnota czy chetny, bo na
>>>>> poczatek bedzie pewnie jeden :-)
>>>>>
>>>>> A instalacje przydaloby sie zrobic tak, aby nastepnych dalo sie
>>>>> przylaczyc tanio.
>>>>
>>>> Nie da się tanio.
>>>> Zapominacie o najważniejszym, to że jest prąd i można zrobić gniazdko
>>>> w każdym miejscu parkingowym podziemnego garażu nie oznacza że
>>>> tego prądu starczy do równoczesnego naładowania kilku pojazdów.
>>>> A jak tych aut będzie kilkanaście?
>>>> Tanio to można jak potrzebna moc będzie musiała wystarczyć
>>>> do podłączenia żarówki, świetlówki czy innego oświetlenia
>>>> lub podpięcia ładowarki do typowego akumulatora rozruchowego.
>>>> Ja trzeba będzie przez noc naładować ileś elektryków to trzeba
>>>> będzie zmienić przyłącze energetyczne.
>>>> Tego się nie da zrobić tanio.
>>>>
>>>>
>>>> Pozdrawiam
>>>
>>> Nie sądzę, żeby w jednym garażu nagle stanie kilka aut elektrycznych.
>>> To kwestia lat. A dla jednego na początek wystarczy mocy, może nawet
>>> dla kilku.
>>
>> O ile na razie z braku takich samochodów problem nie występuje
>> to pojawi się razem z samochodami. A o ilości potrzebnej
>> do ładowania mocy pojęcia to ty nie masz. Bo chyba pisząc wystarczy
>> nie zakładałeś ładowania przez dwadzieścia kilka godzin. :-)
>>
>>
>> Pozdrawiam
>
> Kilka dni jeździłem takim autem (Renault Kangoo Z.E.). Mój największy
> przebieg był coś ok. 140 km w jeden dzień. Ładowałem z gniazdka pod
> domem - przelicznik był dość prosty - prąd na ok. 15 km w godzinę. Zatem
> ładowałem w nocy 10 godzin. Ani nie mam specjalnej instalacji, ani
> korków nie wywalało, ani instalacja się nie spaliła. Dwadzieścia godzin
> był ładował, gdybym wyjeździł cały akumulator i następnego dnia musiał
> mieć "pełny bak". A tak to nocne ładowanie w zupełności wystarcza.
> T.
Ps. Moc pobierana przy ładowania ze zwykłego gniazdka to 2,3 kW (10 A).
To tylko trochę więcej od żelazka i czajnika elektrycznego.
W domu na każdej fazie mam bezpiecznik 32 A, więc jeszcze kilka takich
aut mogłem ładować, nawet z jednej fazy. :-)
T.
Następne wpisy z tego wątku
- 30.07.18 19:04 J.F.
- 30.07.18 19:16 kk
- 30.07.18 20:12 WS
- 30.07.18 20:13 Cavallino
- 30.07.18 20:32 RoMan Mandziejewicz
- 30.07.18 20:57 J.F.
- 30.07.18 21:00 J.F.
- 30.07.18 21:04 RoMan Mandziejewicz
- 30.07.18 21:03 J.F.
- 30.07.18 21:15 WS
- 30.07.18 21:16 T.
- 30.07.18 21:18 T.
- 30.07.18 21:23 J.F.
- 30.07.18 21:28 Zenek Kapelinder
- 30.07.18 21:35 Shrek
Najnowsze wątki z tej grupy
- Antyradar
- zasniecie
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
Najnowsze wątki
- 2024-12-28 Antyradar
- 2024-12-28 Deweloper przegral w sadzie musi zwrócic pieniądze Posypia sie kolejne pozwy?
- 2024-12-28 Warszawa => Full Stack .Net Engineer <=
- 2024-12-28 Warszawa => Sales Assistant <=
- 2024-12-28 Warszawa => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-12-28 Warszawa => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <=
- 2024-12-28 Katowice => Head of Virtualization Platform Management and Operating S
- 2024-12-28 Błonie => Analityk Systemów Informatycznych (TMS SPEED) <=
- 2024-12-28 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2024-12-28 Żerniki => Employer Branding Specialist <=
- 2024-12-28 ale zawziętość i cierpliwość
- 2024-12-27 most kilometrowy
- 2024-12-27 Dyplomaci a alkomaty
- 2024-12-27 Zmiana kary
- 2024-12-27 Chiński elektrolizer tester wody